Beantwoord

visa classic functioneert niet in brazilie

  • 5 November 2022
  • 9 reacties
  • 206 Bekeken

Na 1 geslaagde betaling met mijn visa classic in brazilie, lukt het niet meer om er betalingen mee uit te voeren. De kaart is in mijn app geactiveerd voor buiten europa. ik heb geen telefoon hier waarmee ik kan bellen naar het help center.

icon

Beste antwoord van LarsD 7 November 2022, 12:27

Bekijk origineel

9 reacties

Ok bedankt, ik vervang ze bij terugkeer 

Reputatie 4

@kurtdhaeseleer 

Bij contactloos betalen wordt er wel connectie gemaakt met je kaart (maar dan op afstand). Indien dus die info niet meer goed wordt doorgegeven door de kaart kan dit dan ook een probleem veroorzaken bij contactloos betalen.

ook de pincode kon gelezen en vevrstiworden wanneer het niet werkte. dan neem ik aan dat de chip toch functioneerde.

Anderzijds werkte zonder contact ook niet bij die handelaars, en daarvoor is de chip dacht ik niet nodig?

Reputatie 4

@kurtdhaeseleer 

Het is misschien inderdaad goed dat wanneer je dan terug bent een nieuwe kaart aanvraagt.

Inderdaad bij sommige wel, andere niet. Mijn limiet is in orde, zal dus aan de chip liggen. Kan ik bij terugkeer mijn kaart dan laten vervangen?

Reputatie 4

@kurtdhaeseleer,

Dus het gaat bij sommige plaatselijke handelaars om te betalen met de kaart en bij anderen weer niet? Het kan zijn dat er iets aan de hand is met de chip van de kaart waardoor ze soms niet meer goed kan ingelezen worden.

Anderzijds kan het ook te maken hebben met je gebruikslimiet van de kaart. Indien dat je over de limiet gaat of bijna aan de limiet zit kan dat beperken wat je nog kan uitgeven met de kaart.

Er bestaat een mogelijkheid om de limiet van je kaart tijdelijk te verhogen.

De betaling wordt niet bevestigd. Ik probeer op alle mogelijke manieren, behalve online. ondertussen lukt het soms om te betalen met visa, soms niet. 

Reputatie 4

Hallo, @kurtdhaeseleer,

Het gaat moeilijk worden als je niet naar onze helpdesk kan bellen om dit probleem na te kijken.Wij kunnen namelijk van hieruit niet je kaart raadplegen.

Je geeft aan dat je wel al de instellingen hebt nagekeken en je ziet dat alles correct staat. Welke foutmelding krijg je precies wanneer je een betaling probeert uit te voeren? Hoe tracht je de betaling te doen: contactloos, met pin of online?

Reageer