Beantwoord

Saldo niet toereikend

• 5 september 2018
  • 6 reacties
  • 860 Bekeken

• Net gestart
  • 1 reactie
Hallo allemaal,

Ik ben op vakantie en zou graag wat dingen willen kopen. Maar zodra ik wil betalen, krijg ik een melding dat mijn saldo niet hoog genoeg is. Op mijn app staat echter dat ik meer dan genoeg geld heb. Waar kan dit aan liggen?

Mvg,

Jvk
icon

Beste antwoord van YannickB 6 september 2018, 08:41

Hallo Jvk,

Vervelend dat je op vakantie niet kan betalen. Je hebt gelukkig al heel wat advies gekregen zie ik. 🙂

Als je in het buitenland bent, dan zijn er alvast nog twee mogelijkheden.

Buiten België zijn niet alle automaten of betaalsystemen onmiddellijk verbonden met ons of met ATOS, het bedrijf dat hier in België het betalingsverkeer voor zich neemt.

Dat kan ervoor zorgen dat geldafnames of betalingen die je hebt uitgevoerd met vertraging verwerkt worden. Je ziet ze dan nog niet van je rekening afgaan, maar het bedrag is wel al gereserveerd.

Hetzelfde kan voorkomen wanneer je recent bent gaan tanken. Tankstations reserveren een bedrag op je rekening zodat ze zeker zijn dat ze hun geld krijgen en dat hun klanten niet wegrijden zonder te betalen. Eens je hebt betaalt, wordt het bedrag dat je niet gebruikt hebt, vrijgegeven, al is ook dit niet altijd onmiddellijk.

Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk om die reservaties online na te kijken. Het kan wel telefonisch via het nummer 02 762 60 00. Je kan ook op je historiek nagaan of er misschien een recente verrichting ontbreekt.

Een tweede mogelijkheid is dat je je Maestro-functie niet geactiveerd hebt. Dit moet je doen wanneer je buiten Europa reist, aangezien Belgische bankkaarten daar niet standaard werken. Meer info over hoe je Maestro activeert via onze app vind je hier.
Bekijk origineel

6 reacties

Ik heb net hetzelfde probleem, ik ga morgen eens langs de bank en als ik meer weet laat ik je iets weten! Zeeer vervelend dit 😞
Reputatie 5
Badge +3
Is de wekelijkse kaartlimiet niet overschreden? Als dat zo is dan kan men natuurlijk niet betalen met een bankkaart.
In dat geval kan men nog altijd via Easy Bank Web die kaartlimiet verhogen al dan niet tijdelijk.
Nee, de wekelijkse banklimiet heb ik gecheckt. Daar zou het niet aan moeten liggen...
Hoe chek je zo een bank limiet? Ik heb het al gezocht maar niet gevonden...
Badge
Hallo Ilana,

Je limieten kan je controleren via Easy Banking Web, onder “Dagelijkse bank”, “Mijn kaarten”.

Als je de betreffende bankkaart selecteert kan je daar de verschillende limieten raadplegen.

Indien het niet aan de limieten ligt zou ik de raad van Alexander volgen en eens je bankkantoor contacteren.

Groetjes,
Reputatie 5
Hallo Jvk,

Vervelend dat je op vakantie niet kan betalen. Je hebt gelukkig al heel wat advies gekregen zie ik. 🙂

Als je in het buitenland bent, dan zijn er alvast nog twee mogelijkheden.

Buiten België zijn niet alle automaten of betaalsystemen onmiddellijk verbonden met ons of met ATOS, het bedrijf dat hier in België het betalingsverkeer voor zich neemt.

Dat kan ervoor zorgen dat geldafnames of betalingen die je hebt uitgevoerd met vertraging verwerkt worden. Je ziet ze dan nog niet van je rekening afgaan, maar het bedrag is wel al gereserveerd.

Hetzelfde kan voorkomen wanneer je recent bent gaan tanken. Tankstations reserveren een bedrag op je rekening zodat ze zeker zijn dat ze hun geld krijgen en dat hun klanten niet wegrijden zonder te betalen. Eens je hebt betaalt, wordt het bedrag dat je niet gebruikt hebt, vrijgegeven, al is ook dit niet altijd onmiddellijk.

Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk om die reservaties online na te kijken. Het kan wel telefonisch via het nummer 02 762 60 00. Je kan ook op je historiek nagaan of er misschien een recente verrichting ontbreekt.

Een tweede mogelijkheid is dat je je Maestro-functie niet geactiveerd hebt. Dit moet je doen wanneer je buiten Europa reist, aangezien Belgische bankkaarten daar niet standaard werken. Meer info over hoe je Maestro activeert via onze app vind je hier.

Reageer