Beantwoord

spaarrekening

  • 16 March 2020
  • 4 reacties
  • 2363 Bekeken

Beste,

Mijn vraag is, ik wil geld afhalen van mijn spaarrekening, maar als ik dat probeer zegt Het dat ik mijn daglimiet heb overschreden terwijl ik  vandaag  nog geen geld heb afgehaald. Hoe kan dat? 

icon

Beste antwoord van YannickB 17 March 2020, 08:14

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hallo Julichka,

Standaard kan je met een debetkaart maximaal 625 EUR per dag en 1250 EUR per 7 dagen opnemen uit een automaat. Heb je een van die limieten toevallig bereikt?

Zo ja, dan kan je eventueel je limiet laten verhogen door ons beveiligd te bellen vanuit onze app of met behulp van Easy Banking Phone.

 

Werd je limiet nog niet bereikt, dan is het mogelijk dat er een blokkering op je spaarrekening staat. Je kan dat telefonisch na laten kijken via een van de hierboven vermeldde methodes.

Vriendelijk bedankt  voor je  reactie. 

beste,

ik heb spaarrekening bij jullie en wens daarvan geld af te halen. ik heb geen kaart om online te bankieren omdat ik geen zichtrekening bij jullie heb. hoe en hoeveel geld kan ik afhalen ? moet ik afspraak maken met bankkantoor ? ik woon in Denderleeuw. welk kantoor moet ik raadplegen ? kan mij wel moeilijk, en dus niet zo vaak, naar jullie kantoor verplaatsen.

m.v.g.

 

 

Martine Lapère 

Reputatie 7

Hallo @lapere martine ,

Als je enkel een spaarrekening hebt, dan is het jammer genoeg niet mogelijk om zelf over te schrijven naar een andere rekening bij een andere bank. Dat komt omdat in België een wetgeving geldt die het enkel toelaat om vanaf spaarrekeningen over te schrijven naar zichtrekeningen op dezelfde naam en bij dezelfde bank.

Ook geld afhalen via een automaat kan enkel als je een debetkaart hebt. Die kunnen dan weer enkel aangemaakt worden als je een zichtrekening hebt.

Je kan in dit geval best een afspraak met je kantoor maken. Dat kan via onze site of door ons Easy Banking Centre te bellen via 02 762 60 00. Via deze pagina kan je alvast ook het dichtstbijzijnde kantoor vinden.

Reageer