Beantwoord

Visa debet kaart werkt niet overal zoals jullie beweren

  • 16 December 2021
  • 11 reacties
  • 1743 Bekeken

De Visa debet kaart werkt niet overal zoals jullie beweren dit is heel ambetant als je in de winkel staat en niet kunt betalen en ook geen cash mee hebt 

ook werkt het niet op de site van coolblue om online te betalen 

Waarom iets dat werkt veranderen naar iets dat half werkt 

leg het mij uit 

icon

Beste antwoord van Arno B 17 December 2021, 15:02

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 2

Dag @Gistakatjes ,

 

bedankt voor je bericht.

Jammer om te horen dat de nieuwe Bancontact-Visa Debit-debetkaart bij jou soms geweigerd werd.

Aangezien Mastercard beslist heeft om het betaalnetwerk Maestro te beëindigen, moesten we op zoek naar een nieuw betaalnetwerk voor onze debetkaarten.

We hebben gekozen voor het Bancontact-Visa Debit netwerk, aangezien dit betaalnetwerk een zeer brede dekking heeft.

Er is nog een kleine minderheid van plaatsen waar onze debetkaart niet aanvaard wordt, dit zijn meestal handelaren die tot nu toe enkel Maestro aanvaardden.

We verwachten dat dit daar de toekomst toe steeds zal verminderen tot zelfs verdwijnen.

Aangezien dat Maestro zal verdwijnen, overwegen deze handelaren ook best andere betalingsmogelijkheden. Ze nemen hiervoor best contact op met hun betalingsterminalprovider of acquirer.

 

 

Fijne dag verder,

Jill

Bedankt voor je bericht 

maar hiermee is het probleem niet opgelost natuurlijk 

vind allemaal kort door de bocht hoor

waarop dan eerst niet bekijken dat elke handelaar dit systeem beheert alvorens mensen ongevraagd een nieuwe kaart te geven terwijl de andere kaart nog voor paar jaar goed was 

ik begrijp dat er vooruitgang moet zijn en heb daar niets op tegen maar dan moet het ook echt werken de vooruitgang 

ik moet nu telkens zien dat ik cash op zak heb voor moest de kaart toch niet werken 

en waarom werkt ze online bij coolblue niet ? Wat is daar dan het probleem ?

ook Payconiq geeft problemen 

pff kortom meer stress met de nieuwe kaart 

mvg

Dag @Gistakatjes,

Wij begrijpen dat betaalproblemen kunnen zorgen voor frustraties. Bij een overgang van deze schaal is het helaas niet mogelijk om problemen uit te sluiten. Op korte termijn zal Maestro verdwijnen en voor ons het is prioriteit dat iedere klant op dat moment een alternatief heeft om mee te betalen.

Ondertussen worden de Visa debetkaarten bij meer dan 99% van de handelaars zonder problemen geaccepteerd en zoals mijn collega reeds vermelde zal dit enkel nog verbeteren in de toekomst.

 

Een oplossing voor het probleem met Coolblue betalingen kan je hier vinden.

Er zijn momenteel ook algemene problemen bij Payconiq, ze werken hard aan een oplossing en we verwachten dat deze bij een volgende update zullen worden verholpen.

Beste 

 

we zijn nu meerdere maanden verder, en jullie kaarten werken nog steeds niet op onze terminals. Jullie rollen zomaar iets uit, zonder de leveranciers van jullie diensten te verwittigen. Nu hebben jullie klanten problemen om op sommige plaatsen te betalen, en neen het is geen 99% van de gevallen. 

ik weet hier in Deinze van enkele plaatsen waar jullie kaarten ook nog steeds niet werken. 

mijn leverancier, Sepay, is op de hoogte maar heeft blijkbaar enkele maanden nodig om dit te verhelpen, wegens de complex. 

 

dwingen jullie ons kleine handelaren naar leveranciers waar jullie commerciële banden mee hebben? Ik vraag het me af.

In elk geval is het  frustrerend hoe jullie vanuit jullie ivoren toren beslissingen nemen. En jullie eigen klanten ( wij zijn dus ook klant) in de steek gelaten worden.

 

Johan Taccoen

Cactus bv

Bende amateurs en dat is dan de grootste bank van België! Reeds 5 keer heb ik het gehad nu dat die verdomde kaart niet wordt herkend/aangenomen. Dat is al minstens een half jaar bekend en nog steeds niet opgelost. Nu heb je dus de absurde situatie dat ze beloofden dat die kaart op nog meer plaatsen kan gebruikt worden, awel het is net omgekeerd! Dit heb ik nog nooit gehad met een nieuwe gewone bankkaart. Ik denk er zelfs over te veranderen van bank, absurd als je al zo lang klant bent, maar als je zelfs nog geen simpele werkende bankkaart kunt afleveren tja...

En vandaag werd het nog fraaier! De kaartlezer herkent die nieuwe kaart niet!  En nee de batterij is niet plat, want een andere kaart werkt wel gewoon! 

Reputatie 7

Dag @Frank Belmans 

Het is inderdaad niet prettig als je niet kan betalen in de winkel.

Kan je me zeggen bij welke winkels je precies problemen had (naam en locatie) en of je met de fysieke kaart, of via Apple Pay/Google Pay wou betalen?

Wat je kaartlezer betreft; welke foutmelding verschijnt er wanneer je je debetkaart erin steekt?

Vandaag ticket voor een evenement willen online betalen met die fameuze visa debet kaart maar kaart werd niet aanvaard.  Meer mogelijkheden zeggen ze dan pfff

Reputatie 7

Hallo @Stephwi 

Heb je je kaart wel al kunnen gebruiken om met de chip en je pincode (dus niet contactloos) in een fysieke winkel te betalen? Dat is voor alle betaalkaarten nodig om online betalingen en andere functionaliteiten te kunnen gebruiken.

Ja hoor wekelijks in de winkel zonder problemen maar op eventbrite.be werkt ze niet .

Reputatie 7

Ja hoor wekelijks in de winkel zonder problemen maar op eventbrite.be werkt ze niet .

Bedankt voor je antwoord.

Kies je op die site voor Bancontact of voor ‘Credit or debit card’? Of heb je beiden al geprobeerd?

Kan je me ook zeggen welke foutmelding je precies krijgt?

Reageer