Beantwoord

Problemen met nieuwe bankkaart

  • 18 December 2021
  • 8 reacties
  • 1078 Bekeken

Wat een miserie toch met die nieuwe (Visa) bankkaarten. Mijn vrouw wil iets kopen bij Zalando en kiest voor betaling met Bancontact. Voert alle gegevens in en krijgt de melding dat veiligheidscode (CVV/CVC). De invoering van die code is niet voorzien bij keuze betaling via Bancontact.

icon

Beste antwoord van Van den Abeele 19 December 2021, 02:34

Bekijk origineel

8 reacties

 De invoering van die code is niet voorzien bij keuze betaling via Bancontact.

Dus kiezen voor betaling via ‘kredietkaart’. Want die van BNP mogen dan wel volhouden dat niet om een kredietkaart gaat, de betaalbedrijven behandelen het wel degelijk als kredietkaart. En de uiteindelijke beslissing ligt bij die betaalbedrijven.

Reputatie 6
Badge +3

 De invoering van die code is niet voorzien bij keuze betaling via Bancontact.

Dus kiezen voor betaling via ‘kredietkaart’. Want die van BNP mogen dan wel volhouden dat niet om een kredietkaart gaat, de betaalbedrijven behandelen het wel degelijk als kredietkaart. En de uiteindelijke beslissing ligt bij die betaalbedrijven.

Het bedrag gaat wel “onmiddellijk” van de rekening en niet de maand nadien dus is het wel degelijk een debetkaart desondanks dat die bedrijven het voor een kredietkaart aanzien.

 

Het bedrag gaat wel “onmiddellijk” van de rekening en niet de maand nadien dus is het wel degelijk een debetkaart desondanks dat die bedrijven het voor een kredietkaart aanzien.

 

Allemaal goed en wel, maar als gebruiker dient men toch voor ‘kredietkaart’ te kiezen, anders loopt het mis zoals ook Stanny Jacquet het heeft ervaren. En die Visadebetkaart mag nu wel toekomen volgeplakt  met klevertjes vermeldend “Dit is geen kredietkaart”, reken maar dat 90% van de gebruikers ofwel niets van het subtiele onderscheid begrijpt, ofwel er zich niet van bewust is. 

 

Reputatie 7

Hallo @Stanny Jacquet 

Bij Zalando is er momenteel een probleem met de betaalkeuze Bancontact. Die moet nog door hen aangepast worden.

De Bancontact-Visa Debit-debetkaart is weldegelijk een debetkaart en je kan er overal mee betalen waar Bancontact of Visa aanvaard wordt. Ook op Zalando zal het in de toekomst via Bancontact lukken.

In afwachting op een oplossing van Zalando kan je betalen via Payconiq by Bancontact QR-codes of via de optie Visa/kredietkaart.

Ik vraag mij af of het probleem zich uitsluitend stelt bij Zalando. Ik heb al veel mensen hun beklag horen maken … Gaat de bank Zalando hierover contacteren?

Reputatie 7

Zalando is alvast op de hoogte.

In principe ligt het probleem niet bij Zalando zelf, maar bij hun betaalplatform. Het is dus mogelijk dat andere webshops die hetzelfde betaalplatform hebben, dezelfde problemen hebben.

In meerdere zaken in Spanje kan ik niet betalen met de nieuwe debet/visa kaart.via het Bancontact appaaat. Heel vervelend

Daar zeggen ze dat het mijn bank is die niet compatibel is, of iets in die zin

Reputatie 7

Hallo @KRVH 

Dat is inderdaad niet prettig. Binnen België kan je overal waar Bancontact en/of Visa aanvaard wordt betalen met je nieuwe kaart. In het buitenland moet de handelaar Visa accepteren (met je oude kaart was dat Maestro).

Visa wordt wereldwijd doorgaans op de meeste plaatsen aanvaardt, maar het blijft jammer genoeg mogelijk dat een handelaar zelf beslist om dit niet te accepteren. 

Handelaars die vandaag enkel Maestro aanvaarden, zullen in de loop van dit en volgend jaar alvast ook overstappen naar een ander netwerk zoals Visa, want Maestro zal in juli 2023 volledig verdwijnen. 

Reageer