Beantwoord

Vakantie naar Tenerife in het water door Corona

  • 18 March 2020
  • 3 reacties
  • 420 Bekeken

Geachte, 

 

Ik heb in het kader van mijn komende vakantie naar Tenerife hotel, vliegtuig en een wagen ter plaatse geboekt en betaald met mijn master Card Gold.

Corona gooit roet in het eten. het hotel sluit zijn deuren. Ik dacht dat mijn kaart recht gaf op terugvordering van de gedane kosten. Hoe gaat dit dan in zijn werk?

Mvg

Kris De Baere

icon

Beste antwoord van YannickB 19 March 2020, 15:13

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Dag Kris,

Reisannulatieverzekeringen, zoals die dat gekoppeld is aan je Mastercard Gold, komen meestal enkel tussenbeide als je zelf ziek bent.

Als je reis wordt geannuleerd door het hotel, de luchtvaartmaatschappij of het reisagentschap, dan kan je best met hen contact opnemen.

Ben je toch zelf ziek, dan raad ik je aan om contact op te nemen met de afdeling reisannulatie van Teleclaims via 02/664.45.25. 

Een goede avond Yannick, 

Ik begrijp dat de meest economisch en gemakkelijke oplossing niet vergoeden is of nog beter het doorschuiven van de hete aardappel naar iets of iemand anders. Opgeruimd staat netjes. Als gedupeerde word je dan onderworpen aan een jo-jo effect en dit geeft aanleiding tot misselijkheid. 

Dit is de tweede keer dat die zogenaamde gold card verzekering me bij de lurven pakt. Vorige keer betrof het een verplaatsing naar de USA en daar greep ik naast een tegemoetkoming omdat het zogezegd een dienstverplaatsing was. Dit laatste was uiteindelijk een volledig misverstand. 

Ditmaal is de maat vol. Ik ben bij BNP-Fortis meer dan 40 jaar klant, heb daar een schoon spaarpotje staan en de bank was mijn kredietverstrekker bij de aankoop van 7 woningen. 

Ik verwacht mij aan een snelle en positieve reactie of ik verhuis met gans mijn hebben en houden naar de concurrentie. Ga er van uit dat dit geen loze dreiging is.

Met vriendelijk groet

Kris De Baere

 

 

Reputatie 7

Dag Kris,

Ik begrijp dat het alles behalve een prettige situatie is. Ik kan je jammer genoeg enkel de algemene info geven via dit platform, want ik heb geen toegang tot persoonlijke gegevens. Voor aangiftes van verzekeringen, eender welke, kan ik je enkel doorverwijzen naar teleclaims.

Weet dat reisannulatieverzekeringen dit soort situatieszo goed als nooit dekken, maar dat als je maatschappij of reisagentschap je reis annuleert, zij meestal (moeten) tussenbeide komen. Op dit moment zijn veel maatschappijen al overgegaan tot het terugbetalen of het verstrekken van vouchers. Als je van jouw luchtvaartmaatschappij en/of reisagentschap nog niets hebt vernomen, dan contacteer je hen best zo snel mogelijk.

In veel gevallen kan je ook al meer info op hun websites vinden.

Reageer