Neem deel aan de community

Iedereen mag meelezen. Maar er is meer… Log je in om:

Beantwoord

Bancontact probleem in app

Sinds vrijdag werkt het onderdeel bankcontact niet meer van de easybanking app. Ik krijg constant de melding: Technische fout, gelieve later opnieuw te proberen. Heeft nog iemand dit probleem?

Beste antwoord van Sofie 5 juli 2017, 15:33

Hallo iedereen,

Het probleem met de Bancontact-functie in Easy Banking App zou opgelost moeten zijn. ☺

Laten jullie ons weten als jullie nog problemen ondervinden?

Bekijk origineel

23 Reacties

Heb hetzelfde probleem ??
Badge
Ik ook. Ik heb de eadybankingapp zelfs even verwijderd en dan terug geïnstalleerd ... helaas heeft dit niets opgelost ...
Reputatie 5
Dag Jolien444,

Welkom op onze community. 🙂

Er is inderdaad een algemeen probleem met de Bancontact-functie in Easy Banking App. Onze technische dienst is op de hoogte en probeert dit op te lossen.

Voorlopig kan de applicatie van Bancontact gebruikt worden. Meer informatie over de app vind je hier.

Natuurlijk doen we ons best om dit zo snel mogelijk in orde te brengen. We houden je op de hoogte. 😉
Reputatie 5
Hallo iedereen,

Het probleem met de Bancontact-functie in Easy Banking App zou opgelost moeten zijn. ☺

Laten jullie ons weten als jullie nog problemen ondervinden?
Reputatie 2
Waarom werken jullie niet met de officiële App van bancontact zelf? Welke meerwaarde heeft het gebruik van bancontact via de App van PNB Paribas Fortis?
Reputatie 5
Bart Lefevere schreef:

Waarom werken jullie niet met de officiële App van bancontact zelf? Welke meerwaarde heeft het gebruik van bancontact via de App van PNB Paribas Fortis?

Dag Bart Lefevere,

Leuk dat je ook hier je mening geeft. 🙂

De integratie van de Bancontact-functie in de Easy Banking App is er gekomen op vraag van de klanten.
Zo vinden sommige klanten het gemakkelijk dat ze maar één applicatie moeten installeren in plaats van twee applicaties.

Natuurlijk zijn de twee mogelijkheden ook naast elkaar te gebruiken en zijn het allebei goede toepassingen.
Het is een beetje afhankelijk van ieders eigen voorkeur.
Reputatie 2
Bedankt voor de duiding.
Reputatie 5
Badge +3
Ik vind het gemakkelijker om dat te doen via de Bancontact app, hier moet ik slechts een PIN code van 4 cijfers ingeven en bovendien gaat het vlugger terwijl ik dat zou doen via de BNPPF app moet ik mijn paswoord ingeven wat nogal omslachtig is.
Reputatie 2
Alexander, je hoeft geen paswoord in te geven via de App van de bank. De bancontact-App kan worden opgestart zonder je in te loggen in de bank-App.
bij mij is dit nog altijd niet in orde ondanks ik alles al geprobeerd gehad heb
en de ondersteuning laat niets van zich horen na herhaalde melingen en mailtjes van mij
android 7 op lenovo smartphone moto G4
Reputatie 5
Dag Verhaegen,

Welkom 🙂!

Wat vervelend dat je niet kan werken met de bancontactfunctie.

Op dit moment zijn er geen algemene problemen gemeld.

Heb je de bancontactfunctie op je Lenovo in het verleden al gebruikt?

Zou je de app eens kunnen verwijderen en dan je toestel heropstarten alvorens je de Easy Banking app terug installeert. Het kan zijn dat voor het bancontact gedeelte er nog een oude kaart gekoppeld staat. Door te herinstalleren zou dit moeten opgelost zijn.

Kan je ons laten weten of je de bancontactfunctie terug kan gebruiken? Indien het hierna nog niet werkt welke foutmelding krijg je dan precies? Je kan indien nodig wel al de bancontact app apart installeren. Lukt het hiermee wel?

Hopelijk kan je snel terug gebruik maken van de bancontactfunctie.

Kijk gerust eens verder rond op onze community!

Een fijne avond gewenst 🙂 !
dat heb ik al minstens 5 maal geprobeerd gehad
met telkens minstens één dag tussentijd telkens het éénmaal uitgevoerd is
Reputatie 5
Dag verhaegen,

Dit zal een specifiek probleem zijn. Ik stuur je een privébericht om extra informatie op te vragen en dan kunnen wij dit doorgeven aan onze technische dienst.

Hopelijk kunnen wij hiermee het probleem oplossen. 😉
Reputatie 5
Sofie schreef:

Dag verhaegen,

Dit zal een specifiek probleem zijn. Ik stuur je een privébericht om extra informatie op te vragen en dan kunnen wij dit doorgeven aan onze technische dienst.

Hopelijk kunnen wij hiermee het probleem oplossen. 😉

Bedankt voor jouw feedback verhaegen. Wij hebben de info doorgestuurd naar onze technische dienst. Van zodra wij meer info ontvangen, brengen wij jou op de hoogte.

Alvast bedankt voor jouw geduld! 🙂
Beste,

Ik krijg nu de melding dat ik geen toegang heb tot deze dienst omdat ik geen geldig paswoord heb? Ik heb de functie voordien al meerdere keren gebruikt...
Reputatie 4
Badge +3
Dag Nd706,

Vervelend dat je geen toegang hebt tot de Easy banking app. Vermoedelijk heeft het te maken met de verplichte wijziging van het paswoord. Omwille van de veiligheid moet je minstens één keer per jaar het paswoord voor de app wijzigen. Indien je het zelf nog niet gewijzigd hebt dit jaar, wordt de toegang tot de app door het systeem geweigerd en zal je een nieuwe paswoord moeten kiezen. Je kunt via de app bij het aanmelden een nieuwe paswoord kiezen en met de M2-handtekening bevestigen.

Lees verder over de wijziging van het paswoord in Paswoord Easy Banking App en Nieuw paswoord aanmaken in Easy Banking App.
Hopelijk kun je hiermee verder 🙂

Laat je het ons weten of het gelukt is om een nieuw paswoord aan te maken?
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Nd706,

Er is een algemeen probleem met aanmelden op de Easy Banking App (Android systeem). De klanten kregen volgende foutmelding: No access to this service. You must have a valid password.

Onze technische dienst is op de hoogte en probeert dit op te lossen. Momenteel krijg je volgende boodschap als je probeert aan te melden: Je kunt momenteel niet aanmelden. Probeer later opnieuw of bel +32 2 433 40 92.

Onze experten van Web& Mobile banking doen hun best om dit zo snel mogelijk in orde te brengen. We houden je op de hoogte!
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Nd706,

Het probleem met aanmelden in de Easy Banking App zou opgelost moeten zijn. 🙂

Laat zeker iets weten als je nog problemen ondervindt.
Renata_bnp schreef:

Hallo Nd706,

Het probleem met aanmelden in de Easy Banking App zou opgelost moeten zijn. 🙂

Laat zeker iets weten als je nog problemen ondervindt.

Dit probleem is, een jaar na datum, nog steeds aanwezig...

Uitgenomen de generische melding "Er is een fout opgetreden, probeer later opnieuw" weet je als gebruiker niet wat er gebeurt.

Dit problem houdt nu reeds een week aan.

Qua UX heeft het Fortis team toch nog wel eea te leren van de competitors, met name Belfius.

Wat is de status?
Goede morgen,
Idem hier. De optie Bancontact van de app geeft steeds opnieuw de melding "technische fout" weer, alsook "gelieve het later opnieuw te proberen". Bancontact via de app is m.a.w. niet bruikbaar.
Aanmelden kan wel, maar de app is in het algemeen toch regelmatig niet bruikbaar wegens onderhoudswerken/updates e.d.m.
Dat is vervelend, te meer omdat klanten steeds meer aangewezen zijn op technische hulpmiddelen om bankverrichtingen te doen. Dan verwacht je toch dat dat ook vlot werkt.
Kan daar gevolg aan gegeven worden?
Dank alvast.
Werkt hier ook niet meer , nog geen oplossing ?
Inderdaad nog steeds probleem. " Technische fout".
Vandaag nogmaals geprobeerd, nog steeds niet gelukt! We krijgen nu de melding " Geen toegang tot deze dienst".

Kan er dringend een oplossing gegeven worden!

Reageer