Beantwoord

Visa-Debet Payconiq?

  • 12 August 2021
  • 32 reacties
  • 4020 Bekeken

  • Deskundige - Niveau 1
  • 11 reacties

Sinds de ontvangst van mijn nieuwe VISA-DEBET kaart, is het niet mogelijk deze te koppelen met Payconiq. Reden is dat wanneer Payconiq koppeling maakt met BNP, om een kaart toe te voegen, men daar geen ander kaartnummer kan invullen. De eerste vier cijfers van de oude kaart staan daar vast ingegeven en indien men de eerste vier cijfers van de nieuwe kaart ingeeft worden deze geweigerd (zie foto met vaste vier cijfers). Mijn oude kaart is vervallen en is dus geen optie meer. De nieuwe is niet te koppelen wat wil zeggen dat ik Payconiq niet meer kan gebruiken. Graag oplossing aub!

 

icon

Beste antwoord van YannickB 16 September 2021, 11:01

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7

Dag @KVM @Katje123 @Dimi_vdb @PVB 

Er is ondertussen alvast een tijdelijke oplossing. 

Heb je de Payconiq by Bancontact-app al gebruikt en heb je ze niet verwijderd; dan kan je je Bancontact-Visa Debit-debetkaart toevoegen. Nadien zal je gevraagd worden om een rekening te koppelen, maar vanaf nu verschijnt er een boodschap die uitlegt dat onze bank nog niet ondersteund wordt en die je toelaat om die deel over te slaan. Betalingen via QR-codes zijn vanaf dan terug mogelijk via Payconiq by Bancontact.

Je hebt de Payconiq by Bancontact-app net (opnieuw) geïnstalleerd; dan zal je eerst gevraagd worden om een kaart te koppelen. In de lijst met banken kan je kiezen voor BNP Paribas Fortis. Eens je je kaartlezer hebt gebruikt, zal je gevraagd worden om opnieuw een bank te kiezen om je rekening te koppelen. Hierbij zal je onderaan kunnen kiezen voor Andere banken.  BNP Paribas Fortis zal voorlopig niet verschijnen in deze tweede lijst. Je krijgt vervolgens een boodschap om te melden dat onze bank het koppelen van een rekening nog niet ondersteunt. Nadien zal je wel al kunnen betalen en geld ontvangen via QR-codes.

Een volwaardig oplossing die het ook toelaat om rekeningen te koppelen volgt zo snel mogelijk.

@YannickB zonet de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de optie “Andere banken” krijg ik niet te zien….

Reputatie 7

@Dimi_vdb

Zie je dan wel nog BNP Paribas Fortis staan? Zo ja, wat gebeurt er als je daarvoor kiest?

Reputatie 7

@Dimi_vdb Ik kon het ondertussen zelf ook uittesten en bij het kiezen van een bank om een kaart toe te voegen zal je nog steeds BNP Paribas Fortis zien staan. Eens je je kaartlezer hebt gebruikt, zal je gevraagd worden om opnieuw een bank te kiezen om je rekening te koppelen. Hierbij zal je onderaan kunnen kiezen voor ‘Andere banken’. 

Ik pas het aan in mijn eerdere bericht om verdere verwarring te vermijden.

Bij mij nog altijd zelfde probleem. Intussen al 2 maand en krijg geen oplossing. Ik heb een iphone en doordat het niet lukte met de bestaande app heeft de bank mij geadviseerd de app opnieuw te installeren. Al ontelbare keren geprobeerd, iphone af en aan. Minstens 6 mails naar de support van Payconiq en die zeggen dat mijn account succesvol verwijderd is en dat ik de app opnieuw moet installeren en de kaart koppelen. Ze bouwen ook niet voort op de eerdere mails die al stuurde. Een standaard antwoord dus. 

Ik geraak zelfs niet op het punt waar de kaart door ondertekening met de digipass moet bevestigd worden

bedankt voor alle tips

Foutmelding: 

 

Reputatie 7

Hallo @KRVH 

Jouw probleem wijkt wat af van het oorspronkelijke probleem in dit onderwerp. Dat werd namelijk veroorzaakt door een aanpassing in de Payconiq by Bancontact app die nog diende te gebeuren. Wat ondertussen al rechtgezet werd.

Kan je me daarom volgende info geven? Dan kijk ik hoe we dit voor jou op kunnen lossen.

  • Heb je met debetkaart al betaald in een fysieke winkel door de kaart in de betaalterminal te steken en je pincode in te geven (dus niet contactloos)?
  • Heb je een kaart van BNP Paribas Fortis of van Hello bank? Welke van beide banken kies je in de lijst die Payconiq by Bancontact je toont?
  • Lukt het wel om QR-codes te scannen en zo te betalen via Easy Banking App?

Beste

- ik heb de kaart al veel gebruikt, binnen en buitenland zowel contact loos als fysiek

- het is een BNP Paris Bas Fortis kaart 

- Qr codes scannen lukt

heb nu voor de zoveelste keer app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en nu ziet het er goed uit (heb wel 2x opnieuw moeten proberen om de bankrekening te koppelen)

tot hopelijk niet later

kristine

 

Reageer