visa kaart

  • 7 August 2020
  • 3 reacties
  • 1037 Bekeken

Beste,

ik ben nog een leek in het gebruik van de visa :)

ik heb een limiet van 250 en heb die vorige maand voor de eerste keer gebruikt en volledig opgebruikt om te weten hoe alles werkt

ik zie dat er nu een betaling zal gaan van mijn rekening de 10e van de maand, om het opgenomen krediet terug te betalen (tot daar alles duidelijk voor mij :) )

maar kan ik reeds nieuwe verrichtingen doen, ik zie dat er reeds een zogezegde “nieuwe periode” gestart is, maar aangezien de betaling pas de 10e maand plaatsvind... 


3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Er zit niks anders op van te wachten tot de 11de van de maand want vanaf die dag wordt het kaartsaldo vrijgegeven en zal je van dan af uw Visa kaart opnieuw kunnen gebruiken.

Een ander mogelijkheid is om uw kaartlimiet te laten verhogen maar dat moet door de bank goedgekeurd worden dus hou er rekening mee dat dat kan geweigerd worden.

Wij hebben ook een visa met kaartlimiet. Elke maand op de 2e start zogezegd je nieuwe maand. Vanaf dan kan je opnieuw je visa aanspreken. De 10e van de maand gaat het bedrag van je rekening van de vorige maand. Als dat natuurlijk niet doorgaat door omstandigheden bvb zal je de maand erop dubbel betalen van de 2 maanden samen vermoed ik. Of je kaartlimiet dan de maand erop geblokkeerd is weet ik niet. Hier is het in ieder geval zo dat we vanaf de 2e telkens opnieuw kunnen gebruik maken van de limiet indien wij dat wensen.

Reputatie 7

Hallo @SallyV1990 @Alexander @NatasjaW 

De terugbetaling van je kredietkaart zal altijd afgehouden worden. Ook wanneer er niet voldoende op je rekening staat. Dit kan ervoor zorgen dat je rekening geforceerd onder nul gaat.

De uitgaven van de voorgaande periode blijven ook meetellen tot op het moment dat de betaling van je zichtrekening werd afgehouden.

Een voorbeeld: je het een limiet van 2500 EUR en gaf in juli 500 EUR uit met je visa. Op 1 augustus wordt de periode afgesloten en op 10 augustus gebeurt de afrekening. Tot op het moment dat de afrekening verwerkt werd, zal de 500 EUR van juli meetellen voor je limiet van augustus.

Reageer