Beantwoord

Saldo ontoereikend

• 5 september 2018
  • 5 reacties
  • 1338 Bekeken

Hallo!

Ik probeer al meermaals een storing te doen en er komt op betaling geweigerd, geld afhalen gaat wel maar storten niet en ik probeer te betalen in de winkel gaat ook niet saldo ontoereikend, ik ga nadien geld gaan afhalen en alweer lukt dit wel en gaat dit van mijn rekening, er staat ook genoeg geld op dus ik begrijp het niet. Ik heb nadien geld van mijn spaarboekje op mijn rekening gestort en opnieuw de storting proberen doen en opnieuw betaling geweigerd saldo ontoereikend maar dat kan niet want er staat wel geld op en ik kan het wel afhalen? Gisteren avond lukte het niet om te storten, sochtends wel maar de 2e storting dan weer niet meer en nu kan ik ook niet meer betalen in winkels ik moet tot aan de automaat om geld af te halen? Via de app kan ik overschrijven als ik mijn kaart niet nodig heb om te bevestigen... Wat moet ik doen? Bedankt alvast! Groetjes ilana
icon

Beste antwoord van YannickB 6 september 2018, 08:32

Hallo Ilana,

Alexander en psioen hebben je al goed op weg geholpen zie ik. 🙂

De standaardlimiet van een bankkaart is 2.500 EUR per 7 dagen voor betalingen in de winkel en 625 EUR per dag en 1250 EUR per 7 dagen voor geldafnames. Heb je recent misschien een grote aankoop gedaan?

Je geeft aan dat je ook problemen hebt bij stortingen. Bedoel je dan cash storten via een automaat, of bedoel je een overschrijving? Gaat het om overschrijvingen via Easy Banking, welke boodschap komt er dan exact wanneer je het probeert?

Als je foutmeldingen krijgt bij een storting naar een spaarrekening, dan is mogelijk de stortingslimiet daarvan bereikt. Bepaalde spaarrekeningen zoals een Ster Spaarrekening, Woonsparen en een Hello4You geven meer rente, maar hebben daardoor een jaarlijkse stortingslimiet gekregen van respectievelijk 9000 EUR, 6000 EUR en nogmaals 6000 EUR.

Wil je graag je persoonlijke situatie na laten kijken, dan kan je ook terecht bij ons Easy Banking Centre op het nummer 02 762 60 00 (ma-vr van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u).
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Ga eens naar de bank daar zullen ze u verder helpen.
Badge
Hallo Ilana,

Dit lijkt me in eerste instantie een probleem met de mimieten van je bankkaart.

Je limieten kan je controleren via Easy Banking Web, onder “Dagelijkse bank”, “Mijn kaarten”.

Als je de betreffende bankkaart selecteert kan je daar de verschillende limieten raadplegen.

Indien het niet aan de limieten ligt zou ik de raad van Alexander volgen en eens je bankkantoor contacteren.

Groetjes,
Hoe weet ik of ik mijn limiet heb bereikt? En bedankt alvast allemaal
Reputatie 5
Hallo Ilana,

Alexander en psioen hebben je al goed op weg geholpen zie ik. 🙂

De standaardlimiet van een bankkaart is 2.500 EUR per 7 dagen voor betalingen in de winkel en 625 EUR per dag en 1250 EUR per 7 dagen voor geldafnames. Heb je recent misschien een grote aankoop gedaan?

Je geeft aan dat je ook problemen hebt bij stortingen. Bedoel je dan cash storten via een automaat, of bedoel je een overschrijving? Gaat het om overschrijvingen via Easy Banking, welke boodschap komt er dan exact wanneer je het probeert?

Als je foutmeldingen krijgt bij een storting naar een spaarrekening, dan is mogelijk de stortingslimiet daarvan bereikt. Bepaalde spaarrekeningen zoals een Ster Spaarrekening, Woonsparen en een Hello4You geven meer rente, maar hebben daardoor een jaarlijkse stortingslimiet gekregen van respectievelijk 9000 EUR, 6000 EUR en nogmaals 6000 EUR.

Wil je graag je persoonlijke situatie na laten kijken, dan kan je ook terecht bij ons Easy Banking Centre op het nummer 02 762 60 00 (ma-vr van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u).
Super bedankt voor de antwoorden, ik heb mijn limiet tijdelijk aangepast het lag dus daar aan....ik ga nog eens langs de bank gaan voor meer info enz...bedankt voor alles allemaal, jullie hebben er mij mee geholpen! Groetjes ilana

Reageer