Beantwoord

Visa niet herkend voor bepaalde apps

  • 28 September 2020
  • 6 reacties
  • 1363 Bekeken

Goeiemorgen,

 

Voor apps zoals coinbase of crypto.com is het niet mogelijk om mijn visa te gebruiken . Graag advies

icon

Beste antwoord van YannickB 28 September 2020, 14:06

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hallo Ruben, bedankt voor je bericht.

Bedoel je dat die sites en apps geen optie bieden om met Visa te betalen, of bedoel je dat de betaling wordt geweigerd?

In het eerste geval vrees ik dat wij je weinig advies kunnen geven. Het zijn de handelaars zelf die beslissen welke betaalmiddelen zij aanvaarden. Wij hebben daar geen invloed op.

Indien je betaling wordt geweigerd, dan raad ik je aan om contact op te nemen met Worldline via 02 205 85 85. Worldline is de beheerder van de kredietkaarten en het betalingsverkeer. Zij kunnen nagaan wat er aan de hand is en of er eventueel een blokkering is ingesteld op (bepaalde) sites voor het verhandelen van cryptomunten.

Ruben,

ik heb hetzelfde probleem met Coinbase! Kan geen aankopen verrichten met mijn VISA Classic. Ongeacht wat YannickB je verteld is het wel degelijk BNP Paribas Fortis die een ‘blokkade’ zet op deze websites. Ik heb zelf contact opgenomen met Worldline en zij hebben me teruggestuurd naar BNP. Telefonisch dan toch gehoord gekregen via een verantwoordelijke dat de bank hier een ‘ban’ plaatst omdat ze vind dat hier ‘mogelijks’ fraude kan gepleegd worden.

Coinbase is een bedrijf met 35 miljoen gebruikers, in 100+ landen, meer dan 1000 werknemers. Heeft zelf een debetcard ism VISA! 

BNP acht dit een frauduleus bedrijf? :unamused:

 

 

Dag YannicB

 

Kan je aub verduidelijken waarom deze blokkade er bestaat? Want de eerder gegeven info is niet correct; want zelfs met overschrijving lukt dit (sinds een week) niet meer.

 

Wachtend op uw antwoord

 

Mvg

Allen,

loop net tegen hetzelfde probleem. Is dit voor jullie opgelost?

Tot later,
—Roger 

Reputatie 7

Hallo @selsrog @jj2021 

Ik merk dat ik jouw bericht gemist heb @jj2021 Mijn excuses daarvoor, het was zeker en vast niet mijn bedoeling om je niet te antwoorden.

Onze bank raadt de handel in cryptomunten ten sterkste af en we verzoeken klanten om de aankoop van cryptomunten niet via rekeningen van onze bank uit te voeren. Dat is een standpunt dat wij innemen op basis van de gemeenschappelijke waarschuwingen van de FSMA en de NBB met betrekking tot de risico’s die aan cryptomunten verbonden zijn.

Op de website van de FSMA vind je ook een regelmatig bijgewerkte lijst van platformen voor handel in cryptomunten waarvan de FSMA vragen of klachten van consumenten heeft ontvangen en waarbij er aanwijzingen van fraude werden vastgesteld.

Daarom bieden wij geen enkel advies bij het handelen in cryptomunten. De bank zal ook terughoudend zijn om voor klanten handelingen uit te voeren wanneer er een link is met cryptomunten.

Daarnaast is het ook mogelijk dat de bank verrichtingen naar rekeningen van platformen die op de zwarte lijst van de FSMA staan, weigert. Zo’n vermelding betekent namelijk dat die platformen of sites verdacht worden van betrokkenheid bij fraude. 

Met uitzondering van het bovenstaande, blijf je als klant echter vrij om zelf dit soort verrichtingen uit te voeren via Easy Banking, rekening houdend met het risico waaraan je jezelf blootstelt.

We nodigen je wel uit om, alvorens te handelen in cryptomunten, de site https://temooiomwaartezijn.be/ te consulteren. Deze site van de FSMA bevat advies en informatie over hoe verschillende soorten online en financiële fraude te herkennen.

De bank behoudt zich ook in deze en alle mogelijke gevallen het recht voor om een klantenorder, waarvan we vermoeden dat het onwettig is, niet te aanvaarden.

Specifiek voor Visa werd er mogelijk om gelijkaardige redenen een blokkering voor specifieke platformen of begunstigden opgelegd door Visa of door Worldline (het bedrijf dat instaat voor het betaalverkeer voor onder andere onze kredietkaarten).

Reputatie 3

Eindelijk een ‘echt’ antwoord in de grote Fortis bant Crypto saga. De aangegeven reden is wel een drogreden. De FSMA duidt op welke bedrijven frauduleus en onregelmatig te werk gaan, dit heeft niets te maken met ‘Onze bank raadt de handel in cryptomunten ten sterkste af’.
De laatste paragraaf is ook uitgevonden?!  Tenzij Wordline specifiek blokkades plaatst op kaarten van BNPPF en niet op die van andere banken omdat het de klanten van Fortis naïever en gevoeliger acht voor fraude ;)

Reageer