Beantwoord

Revolut en Maestro zonder CVC code

  • 9 September 2021
  • 1 reactie
  • 726 Bekeken

Ik heb momenteel nog een Hello Bank maestro debitkaart, de nieuwe Visa-debit kaart is volgens de klantendienst nog niet onderweg naar mij. Binnenkort moet ik naar het buitenland, en daarom heb ik Revolut geinstalleerd. Om geld op mijn Revolut-rekening te zetten, kan ik via Google Pay mijn maestro kaart koppelen. Dat lukt perfect, maar wanneer ik binnen Revolut geld wil opladen via Google Pay met Maestro, krijg ik de melding dat die Maestro kaart niet ondersteund wordt. Volgens Google werkt alles, ik kan daar ook gewoon betalingen uitvoeren met Maestro. Volgens Revolut wordt Maestro normaal ook ondersteund, maar zij vermoeden dat er een probleem is met Belgische Maestrokaarten, wellicht met de niet-bestaande Cvc codes. Ook een top up met Belgische Visa-kaarten is niet mogelijk, aangezien dat kredietkaarten zijn en alle prepaidkaarten van HelloBank afgeschaft zijn.

 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geld kan overzetten van mijn maestro kaart naar Revolut?

 

Bedankt!

icon

Beste antwoord van YannickB 9 September 2021, 10:13

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Dag @kpeel 

Belgische Maestro-debetkaarten hebben inderdaad geen CVC-code.

Gebruik je je debetkaart online en wordt je toch om een code gevraagd, dan kan je in de meeste gevallen 000 opgeven. 

Wordt dat niet aanvaard, dan is het systeem van de handelaar (Revolut in dit geval) niet voorzien op Belgische Maestro-debetkaarten. Er is dan jammer genoeg van onze kant uit niets dat gedaan kan worden. Een aanpassing van het betaalplatform van Revolut zou danvereist zijn.

Reageer