Neem deel aan de community

Iedereen mag meelezen. Maar er is meer… Log je in om:

Beantwoord

Apple Pay gebruiken in Australië

Ik woon momenteel in Australië maar ik heb een rekening bij jullie bank die ik nog steeds gebruik. Ik gebruik een iPhone 7 Plus. Ik kon de kaarten toevoegen in de Wallet maar ik kan geen betalingen doen. In de laatste stap - de betaling zelf - lijkt het mis te lopen.
Mijn kaart is opengesteld voor gebruik buiten de SEPA-zone. Zijn er nog andere zaken die ik zou moeten doen?

Beste antwoord van YannickB 28 december 2018, 10:53

Dag Amberva,

Krijg je een bepaalde foutmelding en zo ja, welke en waar (op je iPhone of op de betaalterminal)?

Hier in België kan je een foutmelding krijgen wanneer een handelaar niet automatisch kiest voor Maestro, maar voor Bancontact. Mogelijk worden er in Australië ook verschillende netwerken gebruikt. Of misschien aanvaard de handelaar gewoonweg geen Maestro.

Wat hier in België een oplossing kan zijn, is om aan de kassa te vragen om te betalen met kredietkaart, omdat de meeste kassasystemen dan ook automatisch Maestro activeren. Ik weet natuurlijk niet of dit in Australië ook het geval is.

Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 4
Dag Amberva,

Krijg je een bepaalde foutmelding en zo ja, welke en waar (op je iPhone of op de betaalterminal)?

Hier in België kan je een foutmelding krijgen wanneer een handelaar niet automatisch kiest voor Maestro, maar voor Bancontact. Mogelijk worden er in Australië ook verschillende netwerken gebruikt. Of misschien aanvaard de handelaar gewoonweg geen Maestro.

Wat hier in België een oplossing kan zijn, is om aan de kassa te vragen om te betalen met kredietkaart, omdat de meeste kassasystemen dan ook automatisch Maestro activeren. Ik weet natuurlijk niet of dit in Australië ook het geval is.
Reputatie 4
Omdat we niets meer van je vernamen, vermoeden we dat je probleem opgelost werd. Is dat toch niet het geval, laat het ons dan zeker weten! 🙂

Reageer