Beantwoord

Union Pay

  • 23 september 2019
  • 28 reacties
  • 973 Bekeken

vroeger konden we met de kaart Union Pay geld afhalen in de BNP Paribas Fortis ATM's. Nu niet meer. Kunt u dat verklaren?
icon

Beste antwoord van LiezeH 8 oktober 2019, 15:40

Hey @lakota1701 en @patjqm ,

Mijn collega's van de ATM's lieten weten dat het wel de bedoeling is dat de nieuwe software toelaat om geld af te halen met je Union Pay kaart, maar dat dit blijkbaar veel werk vereist om dit te integreren. Ze werken er druk aan om dit in orde te brengen maar konden geen precieze termijn doorgeven!

Groetjes,
Lieze
Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 4
Hey @lakota1701 ,

Ik heb deze vraag toevallig nog al gekregen vandaag. Probeer je geld af te halen in een Self (in het kantoor) of in een ATM (buiten het kantoor)?

Ik vraag aan onze technische dienst na of hier recent een wijziging is was.

Groetjes,
Lieze
Ik heb geprobeerd geld af te halen in een Self (in het kantoor) en in een ATM (buiten het kantoor). De Union Pay kaart wordt niet aanvaard. Ik kreeg de melding "deze kaart geeft geen toegang tot de Self. neem de kaart terug." Dat is in Brussel Centraal Station, Kantoor De Brouckere, Kantoor Brasschaat, kantoor Ekeren, ATM (buiten en binnen) aan de Wapper in Antwerpen. Maar in de kantoor Antwerpen-Meir kan ik wel geld afhalen omdat deze ATM nog niet geupdate is. Maw, de recent geupdate ATM's worden Union Pay kaarten niet aanvaard. Kunt u aan de technische dients navragen?

mvg,
Andy
Dag Andy,

We gaan het navragen aan de juiste dienst om te zien waaraan het ligt. Zodra we meer weten, brengen we u op de hoogte.

Fijne dag verder!
Dag Andy,

We hebben het nagevraagd en inderdaad is het niet meer mogelijk sinds de nieuwe update van de ATM's. Union Pay is hier reeds van op de hoogte gebracht voor de update gebeurd is.

Of dit in de toekomst nog gaat verandert worden, heb ik zelf geen antwoord op.

Als je nog verdere vragen hebt, aarzel niet om ons te contacteren.

Groetjes,
Dag AmelyN,

Ik heb hetzelfde probleem ervaren. Ook bij een ATM buiten en kreegd ezelfde boodschap.

Wat nu? Weet u toevallig of de ATM op de Meir reeds geupdate werd?
Groetjes
Reputatie 4
Hey @patjqm ,

Er zijn nog 2 apparaten in Antwerpen Meir die nog over de oude software beschikken. Er is geen weet van wanneer deze apparaten worden geupdate.
Het is wel de bedoeling om Union Pay te blijven ondersteunen maar er is een probleem met de koppeling aan onze nieuwe software waardoor dit tijdelijk niet mogelijk is.
Er wordt zo snel mogelijk gewerkt om dit terug mogelijk te maken!

Groetjes,
Lieze
Hoi LiezeH,

Vanavond dus naar de Meir...:
Meir 78 ( stadsfeestzaal): ATM is daar blijkbaar al 2 maand weggehaald.
Meir 48: is een pand met kantoor Fortis, gesloten , geen ATM buiten.
Opgezocht op internet: Melkmarkt, 10 minuutjes lopen. Deze was echter stuk.
Totaal 2 uur onderweg geweest.

Heeft u misschien nog enkele adressen met ATM's met oude software?
Willebroek, Edegem, Aartselaar, Brusselse( noorden)... Sint Niklaas?

Groet,
Patjqm
Beste LiezeH , AmelyN, Had u mijn comment gelezen?
Reputatie 6
@patjqm

Sorry voor het late antwoord. Er is in het kantoor in Sint-Niklaas (Leopold II-laan 2) nog een automaat, aangeduid als 'Cash deposit' dat werkt met de oude software.

Aan dat automaat zal je nog geld af kunnen halen met je Union Pay-kaart. Op de andere locaties zijn er geen automaten meer die met de oude software werken.

Ik raad je ook aan om contact op te nemen met Union Pay om na te vragen of zij langs hun kant andere oplossingen hebben, want op termijn zullen alle automaten overschakelen naar de nieuwe software. Union Pay zou alvast al enkele jaren geleden door ons op de hoogte zijn gebracht
Vandaag in Meir 48, 2000 Antwerpen in het kantoor zelf nog geld afgehaald Enkel machine links (machine midden is buiten dienst, machine rechts (voor geldstorting) niet meer mogelijk wegens nieuwe software). Kantoor sluit om 16:30 (zaterdag tot 12:00).
@yannickB Ik dacht eerder hier gelezen te hebben dat jullie aan een oplossing werkten zodat Unionpay alsnog zou werken?

@lakota1701 Allez seg, ik was er vandaag, de middenste was defect, de linkse bezet, opd e rechtse werkte het niet. Ben naar onthaal gestapt en daar zei men dat de software aangepast was verleden week.... grrrrrrrrr
ps: ben naar t onthaal gestapt, de man had nog nooit van UnionPay gehoord. Ik vertelde dat men had gezegd dat hier nog oude software was, waarop hij antwoordde dat die verleden week was ge update.....
Kunnen jullie de IT-ers verwittigen om de ATM (Meir 48, 2000 Antwerpen) niet te updaten tot het globaal probleem opgelost is? Ik moet wekelijks geld afhalen met de Union Pay kaart. Kunt u een rappel sturen naar Union Pay ?
Reputatie 6
@patjqm
Mijn excuses dat je voor niets bent gegaan. Volgens de info die ik eerder vandaag kreeg zou er in Sint-Niklaas nog een automaat zijn geweest dat op de oude software werkte.

Hoe de situatie op technisch vlak (wie wat precies moet aanpassen) in elkaar zit, kan ik je op dit moment nog niet zeggen. Ik heb het nagevraagd en laat je hier iets weten wanneer ik meer info heb.

@lakota1701
De updates kunnen jammer genoeg niet uitgesteld worden. De bedoeling is om al onze toestellen zo snel mogelijk om te schakelen naar de nieuwe software.
Beste, ben speciaal naar sint niklaas gereden...op het opgegeven adres ligt er stuk braakliggende grond...was ook niet makkelijk om er te heraken/ parkeren..
Dit is al de 2e atm die jullie opgeven di er niet mër is...graag accurate info..i m not amused..
En wat met de eerdere info dat er een oplossing zou komen?
@YannickB
Zie mijn comments. Had sint niklaas genomeb omdat die 24h open is
@YannickB
Terwijl ik daar rondliep te zoeken heb ik zelf ook op de smartphone ingegeven ATM BNP Paribas, en kreeg ook dit resultaat:
https://g.co/kgs/VmSyyv
Zou handig zijn als jullie informatie up to date zou zijn, ben nu inmiddels 8 u kwijt door niet correcte informatie.
Morgen maar weers eens Antwerpen centrum ( geen pretje via de A 12) en de linkse ATM proberen...hopelijk hebben jullie daar vandaag geen update gedaan.... en zoals @lakota1701 zegt, het zou fijn zijn als die nog even op de oude software blijft draaien.

Graag ook nog andere adressen waar ATM's op oude software draaien ( en ze er ook nog staan...)
Kan best zijn dat Unionpay jaren geleden werd ingelicht, echter ik ben dat niet.
Alvast bedankt!
Pat
Reputatie 4
Hey @lakota1701 en @patjqm ,

Mijn collega's van de ATM-dienst zijn dit verder aan het navragen.
Wel konden ze al meedelen dat volgende toestellen voorlopig nog op de oude software draaien: (tegen het einde van het jaar zullen alle toestellen echter wel geupdate zijn)

2 toestellen op de Meir
Antwerpen Universiteit
Antwerpen Rooseveltlaan
Fintro Antwerpen Oude Vetterstraat
Antwerpen Linkeroever
Berchem

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Lieze
Beste @LiezeH

2 toestellen op de Meir: zoals gezegd op nr 78 is die er niet meer.

Kan je ook eens navragen voor noorden van Brussel of Meise, Grimbergen enz.
Bedankt
ps: @LiezeH , daar moegen ook Fontro's bijzijn, daar zijn er nl meer van in mijn omgeving!

Bedankt!
Reputatie 4
Hey @patjqm ,

In Meise, Diegem en Hofstade zouden er ook nog oude automaten zijn, moest dit meer in jouw buurt zijn.

De andere collega heeft nog niet geantwoord, daar hou ik je zeker nog van op de hoogte!

Groetjes,
Lieze
hey @LiezeH ,
Bedankt, is al wat handiger. En de andere collega, bedoel je ivm Fintro?
Fijn week end!
Reputatie 4
Hey @patjqm ,

De andere collega is aan het navragen over of het tijdelijk niet mogelijk is om met Union Pay af te halen of deze samenwerking definitief is stopgezet, hier was nog wat onduidelijkheid over.

Ook een fijn weekend voor jou!

Groetjes,
Lieze
Wei @patjqm, Ik heb net geld afgehaald met Union Pay bij de middelste machine. (Meir 48 tijdens kantooruren)

Reageer