Beantwoord

Visa kaart werkt niet.

  • 1 February 2020
  • 7 reacties
  • 3728 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 3 reacties

Beste, 

 

Ik gebruik zelden mijn Fortis bank kaart noch mijn Fortis visa 

 

Nu was mijn zichtrekening door de maandelijkse kosten in - min gegaan, ik heb deze aangezuiverd, ergens midden januari..

 

Ik wou gisteren met m'n visa kaart enkele aankopen online doen en deze werd telkens geweigerd. 

 

Mijn uitgavenstaat staat op 0 en het volledige beschikbare krediet staat nog open.

Toch kan ik niets afhalen noch betalen. 

 

Hoe kan dit? En wanneer zou deze dan wél weer werken.. Ik had echt er op gerekend maar nu ben ik bijna genoodzaakt, wegens constante problemen bij Fortis, om naar een andere bank over te stappen.

 

Ik betaal elke maand 3 euro kosten.. Dan verwacht een mens dat er wel dingen werken. 

Bij argenta betaal ik niets en daar werkt alles altijd wel. 

icon

Beste antwoord van YannickB 3 February 2020, 08:20

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Dag Aurora,

Het is inderdaad niet prettig dat je Visa niet werkt. Dit is een publiek forum, dus ik heb zelf jammer genoeg geen zicht op de exacte oorzaak. Om dat te laten nakijken, bel je ons best even op 02 762 60 00. we zijn er op weekdagen van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.

 

Dit kunnen alvast wel enkele mogelijke oorzaken zijn:

  • Je hebt je Visa nog nooit met de chip en de pincode in de winkel gebruikt. 
  • Je Visa is vervallen.
  • Je werkt met een browser (bijvoorbeeld Google Chrome) waarin je je kaartgegevens hebt opgeslagen. Als die info verouderd is en je browser het automatisch invult op sites van handelaars, dan komt dat niet overeen met je huidige kaart en zal de betaling niet uitgevoerd kunnen worden.
  • Je kredietkaart is geblokkeerd door foute handtekeningen met de kaartlezer.
  • Door ongeoorloofd negatief te gaan werd je rekening mogelijk geblokkeerd.

Waarschijnlijk werd ze geblokkeerd door even negatief te staan. Hoe wordt dit opgelost? 

Reputatie 5
Badge

Dag Aurora, 

Je kan hiervoor contact opnemen met je kantoor. Zij kunnen je dossier openen en de kaart nakijken. 

Wanneer je ongeoorloofd negatief komt te staan op de zichtrekening, zal je kredietkaart ook geblokkeerd worden. Dit verzet wordt ingevoerd door het kantoor, dus enkel het kantoor kan dit verzet opheffen. 

Fijne dag verder! 

Bedankt, 

Moet het specifiek mijn kantoor zijn of kan ik deze ook bij het dicht bij zijnste kantoor laten verheffen? Of kan dit ook telefonisch?

 

Het heeft maar heel even in negatief gestaan, zeer vreemd.

Alvast dank.

Ik stond maar een 3tal euro negatief, ook lieten zij me niets weten dat de visa geblokkeerd zou zijn noch dat mijn rekening 3 euro in min zou staan. Wat maakt dat ik uiteraard voor minder leuke situaties stond.

 

En mijn post komt heel correct aan en mijn mails..

Hey @Aurora ,

Het is inderdaad niet fijn dat dit zo is gelopen.

Dit bespreek je best met in eigen kantoor, zo kunnen zij meteen nakijken waar het is misgelopen en dit rechtzetten.

Groetjes,

Lieze

 

Reputatie 7

Hallo Aurora,

Hebben mijn collega’s tijdens het telefoongesprek je adres en je briefwisselingsadres bij ons nagekeken?

Wij sturen namelijk een eerste brief wanneer je 10 dagen ongeoorloofd negatief staat. Dat is ook het moment waarop de blokkeringen geactiveerd worden

Reageer