Beantwoord

Union Pay

  • 23 September 2019
  • 31 reacties
  • 4172 Bekeken

vroeger konden we met de kaart Union Pay geld afhalen in de BNP Paribas Fortis ATM's. Nu niet meer. Kunt u dat verklaren?
icon

Beste antwoord van Anonymous 8 October 2019, 15:40

Bekijk origineel

31 reacties

Beste @LiezeH 

is er al enig zicht wanneer het opgelost gaat worden dat er weer met Union Pay gepind kan worden?

Groetjes,

CJ

Kunnen jullie de IT-ers verwittigen om de ATM (Meir 48, 2000 Antwerpen) niet te updaten tot het globaal probleem opgelost is? Ik moet wekelijks geld afhalen met de Union Pay kaart. Kunt u een rappel sturen naar Union Pay ?
ps: ben naar t onthaal gestapt, de man had nog nooit van UnionPay gehoord. Ik vertelde dat men had gezegd dat hier nog oude software was, waarop hij antwoordde dat die verleden week was ge update.....
Reputatie 7
@patjqm
Mijn excuses dat je voor niets bent gegaan. Volgens de info die ik eerder vandaag kreeg zou er in Sint-Niklaas nog een automaat zijn geweest dat op de oude software werkte.

Hoe de situatie op technisch vlak (wie wat precies moet aanpassen) in elkaar zit, kan ik je op dit moment nog niet zeggen. Ik heb het nagevraagd en laat je hier iets weten wanneer ik meer info heb.

@lakota1701
De updates kunnen jammer genoeg niet uitgesteld worden. De bedoeling is om al onze toestellen zo snel mogelijk om te schakelen naar de nieuwe software.
Beste, ben speciaal naar sint niklaas gereden...op het opgegeven adres ligt er stuk braakliggende grond...was ook niet makkelijk om er te heraken/ parkeren..
Dit is al de 2e atm die jullie opgeven di er niet mër is...graag accurate info..i m not amused..
En wat met de eerdere info dat er een oplossing zou komen?
@YannickB
Zie mijn comments. Had sint niklaas genomeb omdat die 24h open is
@YannickB
Terwijl ik daar rondliep te zoeken heb ik zelf ook op de smartphone ingegeven ATM BNP Paribas, en kreeg ook dit resultaat:
https://g.co/kgs/VmSyyv
Zou handig zijn als jullie informatie up to date zou zijn, ben nu inmiddels 8 u kwijt door niet correcte informatie.
Morgen maar weers eens Antwerpen centrum ( geen pretje via de A 12) en de linkse ATM proberen...hopelijk hebben jullie daar vandaag geen update gedaan.... en zoals @lakota1701 zegt, het zou fijn zijn als die nog even op de oude software blijft draaien.

Graag ook nog andere adressen waar ATM's op oude software draaien ( en ze er ook nog staan...)
Kan best zijn dat Unionpay jaren geleden werd ingelicht, echter ik ben dat niet.
Alvast bedankt!
Pat
Hey @lakota1701 en @patjqm ,

Mijn collega's van de ATM-dienst zijn dit verder aan het navragen.
Wel konden ze al meedelen dat volgende toestellen voorlopig nog op de oude software draaien: (tegen het einde van het jaar zullen alle toestellen echter wel geupdate zijn)

2 toestellen op de Meir
Antwerpen Universiteit
Antwerpen Rooseveltlaan
Fintro Antwerpen Oude Vetterstraat
Antwerpen Linkeroever
Berchem

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Lieze
Beste @LiezeH

2 toestellen op de Meir: zoals gezegd op nr 78 is die er niet meer.

Kan je ook eens navragen voor noorden van Brussel of Meise, Grimbergen enz.
Bedankt
ps: @LiezeH , daar moegen ook Fontro's bijzijn, daar zijn er nl meer van in mijn omgeving!

Bedankt!
Hey @patjqm ,

In Meise, Diegem en Hofstade zouden er ook nog oude automaten zijn, moest dit meer in jouw buurt zijn.

De andere collega heeft nog niet geantwoord, daar hou ik je zeker nog van op de hoogte!

Groetjes,
Lieze
hey @LiezeH ,
Bedankt, is al wat handiger. En de andere collega, bedoel je ivm Fintro?
Fijn week end!
Hey @patjqm ,

De andere collega is aan het navragen over of het tijdelijk niet mogelijk is om met Union Pay af te halen of deze samenwerking definitief is stopgezet, hier was nog wat onduidelijkheid over.

Ook een fijn weekend voor jou!

Groetjes,
Lieze
Wei @patjqm, Ik heb net geld afgehaald met Union Pay bij de middelste machine. (Meir 48 tijdens kantooruren)
@lakota1701 ik was er verleden week en de linkse machine ( de middenste nog steeds buiten dienst) deed het niet...
Hey @lakota1701 en @patjqm ,

Mijn collega's van de ATM's lieten weten dat het wel de bedoeling is dat de nieuwe software toelaat om geld af te halen met je Union Pay kaart, maar dat dit blijkbaar veel werk vereist om dit te integreren. Ze werken er druk aan om dit in orde te brengen maar konden geen precieze termijn doorgeven!

Groetjes,
Lieze

Ook hier zelfde probleem, mijn vrouw is chinese en kan haar kaart al jaren niet meer gebruiken. Daarom gaan we altijd in frankrijk winkelen en daar geld afhalen. Door corona is dit ook niet meer mogelijk en zitten we compleet vast.

Union pay heeft het meeste antal gebruikers ter wereld, en in belgie kan je er niet mee betalen of geld afhaleb. We zijn hier precies in africa, want dit kan toch niet meer in huidige tijden. Ik kan elke belgische kaart in china gebruiken maar omgekeerd kan niet

Hey @cjbnp2019 en @Fcapri ,

Het is helaas op dit moment niet mogelijk via onze automaten.

We hebben ook geen zicht of en wanneer dit wel mogelijk zal zijn in de toekomst.

Mvg,

Lieze

Ook hier zelfde probleem, mijn vrouw is chinese en kan haar kaart al jaren niet meer gebruiken. Daarom gaan we altijd in frankrijk winkelen en daar geld afhalen. Door corona is dit ook niet meer mogelijk en zitten we compleet vast.

Union pay heeft het meeste antal gebruikers ter wereld, en in belgie kan je er niet mee betalen of geld afhaleb. We zijn hier precies in africa, want dit kan toch niet meer in huidige tijden. Ik kan elke belgische kaart in china gebruiken maar omgekeerd kan niet

Heb je ook geprobeerd in Nederland?

Hey @lakota1701 ,

Ik heb deze vraag toevallig nog al gekregen vandaag. Probeer je geld af te halen in een Self (in het kantoor) of in een ATM (buiten het kantoor)?

Ik vraag aan onze technische dienst na of hier recent een wijziging is was.

Groetjes,
Lieze
Ik heb geprobeerd geld af te halen in een Self (in het kantoor) en in een ATM (buiten het kantoor). De Union Pay kaart wordt niet aanvaard. Ik kreeg de melding "deze kaart geeft geen toegang tot de Self. neem de kaart terug." Dat is in Brussel Centraal Station, Kantoor De Brouckere, Kantoor Brasschaat, kantoor Ekeren, ATM (buiten en binnen) aan de Wapper in Antwerpen. Maar in de kantoor Antwerpen-Meir kan ik wel geld afhalen omdat deze ATM nog niet geupdate is. Maw, de recent geupdate ATM's worden Union Pay kaarten niet aanvaard. Kunt u aan de technische dients navragen?

mvg,
Andy
Dag Andy,

We gaan het navragen aan de juiste dienst om te zien waaraan het ligt. Zodra we meer weten, brengen we u op de hoogte.

Fijne dag verder!
Dag Andy,

We hebben het nagevraagd en inderdaad is het niet meer mogelijk sinds de nieuwe update van de ATM's. Union Pay is hier reeds van op de hoogte gebracht voor de update gebeurd is.

Of dit in de toekomst nog gaat verandert worden, heb ik zelf geen antwoord op.

Als je nog verdere vragen hebt, aarzel niet om ons te contacteren.

Groetjes,
Dag AmelyN,

Ik heb hetzelfde probleem ervaren. Ook bij een ATM buiten en kreegd ezelfde boodschap.

Wat nu? Weet u toevallig of de ATM op de Meir reeds geupdate werd?
Groetjes

Reageer