Beantwoord

Terugvorderen betaling prepaid card

  • 2 June 2020
  • 1 reactie
  • 386 Bekeken

Dag,

Ik had een ticket aangekocht voor een festival dat door COVID-19 geannuleerd en verplaatst is naar 2021. de organisatoren weigeren tickets terug te betalen ondanks het feit dat dit in de voorwaarden stond. Ik vroeg me af of ik met mijn prepaidkaart (Hello Bank) op een of andere manier recht had op terugvordering van de betaling.

Bedankt!

icon

Beste antwoord van YannickB 4 June 2020, 08:45

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo @AichaD. 

Als in de voorwaarden van het festival staat dat je bij bepaalde omstandigheden geen recht hebt op terugbetaling, of als er door uitzonderlijke omstandigheden binnen een wettelijk kader beslist werd dat er niet terugbetaald moet worden, dan vrees ik dat je ook via je prepaid kaart het geld niet kunt terugkrijgen.

Je kan alvast wel proberen om de betaling te betwisten door telefonisch contact op te nemen met Hello Bank via 02 433 41 41.

Belangrijk: vooraleer je een betaling kunt betwisten, dien je wel eerst schriftelijk (brief of mail) contact op te hebben genomen met de handelaar om het geld terug te vragen. Een kopie van die conversatie zal je ook aan ons moeten kunnen bezorgen.

Gebeurde de betaling met je prepaid kaart, maar via PayPal, Apple (App Store of iTunes), Skype, Google, Sony Ent. Network of Facebook, dan dien je je ook rechtstreeks tot hen te wenden.

Reageer