Beantwoord

Visakaart werkt niet meer - status in gebruik

• 18 november 2018
  • 5 reacties
  • 750 Bekeken

Hallo,

Sinds begin november worden geen enkele van mijn maandelijkse betalingen met visa nog geaccepteerd. Het betreft in mijn geval itunes en netflix.
Tot eind oktober ging alles goed, vanaf november kreeg ik op mijn toepassingen de foutmelding dat mijn betaalgegevens fout zijn.
Als ik bij pc-banking mijn kaart controleer ziet alles er normaal uit. Ik heb ook nog voldoende krediet op mijn kaart en op mijn zichtrekeningen staan.

Ik heb tevens ook al naar de helpdesk gebeld. Daar konden ze ook geen probleem vinden.

Kan hier iemand mij helpen?
Is het best om mijn visa op te zeggen en een nieuwe aan te vragen?

Alvast bedankt!
Olivier
icon

Beste antwoord van YannickB 19 november 2018, 16:31

Bedankt voor je antwoord Olliivier!

Als je kaart voor de rest nog goed werkt, dan kan je misschien best even contact opnemen met ATOS Worldline. Zij zijn het bedrijf dat in België de kredietkaarten en het betalingsverkeer uitgeven en beheren.

Soms kan het gebeuren dat zij een blokkering plaatsten, bijvoorbeeld omwille van vermoeden van fraude. Dat wordt niet aan onze bank doorgegeven en enkel ATOS kan dat in zo'n geval controleren en aanpassen.

ATOS kan je alvast bereiken op het nummer 02 205 85 85.

Je kan je kaart ook gratis als defect laten vervangen. Dat kan je zelfs in Easy Banking Web doen via volgende stappen:

- Meld je aan op onze site.
- Klik bovenaan op 'Dagelijks bankieren' en dan op 'Mijn kaarten'.
- Klik naast je Visa op de strepen en kies 'Wijzigen'.
- Klik tot slot op 'Mijn kaart vervangen'.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Dag Olivier,

Heb je toevallig recent een nieuwe kredietkaart gekregen? Zo ja, dan moet je de gegevens van de nieuwe kaart ingeven in iTunes/op je Apple ID en bij Netflix. Zelfs als je kaartnummer hetzelfde blijft, zal je de vervaldatum en/of de CVC-code van de kaart moeten bijwerken.

Een andere mogelijkheid is dat je via de Easy Banking-App (per ongeluk) de mogelijkheid om online betalingen uit te voeren, uitschakelde voor je Visa. Als je dat doet, zullen ook digitale abonnementen niet uitgevoerd kunnen worden.

Je kan dit zo nakijken en aanpassen:

- Meld aan op onze app via smartphone.
- Druk onderaan op 'Kaarten' en tik op je Visa.
- Tik bovenaan rechts op de drie punten en kies voor 'Instellingen'.
- Zorg dat onder 'E-commerce' de optie 'Online betalingen' is ingeschakeld.
- Druk tot slot op 'Bevestigen'.

Hopelijk helpt dit je verder, als dat toch niet het geval is, mag je me dat steeds laten weten. 🙂

Fijne dag nog!
Dag Yannick,

De kredietkaart is al even oud, dus dat is niet het probleem. Ik heb de tweede optie gecheckt en ze was weldegelijk geactiveerd voor online betalen. Ik heb dit voor de zekerheid eens op-en af gezet, maar dat heeft ook niet gewerkt.

De enige optie lijkt mij om mijn kaart te laten vervangen.. of denkt u nog aan iets anders?

Alvast bedankt,
Olivier

Dag Olivier,

Heb je toevallig recent een nieuwe kredietkaart gekregen? Zo ja, dan moet je de gegevens van de nieuwe kaart ingeven in iTunes/op je Apple ID en bij Netflix. Zelfs als je kaartnummer hetzelfde blijft, zal je de vervaldatum en/of de CVC-code van de kaart moeten bijwerken.

Een andere mogelijkheid is dat je via de Easy Banking-App (per ongeluk) de mogelijkheid om online betalingen uit te voeren, uitschakelde voor je Visa. Als je dat doet, zullen ook digitale abonnementen niet uitgevoerd kunnen worden.

Je kan dit zo nakijken en aanpassen:

- Meld aan op onze app via smartphone.
- Druk onderaan op 'Kaarten' en tik op je Visa.
- Tik bovenaan rechts op de drie punten en kies voor 'Instellingen'.
- Zorg dat onder 'E-commerce' de optie 'Online betalingen' is ingeschakeld.
- Druk tot slot op 'Bevestigen'.

Hopelijk helpt dit je verder, als dat toch niet het geval is, mag je me dat steeds laten weten. 🙂

Fijne dag nog!
Reputatie 5

Als je kaart voor de rest nog goed werkt, dan kan je misschien best even contact opnemen met ATOS Worldline. Zij zijn het bedrijf dat in België de kredietkaarten en het betalingsverkeer uitgeven en beheren.

Soms kan het gebeuren dat zij een blokkering plaatsten, bijvoorbeeld omwille van vermoeden van fraude. Dat wordt niet aan onze bank doorgegeven en enkel ATOS kan dat in zo'n geval controleren en aanpassen.

Je kan je kaart ook gratis als defect laten vervangen. Dat kan je zelfs in Easy Banking Web doen via volgende stappen:

Beste

Mijn kaart werd inderdaad geblokkeerd door ATOS.
Zij gaan mij na telefonisch contact een nieuwe kaart opsturen.
Alvast bedankt voor de hulp.

mvg,
Olivier

Reputatie 5
Beste

Mijn kaart werd inderdaad geblokkeerd door ATOS.
Zij gaan mij na telefonisch contact een nieuwe kaart opsturen.
Alvast bedankt voor de hulp.

mvg,
Olivier

Graag gedaan. ☺

Ik ben blij dat je eruit bent geraakt!

Reageer