Beantwoord

welke code gebruiken voor het gebruik nieuwe Visa debet kaart

  • 6 September 2021
  • 6 reacties
  • 340 Bekeken

Heb mijn nieuwe visa debet kaart ontvangen voor eerste maal gebruik moet ik deze activeren aan de bank automaat ik woon namelijk in het buitenland, welke code moet ik hier voor gebruiken de bestaande code van de oude debet kaart of de bestaande code van de credit kaart

Dank bij voorbaat

icon

Beste antwoord van YannickB 8 September 2021, 13:08

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Je gebruikt uiteraard de bestaande code van uw oude debetkaart (Bancontact-Maestro).

Reputatie 4

Hallo, @georgio,

 

Indien je bij deze nieuwe kaart niet apart een brief hebt ontvangen met een geheime code, dan blijf je de code behouden van je vorige Maestro debetkaart.

Hoi,

Bedankt voor de informatie, zal mij nog even verduidelijken

Zaterdag 4 september ontving ik mijn nieuwe debet kaart, met een beetje uitleg hoe ik deze kon activeren.Vandaag 6september ging ik naar de automaat om deze te activeren met de bestaande activatie code van 4 cijfers doch kreeg een fout melding, wat nu gezongen, zo toen ik thuis kwam probeerde ik in te loggen op bnpparisbasfortis en tot mijn verontwaardiging zag ik de melding dat mijn oude kaart reeds geblokkeerd was,  in de brief die ik ontvangen had staat nogthans de melding  dat na 6 weken de oude kaart zou geblokkeerd worden, zodoende probeerde ik in te loggen met de nieuwe debet kaart en tot mijn verbazing werkte deze  met de oude code

Reputatie 7

Dag @georgio 

Weet je toevallig nog welke foutmelding je exact kreeg aan de automaat?

Wanneer je een nieuwe debetkaart activeert door ze aan een automaat of voor een eerste keer in de winkel te gebruiken, dan wordt je oude kaart alvast automatisch afgesloten. Je kan maar 1 debetkaart per persoon en per rekening hebben.

Als je een nieuwe debetkaart krijgt, dan blijft je pincode ook steeds hetzelfde. Enkel wanneer je oude kaart vervangen werd omwille van verlies of diefstal zal je een nieuwe pincode krijgen.

Dag Yannick,

Bedankt voor je antwoord, sorry maar de juiste foutmelding kan ik niet herinneren, was trouwens in het Engels.doch ben een beetje verontwaardigd , ik heb deze melding doorgegeven aan het kantoor in Stabroek en kreeg als antwoord dat het kan zijn door een technisch defect op de automaat waarop u dit probeerde er een foutmelding kwam. Dit ligt vaak aan een verbindingsprobleem van die automaat.

Ik woon namelijk in Thailand

Reputatie 7

Bedankt Georgio,

Het kan inderdaad met de verbinding van het automaat te maken hebben gehad. In het buitenland zijn niet alle automaten (ten allen tijden) met ons of met andere banken dan de beheerder van het automaat verbonden, waardoor dit soort problemen kunnen opduiken.

Ook wanneer er een netwerkprobleem is op niveau van het automaat of van de beheerder, of wanneer er een ander technisch defect is, kan dat problemen veroorzaken wanneer je de automaat gebruikt.

Al zou het in beide situaties natuurlijk om een zeldzaam probleem moeten gaan.

Reageer