Beantwoord

tijdelijke blokkeren kaart kids

  • 27 January 2023
  • 4 reacties
  • 299 Bekeken

Geachte, Kan u me zeggen hoe kinderen hun kaart tijdelijk kunnen blokkeren aub?.Het lukt hun niet via hun app (er staat dat ze het aan hun ouders moeten vragen, en op de app en website van de ouders is het niet mogelijk om toegang te hebben tot de kaarten van de kids). Idem voor het aan of afvinken van contactloos betalen. Dank en mvg, anne

icon

Beste antwoord van JarneM 27 January 2023, 11:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2

Hallo @anne den tandt ,

 

Een debetkaart voor een minderjarige kan op dit moment helaas nog niet zelf tijdelijk geblokkeerd worden via de website of via de app. Ook het contactloos betalen kan niet zelf uitgeschakeld worden via de app of via de website

Dit staat wel op de planning in de loop van dit jaar of begin volgend jaar om dit ook aan te kunnen bieden als functie voor een minderjarige, maar hier heb ik helaas nog geen concrete info over.

 

De enige optie om deze debetkaart dan te laten blokkeren is na contact via Card Stop (078 170 170), via het Easy Banking Centre (02 762 60 00) of via jouw kantoor.

 

We hopen jou met deze informatie van dienst te zijn.

 

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

geachte dank voor uw bericht. Bij card stop enz is het een definitieve blokkering, niet? terwijl ik juist een tijdelijke blokkering heel interessant vind juist voor kinderen. Ze verliezen hun kaart een paar uur en erna vinden ze hun kaart terug. Wat ik wel niet begrijp is dat wanneer we de applicatie geinstalleerd hebben, rond kerstmis,  het kind wel in staat was om tijdelijk te blokkeren en deze morgen ineens niet meer. Mvg Anne

 

Reputatie 2

Hallo @anne den tandt ,

 

Klopt, via Card Stop gaat het inderdaad wel om een definitieve blokkering en automatische vervanging.

 

Tot op heden heb ik daarnaast enkel de informatie dat dit niet mogelijk is voor minderjarige kinderen om via de app of website of door hun ouders de debetkaart tijdelijk te laten blokkeren. Er wordt dus wel degelijk gewerkt om deze functie wel aan te kunnen bieden voor minderjarigen, onder andere omwille van de reden die je hebt aangehaald.

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

Dank voor uw antwoord. Het zou inderdaad wel handig zijn om deze functie voor kids te hebben. (snap alleen niet zoals reeds eerder gezegd dat het mogelijk was een aantal weken geleden, en snap ook niet dat het wel op de applicatie staat bij de kids maar ze het niet kunnen gebruiken.) Het zou dan beter zijn het er niet op te zetten om verwarring te vermijden. enfin Fijn weekend verder.

 

Reageer