Beantwoord

Visa activatie

  • 19 November 2020
  • 8 reacties
  • 656 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 4 reacties

Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe visa kaart gekregen en wilde deze gebruiken voor een online aankoop. Via Amazon iets besteld en dat ging prima, het bedrag staat al gereserveerd.

Daarna een nieuwe bestelling op een buitenlandse site willen plaatsen met helaas geen geluk. Ik kreeg volgende melding: “We were unable to complete the payment due to an incorrect card number. Payment failed. Please check and try again.”

Nu had ik hier onlangs gelezen dat de kaart eerst moet geactiveerd worden voor online gebruik door een aankoop te maken door gebruik van de chip én pin? Klopt dit? Vind het alleen wat bizar dat de betaling via Amazon mooi gelukt was. De andere site staat er wel wat bekend voor om moeilijk te doen met buitenlandse kaarten.

Ik probeer alvast morgen een kleine aankoop te maken met de chip en pin; kan ik dan meteen de kaart gebruiken voor online aankopen of duurt dit nog even?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

icon

Beste antwoord van Anonymous 20 November 2020, 15:56

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Indien je een eerste betaling doet in een winkel is uw kaart meteen geactiveerd voor online aankopen en kan je de eerstvolgende keer ook contactloos betalen in de winkels indien contactloos betalen ingeschakeld is.

Hey @nm777 ,

Je dient je kaart inderdaad eerst fysiek te activeren. Zou het kunnen dat je eerder al betalingen had gedaan via Amazon maar het je eerste betaling was op deze andere website?

Dan zou het kunnen dat bij Amazon je vorige kaart nog was opgeslagen en de betaling zo was uitgevoerd, moest je vorige kaart nog niet zijn afgesloten.

Groetjes,

Lieze

 Hey @nm777 ,

Je dient je kaart inderdaad eerst fysiek te activeren. Zou het kunnen dat je eerder al betalingen had gedaan via Amazon maar het je eerste betaling was op deze andere website?

Dan zou het kunnen dat bij Amazon je vorige kaart nog was opgeslagen en de betaling zo was uitgevoerd, moest je vorige kaart nog niet zijn afgesloten.

Groetjes,

Lieze

Dag Lieze,

Ik heb beide Amazon en de andere site al eens gebruikt met mijn vorige kaart, met succes (de vorige kaart was wel een prepaid van Hello Bank; maar aangezien deze uit het gamma is gehaald heb ik een andere soort kaart moeten aanvragen).

De betaling nu op Amazon was allesinds met de nieuwe kaart, die heb ik gisteren aan mijn account toegevoegd. Betaling met de prepaid kan sinds afgelopen dinsdag sowieso niet meer geloof ik (inloggen op het portaal lukt al niet meer en er stond sowieso nog maar een paar cent op; die teruggestort worden op mijn rekening dacht ik).

Mijn nieuwe kaart is vreemd genoeg nog niet geactiveerd heb ik de indruk; een aankoop op de drankautomaat nu op het werk ging dan ook weer niet. Ik ga straks even naar de supermarkt om daar een aankoop te maken.. Waarom het dan op Amazon wel al gewerkt heeft weet ik niet!

Hey @nm777,

Het kan inderdaad zijn, zoals je eerder aanhaalde, dat Amazon minder streng is qua kaartacceptatie dan de andere website waar je probeert te betalen.

Een drankautomaat is vaak contactloos, wat niet wordt aanvaard als eerste fysieke betaling. Moest het niet lukken om te betalen in de winkel, laat het dan zeker weten.

Groetjes,

Lieze

Hey @nm777,

Het kan inderdaad zijn, zoals je eerder aanhaalde, dat Amazon minder streng is qua kaartacceptatie dan de andere website waar je probeert te betalen.

Een drankautomaat is vaak contactloos, wat niet wordt aanvaard als eerste fysieke betaling. Moest het niet lukken om te betalen in de winkel, laat het dan zeker weten.

Groetjes,

Lieze

Dag Lieze,

De betaling in de winkel heeft alvast gewerkt. Jammer genoeg blijft de ene webshop dus tegenwerken. Het zal helaas niet lukken met mijn kaart denk ik dan.

Toch bedankt voor alle hulp!

Hey @nm777 ,

Het lijkt me gek dat je op deze site niet zou kunnen bevestigen met je Visa. Heb je het al via een andere browser geprobeerd?

Groetjes,

Lieze

Hey @nm777 ,

Het lijkt me gek dat je op deze site niet zou kunnen bevestigen met je Visa. Heb je het al via een andere browser geprobeerd?

Groetjes,

Lieze

Het valt te proberen maar zover ik weet gaat het ook om een site uit Japan; er zijn regelmatig betaalproblemen mee. De ene kaart werkt er wel op en de andere dan weer niet…

Ik probeer allesinds later nog wel eens via de andere browser en laat nog iets weten :)

Super, @nm777 !

Ik ga ervanuit dat het een betrouwbare website is?

Moest er bijvoorbeeld fraude gemeld zijn, kan het daarom dat betalingen geweigerd worden.

Groetjes,

Lieze

Reageer