Beantwoord

verzet van kaart


  • Rekruut - Niveau 2
  • 13 reacties

Er is verzet op mijn bankkaart gelegd zonder verwittiging mag dit zo maar en wat kan ik doen

 

icon

Beste antwoord van Anonymous 9 June 2020, 09:42

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7

Hallo @Mama 

Ik raad je aan om ons hierover even te bellen via 02 762 60 00 zodat we na kunnen kijken wat er precies aan de hand is. 

Via deze site heb ik jammer genoeg geen toegang tot jouw kaarten en andere persoonlijke informatie.

Ik heb er al voor gebeld het kantoor bij mij zegt dat er verzet is en op de nummer dat ik gebeld heb die weten dat nie maar kunnen ze u zomaar zonder te verwittigen alles inhouden hoe moet je dan nog eten 

Mvg

 

 

Reputatie 7

Ik begrijp dat het geen makkelijke situatie is.

Het is inderdaad mogelijk dat er in bepaalde situaties automatisch een blokkering op je rekening wordt gezet. Je wordt daar dan ook zo snel mogelijk van op de hoogte gebracht.

Ik kan me zelf moeilijk uitspreken over wat er al dan niet ondernomen is, of wat de reden van het verzet is, omdat ik geen zicht heb op de situatie. Als je contact hebt gehad met je kantoor, dan ga ik ervan uit dat zij je zo spoedig mogelijk opnieuw zullen contacteren.

 

Dat ze u nie eerst moeten verwittigen dan dat begrijp ik nie maar weet dat ik zo nie meer me Fortis blijf dat Ik zeggen dat je nie meer moet eten en drinken en echt alles in verzet mag dit wel

 

Hoe kom ik te weten waarom mijn kaart in verzet is ik ben diabetes en kan nu zelfs mijn medicatie nie halen 

Mvg

Hey @Mama ,

 

Mijn excuses voor de situatie waarin je je bevindt. Toen je contact had met het kantoor, hebben ze je gezegd wanneer je hier meer informatie over ging krijgen?

 

Groetjes,

Lieze

Nee

Hey @Mama ,

 

Ik raad je aan dan nogmaals telefonisch contact op te nemen met je kantoor zodat ze je concretere informatie kunnen meedelen.

Wij hebben helaas geen zicht op jouw persoonlijke gegevens dus kunnen je hier niet meer informatie over geven.

 

Groetjes,

Lieze

Hallo, ik kan ook niets meer doen met mijn rekening, te lang negatief gestaan.

Maar als ik twee nachtverwerkingen positief moet staan, kan ik dan voorkomen dat men via domiciliëring een bedrag afneemt zodat ik weer negatief sta en weer met een geblokkeerde rekening zit? Concreet: ik sta nu 198 euro negatief, stel dat ik vandaag of morgen 200 euro kan storten, blijft die dan gewoon ook staan tot ik effectief zelfs iets doe met mijn rekening (bijvoorbeeld maandag of dinsdag?)

Reputatie 6
Badge +3

Misschien best een Directe Reserve aanvragen zodat je dan wel geoorloofd in het rood kan gaan en zodoende wordt uw rekening dan niet meer geblokkeerd.

 
Reputatie 1

@Aserkijn,

je kan ons opbellen om de domiciliëring te laten blokkeren voor deze invordering. Dan neem je daarna best contact op met de opdrachtgever, dan kan die met jou bespreken hoe je de betaling dan wel moet doen (per overschrijving, of per dubbele afname van de rekening volgende maand, dat hangt af van de opdrachtgever/firma)

 

Groeten

LienV

 

 

Hoe lang kan verzet op u zichtrekening

mvg

Beste  @Mama , 

dit hangt af van verzet tot verzet. Sommige zijn tijdelijk, sommige permanent. Sommigen gaan automatisch weg en sommigen gaan pas weg na de tussenkomst van een adviseur.

 

Over welk (soort) verzet spreek jij op dit moment?

 

Groetjes,

Jessica

Beste 

dat ik het zelf nie weet heb er nooit 

een brief van ontvangen maar als ik op zichtrekening duw komt dat bedrag van de rekening in verzet er toch bij is ook al bijna 4 jaar geleden en nooit een brief ontvangen

mvg

Beste @Mama ,

heb je ondertussen nog eens contact opgenomen met de adviseurs van het Easy Banking Centre?

Hun nummer is nog steeds 02 762 60 00. Je  kan ze ook bereiken vanuit de Easy Banking App bij “communicatie”, “hulp en contact” en daarna kiezen voor rekeningen en kaarten.

 

Via community hebben we geen toegang tot jouw persoonlijk dossier, en zoals vermeld zijn er verschillende soorten verzetten die voor verschillende redenen worden geplaatst op een rekening. Telefonisch kunnen ze dit gemakkelijker nakijken met jou.

 

Groetjes

Jessica

Reageer