Payconiq - rekening toevoegen: "uw bank ondersteunt alleen de basisdiensten"

  • 7 October 2021
  • 3 reacties
  • 151 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Beste,

 

Mijn zoon gebruikt al geruime tijd Payconiq. Zijn bankkaart is gekoppeld, en zijn rekening (Hello! Bank) is ook al geruime tijd gekoppeld geweest.
Maar de app is nu opnieuw geinstalleerd en de rekening moet opnieuw worden toegevoegd bij de betaalmiddelen. Eerst komt een melding in de trend van "u heb uw rekening in het verleden al eens gekoppeld, wil U deze rekening opnieuw gebruiken". En dan de melding: "uw bank ondersteunt alleen de basisdiensten". Mijn zoon kan Payconiq dus niet gebruiken bij handelaars (via locatie) en contacten.

 

Interessant om te weten: de debetkaart van mijn zoon is al vervangen door een Visa debetkaart.
Ik heb hier al meermaals gelezen dat er problemen zijn met het eerste keer koppelen van een rekening bij klanten met een Visa debetkaart, maar dat dit niet zou mogen voorkomen als je rekening in het verleden al eens succesvol gekoppeld is geweest.

 

Wat is hier aan de hand?

 


Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.

3 reacties

Reputatie 1

Beste @seerdekens 

De debetkaart is correct gekoppeld maar sinds een recente update verplicht Payconiq by Bancontact ook om de zichtrekening te koppelen om ook via je contactenlijst te kunnen betalen.

Betalingen uitvoeren via je contactenlijst is niet mogelijk via onze bank, vandaar je deze melding krijgt.

Mvg,

JadieT

 

Reputatie 3
Badge

Hallo Jadie,

 

Betalingen uitvoeren via je contactenlijst is niet mogelijk via onze bank, vandaar je deze melding krijgt.

Bedoel je met "onze bank" dan Hello! Bank, of ook BNP Paribas Fortis.

Ik kan, met mijn Payconiq app nog altijd betalingen naar contacten uitvoeren (als BNPPF klant).

Gaan betalingen aan winkels op afstand (via locatiebepaling) dan ook niet meer werken?

 

Ik snap het niet goed. BNP Paribas Forits is toch één van de aandeelhouders van Payconiq?

Waarom worden de functionaliteiten afgebouwd? Is dit ook bij andere banken?

Reputatie 4

Hallo, @seerdekens,

Hello!Bank maakt ook onderdeel uit van Bnp Paribas Fortis.

Het probleem heeft een dubbele oorzaak. Enerzijds heeft Bancontact hun Payconiq app bijgewerkt waardoor er dus nu verplicht moet gekoppeld worden aan een rekening om de app te kunnen gebruiken.

Dan heb je ook dat wij sinds dit jaar zijn veranderd van Maestro naar Visa voor onze debetkaarten. Payconiq herkent deze nieuwe debetkaart nog niet. Wij zijn echter op de hoogte van dit probleem en hopen zo snel mogelijk dit opgelost te krijgen. Helaas kunnen we nog geen specifieke deadline mee geven. Maar er wordt gewerkt aan een oplossing.