Wat als ik gewoon m’n bestaande kaart verder gebruik ?? (kaart geldig tot 09/22 )
Beste antwoord van LienV
Bekijk origineelWat als ik gewoon m’n bestaande kaart verder gebruik ?? (kaart geldig tot 09/22 )
Beste antwoord van LienV
Bekijk origineelBNP stelt dat men 6 weken de tijd heeft om die nieuwe kaart te valideren. Dus normaliter kan men verwachten dat bij weigering de bestaande kaart geldig blijft tot op de vervaldag.
Om het nog eens te herhalen, aan het ‘valideren’ hangt meer vast dan het valideren alleen, want men verklaart zich middels het ‘valideren’ akkoord met de eenzijdig gewijzigde veranderingen aan het contract en de afgeslankte dienstverlening.
Anderzijds zou ook het kunnen dat BNP dan het contract met de klant opzegt, de kleine lettertjes in het (ons) contract geeft die bank immers de mogelijkheid daartoe.
Dag
Je mag gerust je huidige bankkaart blijven gebruiken. Van zodra je nieuwe kaart toekomt, heb je, zoals
Je kan alle informatie over de kaart terugvinden op deze pagina: https://www.bnpparibasfortis.be/nl/Dagelijks-bankieren/Ontdek/Producten/Bankkaarten/Debetkaart-Bancontact-Visa
Onderaan staan ook de algemene voorwaarden en precontractuele voorwaarden, deze gelden voor alle debetkaarten door ons uitgegeven.
Als je hiermee niet akkoord gaat kan je ons hierover opbellen, om de kaart af te sluiten.
Groeten
LienV
Dag
Je mag gerust je huidige bankkaart blijven gebruiken. Van zodra je nieuwe kaart toekomt, heb je, zoals
De vraag was en is nog steeds: “Wat gebeurt er als de Visa Debetkaart niet wordt gevalideerd?”.
Dag
Je mag gerust je huidige bankkaart blijven gebruiken. Van zodra je nieuwe kaart toekomt, heb je, zoals
De vraag was en is nog steeds: “Wat gebeurt er als de Visa Debetkaart niet wordt gevalideerd?”.
De vraag van
Als zij deze kaart niet in gebruik neemt, is dat haar recht, maar dan heeft zij via die weg geen toegang meer tot de rekening(en). In dat geval kan ze met ons contact opnemen om de kaarten en bijhorende rekeningen af te sluiten.
Ik zie dat jouw vraag over de validatie’ van de nieuwe kaart regelmatig terugkeert op Community. Ik besef heel goed dat niet iedereen akkoord kan gaan met het gebruik van een nieuw type kaart. De kaart biedt een extra voordeel en werkt voor de rest hetzelfde als de vorige debetkaart, maar het is nog steeds een nieuwe kaart op de markt. Dat brengt soms problemen met zich mee, maar met feedback hierover kunnen we aan de slag en hiermee zijn we ook al mee aan de slag gegaan.
Ook de algemene voorwaarden en precontractuele voorwaarden voor deze kaart zijn niet veranderd ten opzichte van je oude kaart, op zich verandert er niet veel.
Ik hoop dat dit wat voor jou is verduidelijkt,
Dag
De vraag was en is nog steeds: “Wat gebeurt er als de Visa Debetkaart niet wordt gevalideerd?”.
Ik hoop dat dit wat voor jou is verduidelijkt,
Ja hoor. Dus jullie buiten de de kleine lettertjes in het contract tot het uiterste uit.
Tussen haakjes, het gaat niet om een “nieuwe kaart” maar om een andere kaart, iets met andere eigenschappen. en derhalve gaat om een eenzijdige wijziging van het contract tussen bank en klant.
En toegegeven, jullie kunnen dat en als alternatied blijft voor de klant niets anders over dan zijn rekening bij de bank opzeggen wegens die wijziging, zonder kosten voor deze klant. Uitstaande schulden moeten dan natuurlijk wel subito-presto vereffend worden, zoals het in de kleine lettertjes staat gedrukt en werd ondertekend.
Dat weten we dan ook weer.
OK Mevrouw LienV, dus kaart is te activeren in de eerste 6 weken en soms te gebruiken als VISA met 16 cijfers en hopen dat ze on-line niet alleen bankcontact/maestro (17cijfers) gebruiken ! Eens nieuwe kaart in gebruik mag andere in de prullenbak, jammer want ze was nog een hele tijd geldig !!
Wat ik ook wel raar vind is dat het nummer van de kaart nu achteraan staat. Waarom ook dat veranderen ? Bij alle kaarten staat dat vooraan . Soms gevoel dat er dingen veranderen om te veranderen wat misschien werk bij brengt voor sommige mensen maar voor anderen toch verwarrend !
Vragen stellen, je mening delen of anderen helpen? Log nu in of maak hieronder eerst een account aan.
Nog geen profiel op deze Community? Registreer je via deze link. Nadien kan je zelf vragen stellen en antwoorden op berichten van anderen.
Voer je e-mailadres in. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord te kiezen.