Beantwoord

vietnamese dong verkrijgen

  • 26 September 2022
  • 3 reacties
  • 204 Bekeken

Beste, 

ik reis binnenkort naar Vietnam. Ik vraag me af wat de beste manier is om Vietnamese Dong te verkrijgen. Via geldopneming aan een geldautomaat in Vietnam of cash (euro of dollars?) in te wisselen in een wisselkantoor? En wat zijn de kosten verbonden aan beide opties? 
 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord van Shari V 26 September 2022, 11:35

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3

Dag @querty 

Helaas bieden wij geen Vietnamese Dong aan. Je zult het dus best in een wisselkantoor in Vietnam laten wisselen met de debetkaart.

Dit zijn de kosten die aangerekend worden: behandelingskosten van  0,30% van het bedrag +2,86€ (max 12,09€) + wisselkoers van 1,63% van het bedrag.

Geniet van je reis binnenkort! 

Ja deze info had ik inderdaad zelf ook al terug kunnen vinden. Dus de kosten die je beschrijft zijn de kosten die BNPPF aanrekent. Maar heb je een idee welke kosten gemiddeld nog aangerekend worden aan Vietnamese kant? En welke optie is het goedkoopst? Optie 1: het geld opnemen met de debetkaart in een  wisselkantoor of bankautomaat ik Vietnam? Optie 2: Cash dollars inwisselen tegen cash VDN in het wisselkantoor in Vietnam?

Reputatie 3

Neen ik kan je niet vertellen welke kosten wisselkantoren of banken daar aanrekenen.

Je gaat het best naar een wisselkantoor. Banken durven al eens een extra kost aan te rekenen, die zie je normaal voor je bevestigd het geld uit het bankautomaat te halen. 

Ofdat je met je debetkaart of cash dollars laat omwisselen zal ongever wel op hetzelfde neerkomen maar daardoor dien je de wisselkoers eens te bekijken de dag zelf wanneer je het geld wilt wisselen.

Reageer