Hallo,
1/ Ik had twee vluchten per credit card geboekt en betaald (februari 2020). Deze vluchten zijn niet doorgegaan wegens COVID 19 (einde mei 2020).
Voor deze vluchten heb ik een cash refund aangevraagd.
2/ Intussentijd heb ik een nieuwe credit card (en nieuw credit card nummer). De BNP Fortis PB bank had mij een credit card gegeven waar geen zichtrekening aan vast hing…. Deze ‘vergissing’ van de bank haar kant is eindelijk opgelost met Visa, maar nu zit ik natuurlijk nog met de refunds van vluchten (covid)… die op de kaart worden terugbetaald die oorspronkelijk voor de boeking werd gebruikt. Deze kaart bestaat niet meer (en er ‘hing’ toenertijd ook al geen rekeningnummer aan ‘vast’)
Ik heb de airlines hiervan verwittigd, en gevraagd om terug te storten op nieuw creditcard waar wel rekeningnr aan vasthangt.
Van één van de airlines (Ryanair) krijg net eindelijk een feedback:
‘All cash refunds processed will be refunded back to the method of payment used during the booking process. ‘
Twee vragen:
Welke instantie gaat het geld binnenkrijgen en door wie moeten die worden verwittigd om die refund over te zetten op mijn huidige credit card en/zichtrekening?
Wie moet wie informeren? Wat is de procedure?
Mvg,
Beste antwoord van YannickB
Bekijk origineel