Beantwoord

Payconiq: koppeling met rekening qutomatisch verdwenen

  • 2 November 2021
  • 3 reacties
  • 494 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Kan het zijn dat eens de nieuwe Visa Debit kaart wordt aangemaakt, de bestaande koppeling in Payconiq met je bankrekening (dus voor betalen aan contacten en via winkels/geolocatie) verdwijnt?

 

Het kan toeval zijn, maar dit gebeurde dit weekend bij mijn echtgenote.
De koppeling verdween zonder reden (en kan helaas niet meer worden hersteld).
In haar Easybanking zie ik de nieuwe Visa Debit staan, dus veronderstel dat die net is aangemaakt (nog niet toegekomen met de post).

Of is het toeval?
In de release notes van Payconic lees ik:

"6.3.2

29 okt. 2021

Bedankt voor het gebruik van de Payconiq by Bancontact-app. Deze update corrigeert de technische fout die optrad met de iOS 15 update. De app vroeg u om uw bankrekening opnieuw te koppelen. Dit zou nu niet meer het geval moeten zijn."

Nochtans trad het probleem op met de laatste versie van Payconiq.

icon

Beste antwoord van seerdekens 2 November 2021, 23:24

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo @seerdekens 

Er waren inderdaad wat problemen met het koppelen van rekeningen aan Payconiq by Bancontact. Meer info vind je in dit bericht van @svenvq 

Op 29 oktober werd er een oplossing voor dit probleem voorzien. Ten laatste in de loop van vandaag zou dat ook effectief in voegen moeten treden. Ik vermoed dat door die oplossing en de bijhorende wijzigingen, de koppeling met de rekening van je echtgenote automatisch verwijderd werd.

Reputatie 3
Badge

Hallo @seerdekens 

Er waren inderdaad wat problemen met het koppelen van rekeningen aan Payconiq by Bancontact. Meer info vind je in dit bericht van @svenvq 

Op 29 oktober werd er een oplossing voor dit probleem voorzien. Ten laatste in de loop van vandaag zou dat ook effectief in voegen moeten treden. Ik vermoed dat door die oplossing en de bijhorende wijzigingen, de koppeling met de rekening van je echtgenote automatisch verwijderd werd.

Hey @YannickB ,

Goed nieuws, ik heb de rekening nu terug kunnen koppelen, via handtekening met Maestrokaart en kaartlezer.  Bij mijn zoon is het ook gelukt, hij heeft al een Visa Debit.
Beiden kunnen nu terug betalingen uitvoeren naar contacten en winkels (via lijst op basis van geolocatie). :thumbsup:

PS: bij mijn zoon (met Visa Debit) moest ik tijdens de koppeling Payconiq toestemming verlenen om verrichtingen op de zichtrekening te mogen uitvoeren. Bij mijn echtgenote (met Maestro) werd dit niet gevraagd.
In beide gevallen waren de zichtrekeningen in het verleden al eens gekoppeld geweest.

Alles goed dus!

Reputatie 7

@seerdekens Top! Ik heb de link inderdaad ook net zelf kunnen leggen. :relaxed:

Reageer