Beantwoord

Terugbetaling op geblokkeerde Visakaart

  • 5 May 2019
  • 6 reacties
  • 6706 Bekeken

Hallo,
Ik heb mijn vorige Visakaart laten blokkeren omdat ik ze verloren was. Met die kaart had ik een reis geboekt. Airbnb heeft onze reservatie voor het vertrek geannuleerd. Nu lukt de terugbetaling van Airbnb niet omdat ze dit blijkbaar moeten doen via de kaart waarmee geboekt is. Ondertussen heb ik een nieuwe Visakaart en een Golden Mastercard. Hoe krijg ik dat geld terug want het is al weken onderweg.
Bedankt
icon

Beste antwoord van AnoukPh 8 May 2019, 12:35

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Dag @Kathleen1963,

Welkom op de community!

Wat vreemd dat Airbnb het bedrag niet krijgt teruggestort. Het komt regelmatig voor dat er een bedrag wordt teruggestort op een reeds afgesloten kaart. Wij kunnen met een interne procedure het bedrag hierna op jouw zichtrekening zetten.

Kan Airbnb het bedrag terugstorten op jouw nieuwe visa/mastercard of het eventueel per overschrijving terugbetalen?

Groetjes,

Anouk
Dag Anouk,

Het geld zou onderweg zijn, dit bericht kreeg ik van Airbnb:
Actually your refund is on its way to the Visa account ending in 7891 and since it was lost, you can contact the bank to check if the bank would be able to do something about it, maybe transfer the funds to your account.

Nu is de vraag welke actie ik moet ondernemen. Die interne procedure komt die vanzelf op gang of moet ik daarvoor iets doen?

Bedankt

Kathleen
Reputatie 7
Hallo Kathleen,

De terugbetaling wordt naar Worldline gestuurd, het bedrijf dat in België de kredietkaarten beheert. Als ik me niet vergis, dan leggen zij voor terugbetalingen automatisch de link tussen afgesloten kaarten en de kaarten die die vervangen.

Wil je zeker zijn wat er in jouw geval gebeurt en hoe het staat met de terugbetaling, dan neem je best even met hen contact op via het nummer 02 208 85 85.

Fijne dag alvast!
Reputatie 3

Dag @Kathleen1963,

Indien Worldline de terugstorting niet kan terugvinden, raad ik je aan om telefonisch contact op te nemen met het Easy Banking Centre op het nummer 02 762 60 00. Indien het bedrag teruggestort werd én we dit kunnen consulteren, doen we een aanvraag om het geld over te zetten naar jouw zichtrekening. Meer informatie vind je in deze handleiding.

Om dit telefonisch af te handelen met het Easy Banking Centre dien je op een beveiligde manier binnen te bellen. Dit kan je doen door gebruik te maken van de easy banking phone code of door binnen te bellen vanuit app.

Fijne dag!

Hetzelfde in mijn geval met een geblokkeerde  kaart wegens internetfraude...maar in afwachting van  terugbetaling ( refund ) geannuleerde vliegtuigreizen betaald met  VISA ….wordt daar een link gelegd naar  mijn rekening  ?  

Reputatie 1

@FrankVB , een bedrag wordt eerst teruggestort op dezelfde manier als jij had betaald.

Daarna kan je Worldline contacteren (ofwel via telefoon, ofwel via hun website - https://www.mijnkaart.be) om het bedrag op de zichtrekening te storten. Als je geen gegevens meer hebt van de geblokkeerde kaart, kan het Easy Banking Center eventueel de aanvraag voor jou doen. 

 

Reageer