Visakaart

  • 29 July 2020
  • 3 reacties
  • 653 Bekeken

Onlangs is mijn visa kaart verlopen. Heb mijn nieuwe kaart reeds ontvangen. Maar telkens ik deze wil gebruiken, werkt deze niet.

Kan er geen enkele transactie mee uitvoeren..


3 reacties

Reputatie 2

Bij mijn weten wordt er afzonderlijk een bericht gestuurd met een code om de nieuwe kaart te activeren, telefonisch of via Internet. Indien u dat bericht niet zou gekregen hebben, of indien dat bericht verloren zou zijn gegaan, zal u helaas opnieuw naar uw BNP-agentschap moeten trekken...

Denk dat je je kaart eens moet ‘activeren’ in een bankautomaat. Bij kaarten die vervallen zijn blijft de pincode hetzelfde. Hier onlangs ook nieuwe kaart gehad en pincode is hetzelfde gebleven. 

Reputatie 7

Dag @Zonneke 

Sorry voor het late antwoord.

Wat @NatasjaW  zegt klopt. Wanneer je een nieuwe debet- of kredietkaart krijgt omdat de oude is vervallen, dan blijft je pincode hetzelfde. Je zal de kaarten onmiddellijk in de winkel en aan onze automaten kunnen gebruiken.

Andere functionaliteiten zoals Apple Pay, betalingen in webshops, zullen uit veiligheid wel pas werken nadat je je visa een keer met de chip en pin in een winkel hebt gebruikt. 

Als je je kaartgegevens bewaarde in een webshop of in je browser, dan moeten die op dat niveau wel nog door jou aangepast worden. Zelfs wanneer alle codes en het kaartnummer hetzelfde bleven, zal je op zijn minst de vervaldatum aan moeten passen.

Reageer