Beantwoord

Reservaties mastercard

  • 12 September 2022
  • 8 reacties
  • 530 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 3 reacties

Er word een reservatie bedrag gevraagd op de status tab van mijn mastercard, maar Ik kan niet zien wie dat vraagt, ook indien Ik weet wie dat zou kunnen zijn aan de hand van mijn aankoop ( ge) be-drag wil Ik dit kunnen controleren.

Dit om fraude of enige andere vorm van oplichting voor te zijn.

Als er toch al een mogelijkheid voor is, graag hier uitleg over , anders kan dit aangepast worden ?

Na een misbruik van mijn kaart is dit een prioriteit geworden, ook na een snelle en correcte oplossing door Worldline. 

icon

Beste antwoord van JarneM 12 September 2022, 12:44

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2

Hallo @EdLi ,

 

Je kan hiervoor best eens contact opnemen met Atos Worldline, de uitgever van de kredietkaart, via het nummer 02 205 85 85 om deze reservatie te kunnen nagaan.

Indien je van hen ook geen sluitend antwoord kan verkrijgen, raad ik zeker aan Card Stop te contacteren via het nummer 078 170 170.

 

 

 

Ik hoop jou hiermee van dienst te zijn.

 

 

Vriendelijke groeten

JarneM

Jarne

Bedankt voor Je snel antwoord, Ik heb reeds  contact opgenomen met Worldline en zij konden mij vertellen wie die reservatie heeft gevraagd en dit klopt tot op een zekere hoogte, alleen hebben die een dubbele boeking gemaakt, dit word opgelost door deze firma.

Mijn vraag is eigenlijk : waarom kunnen we zelf niet zien wie deze reservatie heeft gevraagd ( gemaakt ) ?

Dit heeft enkel als effect: geen verwarring, een duidelijker overzicht en in geval van een misbruik de mogelijkheid om direct een actie te ondernemen !

Je hebt niet altijd een afschrift van een bepaalde aankoop / bestelling of wat dan ook !

Bedankt

EdLi  

Reputatie 2

Hallo @EdLi ,

 

Dit wordt jammer genoeg bepaald door Atos Worldline, aangezien zij ook de uitgever zijn van deze kredietkaarten. Dat is ook de reden dat reservaties voor een kredietkaart momenteel niet steeds zichtbaar zijn voor jezelf of voor ons als bank.

 

Wat je wel steeds zelf kan doen is het raadplegen van jouw uitgavenstaten via Zoomit. Je kan de instructies daarvoor hier terugvinden.

 

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

Jarne

Bedankt voor Je antwoord, dit is spijtig genoeg niet voldoende voor mij.

Na een geval van misbruik, er werd een bedrag via mijn kaart in Tokyo afgehaald waar Ik nog nooit ben geweest, ben Ik zeer kritisch en alert wat betreft kredietkaarten.

Deze zaak is wel volledig en correct opgelost door World line, maar dit zou kunnen vermeden worden als we zelf meer inzicht hebben over wat / hoeveel en door wie er geld word gereserveerd van die rekening.

Dit is i.m.o. een kleine aanpassing in de software.  

Als dit niet transparanter naar de gebruiker wordt, ga Ik zeer waarschijnlijk deze kaart opzeggen !

Als gebruiker zit je vast aan de goodwill van die firma, die beslist wat we over ons geld mogen weten, En die over onze financiën beslist.

Ik heb het gevoel dat we steeds minder en minder controle over onze financiën hebben.  

Nogmaals bedankt en vriendelijke groeten

Edd    

Reputatie 6
Badge +3

Hallo @EdLi ,

 

Dit wordt jammer genoeg bepaald door Atos Worldline, aangezien zij ook de uitgever zijn van deze kredietkaarten. Dat is ook de reden dat reservaties voor een kredietkaart momenteel niet steeds zichtbaar zijn voor jezelf of voor ons als bank.

 

Wat je wel steeds zelf kan doen is het raadplegen van jouw uitgavenstaten via Zoomit. Je kan de instructies daarvoor hier terugvinden.

 

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

 

Tiens dat is raar, bij Belfius zijn de reservaties van een kredietkaart wel gedetailleerd vermeld en nochtans worden hun kredietkaarten eveneens door Atos Worldline uitgegeven.

 
Reputatie 4

Hallo @Alexander,

Weet je toevallig hoe klanten bij Belfius dan de reservaties te zien krijgen? Zij kunnen dan dit ook zien via hun uitgavenstaten?

We moeten dan toch navragen of het mogelijk is voor meer details van reservaties op kredietkaarten zichtbaar te maken in Easy Banking.

Ik heb dit reeds aangevraagd maar nog geen reactie gekregen, hoe meer mensen dit vragen hoe groter de kans dat men er spoed achter zet.

Zoals ik dit eerder vermelde, dit moet een kleine aanpassing zijn, en BNP heeft genoeg capabele mensen aan boord ( en genoeg middelen ) om dit te verwezenlijken !

Bij m’n laatste telefoon gesprek met Worldline waren ze ook niet erg informatief = dit moet je aan je bank vragen !

Reputatie 1
Badge

Hallo @Alexander,

Weet je toevallig hoe klanten bij Belfius dan de reservaties te zien krijgen? Zij kunnen dan dit ook zien via hun uitgavenstaten?

We moeten dan toch navragen of het mogelijk is voor meer details van reservaties op kredietkaarten zichtbaar te maken in Easy Banking.

Via de uitgavenstaat op hun app onder tab reservaties.

Reageer