Beantwoord

Telefoon fraude

  • 21 September 2020
  • 3 reacties
  • 914 Bekeken

Ik ben vandaag gebeld geweest door een Prive-nummer, deze hebben iets ingesproken. Zeggend dat deze voicemail voor mij bestemd is en dan een hele uitleg wie zij is maar daar verstond ik niets van en dat ze belt voor belde voor enkele transacties te bespreken en moest terugbellen op het nummer 027278703. Als ik deze nummer opzoek komt hierbij dat het om fraude gaat, klopt dit of is dit effectief een nummer van jullie?

icon

Beste antwoord van Anonymous 21 September 2020, 17:15

Bekijk origineel

3 reacties

Hey @HanneMeersman ,

Voor de zekerheid raad ik je aan om beveiligd telefonisch contact met ons op te nemen door aan te melden op je app en te kiezen voor Contacteer ons en Bel ons.

Mijn collega’s kunnen dan meteen nakijken of je wel degelijk bij ons bent opgebeld, wat er aan de hand is en of we stappen moeten ondernemen.

Groetjes,

Lieze

Reputatie 2

Ik ben vandaag gebeld geweest door een Prive-nummer, deze hebben iets ingesproken. Zeggend dat deze voicemail voor mij bestemd is en dan een hele uitleg wie zij is maar daar verstond ik niets van en dat ze belt voor belde voor enkele transacties te bespreken en moest terugbellen op het nummer 027278703. Als ik deze nummer opzoek komt hierbij dat het om fraude gaat, klopt dit of is dit effectief een nummer van jullie?


Dit telefoonnummer heeft niets te maken net BNP of enige andere bank, maar is een van de instrumenten waarvan oplichters en soortgelijken gebruik maken. Gewoon negeren.

Ik ben opgebeld geworden rond 17.15 eerst op mijn vast telefoonnummer (050 33 86 14), waar mijn echtgenote de telefoon heeft opgenomen. De persoon doet zich voor als zijnde van BNP Fortis. Er zou een belangrijke geldsom van mijn rekening BE46 2800 2073 8536 overgeschreven zijn naar een duits nummer - bedrag +/- € 11.000 - met de vraag of zij iets overgeschreven heeft naar een duits nummer gezien men vermoedt fraude - zij antwoordt dat zij niets overgeschreven heeft naar een duits nummer - zij vraagt de naam van de persoon aan de lijn ; antwoord : “Maurice”. Gezien zij niet weet of ik een bedrag heb overgeschreven naar en duits nummer en ik niet thuis was heeft mijn echtgenote mijn GSM doorgegeven. Op mijn GSM : zelfde verhaal. Dan vraagt de persoon of het klopt dat mijn echtgenote Van Hecke Hildegarde noemt. Ik vermoed fraude en stel het gesprek bij deze meteen te stoppen. Ik word niet teruggebeld. Er is geen andere dan hogere info doorgegeven.

Het nummer dat mij gebeld heeft is een anoniem nummer.

Reageer