Beantwoord

pincode voor kredietkaart telefonisch kiezen

  • 22 May 2023
  • 3 reacties
  • 238 Bekeken

Ik ben mijn bankkaart kwijt geraakt. Vervolgens heb ik een nieuwe aangevraagd. Nadat ik dat gedaan heb, kreeg ik een smsje met daarin het volgende:

 

kies de pincode voor uw kredietkaart telefonisch: bel binnen de 7 dagen naar 0800 98 611 (gratis nummer) of naar +32(0)2 433 45 71 vanuit het buitenland en voer de activatiecode…………….. in.

Anders ontvangt u uw pincode sowieso automatisch op het adres dat u bij uw bestelling opgaf. Meer informatie? Bel het Easy Banking Centre op 02 762 20 00

 

maar een bank mag toch nooit en te nimmer een pincode telefonisch vragen?

icon

Beste antwoord van JarneM 23 May 2023, 09:03

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Hallo @Albert_3_1 ,

 

Wanneer je contact opneemt met dit nummer zal je enkel en alleen doorverbonden worden met een stemcomputer en dus niet met een persoon of één van onze medewerkers.

Op die manier kan je reeds de pincode voor jouw nieuwe kredietkaart zelf kiezen zonder dat iemand anders hiervan op de hoogte is en dat je hoeft te wachten op een automatisch aangemaakte pincode die dan per post zou moeten opgestuurd worden.

 

Ik hoop jou hiermee wat meer duidelijkheid te hebben gegeven.

 

 

Fijne dag gewenst!

JarneM

Hallo @JarneM ,

 

Bedankt voor de uitleg. Ik heb nog een vraagje. Toen ik met een Fortis medewerker praatte, heb ik duidelijk gezegd dat het om 2 kaarten gaat die ik ben verloren. Visa en debitkaart. Maar ik heb alleen een sms gekregen voor mijn kredietkaart. Niet voor de andere kaart.

Wat is het beste om te doen?

 

Albert

Reputatie 2

Hallo @Albert_3_1 ,

Dan raad ik je aan nogmaals even contact op te nemen om na te kunnen gaan of de vervanging voor de debetkaart wel degelijk ook op een correcte manier gebeurd is en indien nodig de sms hiervoor opnieuw te kunnen laten versturen.

 

Alvast onze excuses voor het ongemak!

 

JarneM

Reageer