volmacht gezamelijke rekening

  • 21 January 2021
  • 1 reactie
  • 287 Bekeken

Beste, 

 

Ik en mijn vriend hebben in samenspraak beslist dat ik zijn rekening beheer omwille van persoonlijke redenen. Nu had ik gelezen dat er een dienst bestaat waarop ik als volmacht toestemming moet geven en accepteren als hij een betaling wil doen. 

 

Kan mij hier meer uitleg over geven alstublieft? En eventueel mogelijke diensten voorstellen?

 

Met vriendelijke groeten Lotte en kenneth


1 reactie

Reputatie 1

Dag @Lotte Geerts , het is inderdaad mogelijk voor de houder van de rekening om een wederzijdse volmacht aan jou te geven. Dit wil zeggen dat jullie voor elke overschrijving allebei toestemming moeten geven door een handtekening te plaatsen met de kaartlezer (dit hoeft uiteraard niet tegelijkertijd te gebeuren, er wordt simpelweg een verzoek gestuurd naar elkaar in Easy Banking Web).

Als je graag hebt dat het wel mogelijk is voor jou om alle handelingen uit te voeren, maar dat jouw vriend eerst een bevestiging van jou nodig heeft vooraleer een overschrijving van de rekening kan gaan, dan is het mogelijk om dit in orde te brengen dmv een face to face afspraak in jouw lokaal advieskantoor.

Reageer