Verschillende nieuwe debetkaarten werken niet voor online betalingen


Ik heb al 2 nieuwe bankkaarten opgestuurd gekregen en ik ga (zoals op het papier staat) mijn nieuwe kaart de eerste keer in een bankautomaat gebruiken en daarna wou ik een online betaling doen en ineens werkte die niet meer dus had ik naar de bank gebeld die zeiden dat ze mij weer een nieuwe gingen opsturen. Wanneer ik mijn 2de kaart heb aangekregen ben ik weer eerst naar de bankautomaat geweest. Iets later kom ik thuis en wil een online betaling doen en ze werkt weer niet. Vandaag terug naar bank gebeld meer dan 30 minuten zitten wachten en nog geen antwoord... Dit alles sleept al meer als 3 weken aan. Top service! ūüĎć


11 reacties

Reputatie 7

Hallo @Itzzmeyousee 

Bedankt voor je vraag. Omdat jouw probleem verschilt van het onderwerp waarin je het oorspronkelijk plaatste, heb ik het in een apart bericht gezet.

Op die manier krijgen jouw vraag en die van @Katrien Verhulst beiden voldoende aandacht en kunnen ze makkelijker anderen met hetzelfde probleem helpen.

Het is alvast niet de bedoeling dat je zoveel problemen hebt met het in gebruik nemen van een nieuwe kaart. Mijn oprechte excuses daarvoor.

Mocht je dat nog niet gedaan hebben, kan je dan proberen om eenmaal met de nieuwste kaart met de chip te betalen in een gewone winkel en om nadien nogmaals online te testen?

Kan je me ook zeggen welke foutmelding je exact te zien krijgt bij je online betaling en bij welke stap? Kan je bijvoorbeeld nog stappen met de kaartlezer volgen, loopt het fout net nadat je het kaartnummer hebt ingegeven, gaat het om een betaling via QR-code, of kan je zelfs je kaartgegevens niet invoeren?

Loopt het fout bij een enkele webshop of bij meerderen?

Alvast bedankt.

Dag yannick 

Als ik een online betaling wil doen en naar de pagina wil gaan voor met kaartlezer te betalen dan geeft die direct betaling geweigerd aan (om veiligheidsreden werd de betaling niet uitgevoerd). Ik kan dan bv wel geld overzetten van mijn bankkaart naar mijn prepaid kaart maar ik kan er niets mee betalen... Als ik me wil aanmelden op de app scan ik mijn kaart in en dan krijg ik als melding  “wij blokkeerden u kaart na 5  foute M1- of M2- handtekeningen en oke ik zal dat eens proberen om in een winkel te betalen.

Vriendelijke groeten
Tim

Reputatie 7

Bedankt voor je antwoord, Tim.

Ik vrees wel dat de kans bestaat dat we je kaart telefonisch nog eenmaal moeten deblokkeren, aangezien je de melding krijgt dat er 5 keer een foute handtekening werd geplaatst.

Als je probeert te betalen op een webshop waarop je kaartgegevens bewaard worden, dan raad ik je ook aan om die te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Zelfs als je nieuwe kaart hetzelfde kaartnummer heeft, zal een betaling niet lukken wanneer er op de webshop nog een oude vervaldatum genoteerd staat.

De betaling in de winkel kan je alvast doen zonder te bellen om je kaart te laten deblokkeren. Betalingen in gewone winkels worden niet geblokkeerd na foute handtekeningen met de kaartlezer.

Lukt het na de betaling en deblokkering nog niet, of lukt een gewone betaling ook niet, dan vermoed ik dat er ofwel bepaalde parameters ontbreken op je kaart, of dat er een probleem is met de serie kaarten. Je kan mijn collega’s vragen om je parameters na te kijken en, indien nodig, aan te laten passen of om je kaart volledig af te sluiten en een nieuwe kaart met een ander kaart- en serienummer te bestellen.

Dag Yannick

 

Ik heb gisteren in de winkel geprobeerd en dat werkte, het gaat dus aan mijn online betalen en de app.

 

Mvg Tim

Reputatie 7

Bedankt voor de update, Tim.

Het lukt dus ook na je betaling nog steeds niet om de kaart online te gebruiken? Worden er kaartgegevens bewaard op de webshop?

Nee heb het er na geprobeerd en nog steeds dezelfde fout en ja heb alle opgeslagen kaarten verwijderd maar zonder succes.

Reputatie 7

In dat geval bel je ons toch best even op en vraag je best uitdrukkelijk om de parameters van je kaart na te laten kijken. Eventueel kan je mijn collega’s vragen dat ze het door een specialist online banking na laten kijken.

Je kan ook vragen om de kaart volledig af te sluiten en een nieuwe te bestellen, al vrees ik wel dat je dan enkele dagen zonder kaart zit.

Oke zijn het nog altijd zo lange wachttijden ? En ja ik zit al 3 weken zonder kaart dis die paar dagen zullen er nog wel bijkunnen zeker. 

 

Mvg Tim

Reputatie 5
Badge

Dag @Itzzmeyousee , 

Heb je inmiddels al telefonisch contact gehad met een collega? 

Het Easy Banking Centre is bereikbaar op weekdagen van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u. Rond de middag en na 18u wordt het meestal kalmer en kan je ons vlot bereiken. 

Fijne dag verder! 

Dag @Itzzmeyousee , 

Heb je inmiddels al telefonisch contact gehad met een collega? 

Het Easy Banking Centre is bereikbaar op weekdagen van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u. Rond de middag en na 18u wordt het meestal kalmer en kan je ons vlot bereiken. 

Fijne dag verder! 

Dag Karen

Ik heb zo net telefonisch contact gehad en het zou opgelost moeten zijn.

mvg Tim

Reputatie 5
Badge

Dag @Itzzmeyousee , 

Fijn om dit te horen! 

Mocht er toch nog een probleem zijn, mag je dit altijd laten weten!

Fijn weekend! 

Reageer