Starten met Easy Banking

Opname hypothecair krediet via Easy Banking Web

  • 9 January 2020
  • 0 reacties
  • 8644 Bekeken

Reputatie 7

Een geldopname aanvragen voor de betaling van facturen in het kader van je woonkrediet, doe je snel, eenvoudig en in alle veiligheid via Easy Banking Web.

 

Ontdek stap voor stap hoe je een geldopname kan invoeren

  1. Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik in het linkermenu op Leningen en vervolgens Mijn leningen om een overzicht van al je leningen te krijgen.
  3. Selecteer vervolgens de lening waarvoor je een geldopname wil aanvragen door op de horizontale strepen rechts te klikken.
  4. Kies in het menu Opname om de aanvraag van je geldopname te starten.
  5. Je start je aanvraag door te klikken op Nieuwe opname. Vervolgens kom je terecht op een pagina met instructies waar er bijvoorbeeld vermeld wordt dat je een elektronische versie nodig hebt van alle bewijsstukken om bij je aanvraag te voegen.
    Indien je deze instructiepagina een volgende keer niet meer wil zien, vink dan onderaan de pagina Niet meer weergeven aan.
  6. Ga verder naar Een factuur toevoegen. Geef eerst aan of je de factuur reeds zelf betaalde en het geld wenst te recupereren via je lening of indien de factuur nog moet betaald worden.
    Geef dan de gegevens van je factuur in:
  • Factuurdatum
  • Totaalbedrag van de factuur
  • Het bedrag dat je aan de leverancier wenst te betalen
  • Het bedrag dat je via het krediet wenst te betalen. Het is immers mogelijk dat je krediet het niet toelaat om de volledige factuur te betalen.
    In dat geval kan je ervoor kiezen om het saldo van je zichtrekening te halen.
  • De begunstigde en het rekeningnummer van de leverancier. 
  • De mededeling. 
     
  1. Vervolgens kan je de factuur en een eventueel betalingsbewijs toevoegen. Klik op Een bewijsstuk uploaden en selecteer het document dat je voorheen reeds bewaard hebt op je computer of tablet. Klik op Open om het document toe te voegen.
  2. Via Contactgegevens en commentaar toevoegen kan je je contactgegevens nakijken en aanpassen en eventueel een opmerking toevoegen.
  3. Als laatste stap hoef je enkel nog op Versturen te klikken en je aanvraag te bevestigen met een elektronische handtekening.
    Je aanvraag geldopname werd correct verstuurd. In je lijst met opnames kan je steeds de status van je aanvraag raadplegen.
    Je wordt zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht over de beslissing.

 

Veelgestelde vragen

Q: Welke bestandsformaten kan ik uploaden?

A: De volgende formaten zijn toegelaten: DOC, DOCX, XLS, XLSX, PPT, PPTX, PDF, JPG, JPEG, TIF, TIFF. Wanneer u bestanden met een ander formaat probeert te uploaden, zal er een foutboodschap verschijnen. Als het factuur bestand rechtstreeks van de leverancier komt en u krijgt bij het uploaden een foutmelding,  kan je best het document eens afdrukken en zelf terug inscannen, of eventueel een printscreen nemen en deze bewaren.

Q: Ik heb de factuur reeds betaald, moet ik dan een bewijs van die betaling bijvoegen?

A: Ja. U dient steeds een bewijs van betaling aan uw aanvraag toe te voegen, ongeacht de betaalwijze die u heeft gebruikt.

Q: Zijn er beperkingen op de grootte en het aantal van de bestanden bij de upload van de bewijsstukken?
A: Ja. Het bestand dat u gaat uploaden mag niet groter zijn dan 5 MB. U kan tot maximum 25 bestanden uploaden per aanvraag tot opname.

Q: Is er een minimum opnamebedrag vereist om een online geldaanvraag in te voeren?

A: Ja. Elke geldaanvraag moet minstens 2.500 EUR bedragen in totaal (behalve wanneer het nog op te nemen saldo van het krediet lager is dan 2.500 EUR). U kan verschillende facturen groeperen om aan dit minimumbedrag te voldoen.

Q: De functie ‘opname’ verschijnt niet wanneer ik in Easy Banking Web naast het voorschot klik op ‘extra’. Is dit normaal?

A: De functie ‘opname’ is enkel beschikbaar en zichtbaar in onderstaande gevallen: Het betreft een woonkrediet EN het doel betreft ‘bouw’ of ‘verbouwing’.


Q: Ik kocht mijn bouwmateriaal in een doe-het-zelfzaak (bv Brico, Hubo,…).  Ik moet mijn facturen dus meteen betalen bij aankoop of afhaling.  Hoe kan ik de betaalde bedragen terugbetaald krijgen?

A: Indien u en groot aantal kastickets heeft, mag u de bedragen samentellen en een globale aanvraag indienen voor terugbetaling op uw rekening.  De uitgaven dienen te kaderen in het doel van het geselecteerde woonkrediet. 

Het online aanvraagformulier als volgt invullen:

Veld Voer in...
Heeft u de factuur reeds betaald?

‘Ja’

Totaal bedrag van de factuur Het totale bedrag van de kastickets
Datum van de factuur De datum van het oudste kasticket
Naam van de leverancier De naam van één van de winkels/leveranciers ofwel ‘Materiaal-Diversen’.

Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.