Beantwoord

terugstorting geannuleerde vluchten (covid) op niet meer bestaande creditkaart

  • 16 August 2020
  • 1 reactie
  • 326 Bekeken

Hallo,

1/ Ik had twee vluchten per credit card geboekt en betaald (februari 2020). Deze vluchten zijn niet doorgegaan wegens COVID 19 (einde mei 2020). 
Voor deze vluchten heb ik een cash refund aangevraagd.

 

2/ Intussentijd heb ik een nieuwe credit card (en nieuw credit card nummer). De BNP Fortis PB bank had mij een credit card gegeven waar geen zichtrekening aan vast hing…. Deze ‘vergissing’ van de bank haar kant is eindelijk opgelost met Visa, maar nu zit ik natuurlijk nog met de refunds van vluchten (covid)… die op de kaart worden terugbetaald die oorspronkelijk voor de boeking werd gebruikt. Deze kaart bestaat niet meer (en er ‘hing’ toenertijd ook al geen rekeningnummer aan ‘vast’)

 

Ik heb de airlines hiervan verwittigd, en gevraagd om terug te storten op nieuw creditcard waar wel rekeningnr aan vasthangt.

Van één van de airlines (Ryanair) krijg net eindelijk een feedback:

‘All cash refunds processed will be refunded back to the method of payment used during the booking process. ‘

 

Twee vragen:

Welke instantie gaat het geld binnenkrijgen en door wie moeten die worden verwittigd om die refund over te zetten op mijn huidige credit card en/zichtrekening?  

Wie moet wie informeren? Wat is de procedure? 

 

Mvg,

 

icon

Beste antwoord van YannickB 17 August 2020, 10:31

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo Hilde,

Was je oude kaart een prepaid kaart waar je zelf geld op moest zetten of was het ook een Visa?

In het geval van een prepaid kaart, raad ik je aan om ons even te bellen via 02 762 60 00 zodat we alles voor jou in orde kunnen brengen.

Was het een Visa, dan neem je best contact op met Worldline via 02 205 85 85. Worldline beheert de kredietkaarten en het betalingsverkeer. Zij kunnen je dan het geld terugstorten.

Reageer