Neem deel aan de community

Iedereen mag meelezen. Maar er is meer… Log je in om:

Vraag

Easy Banking

• Komt op dreef
  • 6 reacties
Hallo,
Ik ben zeer gefrustreerd omdat mijn Easy Banking app op mijn iPhone 6S, iOS12 niet meer werkt. Ik heb twee weken geleden een nieuwe kaart gekregen. Elke keer ik probeer om te inloggen ik krijg een foutmelding zoals "technisch probleem" of "functie momenteel niet beschikbaar". Ik heb mijn app profiel verwijdert en de app opnieuw geinstaleerd maar het helpt niet. Kan iemand mij helpen?

9 Reacties

Bancontact ik kan ook vergeten, werkt niet. Soms de app werkt wanneer ik op mijn wifi ben, maar 4G zeker neen. Ook van Vrijdag tot Zondag het is bijna onmogelijk om te inloggen.
Reputatie 4
Dag kskoro,

Welkom op de Community!

Jammer om te horen dat je zoveel problemen ondervindt met Easy Banking.

Kan je even controleren of je op je iPhone toevallig de app Onavo Protect hebt staan? Het gaat om een VPN-applicatie van Facebook die je internetverkeer omleidt om veilig internetten te bevorderen. Sinds de laatste update van Easy Banking, veroorzaakt Onavo echter storingen en foutmeldingen.

Onavo kwam deze zomer in opspraak omwille van de hoeveelheid data die ze over je internetgebruik en je toestel verzamelde en de manier waarop er met die data omgegaan werd. Facebook verwijderde de applicatie ondertussen uit de App Store, maar bij veel mensen staat ze nog op hun toestel geïnstalleerd.

Als je Onavo op je toestel hebt staan, kan je die app best verwijderen en je toestel heropstarten. Nadien zou Easy Banking opnieuw moeten werken.

Laat het me gerust weten als dat toch niet het geval blijkt!
Hallo,
Dank u voor uw antwoord maar nee, ik heb deze app niet. Zijn er andere oplossingen?
Reputatie 4
Bedankt voor je reactie!

Ik ga er ook van uit dat je geen andere VPN-apps hebt.

Wat eventueel nog kan, is dat in de instellingen van je iPhone per ongeluk werd aangeduid dat Easy Banking niet met mobiele data mag werken. Dat zou verklaren waarom het met WiFi wel lukt.

Dit kijk je zo na:

- Open de instellingen van je iPhone.
- Scroll naar beneden tot je in de lijst van apps 'Easy Banking' tegenkomt en tik het aan.
- Controleer hier of de optie 'Mobiele data' ingeschakeld (groen) is. Zo niet, kan je ze best inschakelen.
Mobiele data is wel ingeschakeld. Met de wifi er is gewoon en grotere mogelijkheid dat het zal lukken dan met 3G of LTE.

Ik heb ook gemerkt dat Easy Banking werkt helemaal niet tijdens de weekend vanaf Vrijdag avond tot Zaterdag ochtend.
Woensdag avond, 22:35, 3G
Ik ben er niet zeker van maar ik denk dat ik heb een tijdelijke oplossing gevonden voor mensen in dezelfde situatie. In plaats van een normal Touch-ID login, ga naar instellingen en schakel in een login met ItsMe. Dan probeer nog een keer om te inloggen maar met ItsMe nu op de hoofdpagina. Dat werkt nog.

Ik denk dat jullie Touch-ID verificatie is kapot.
Reputatie 4
Bedankt kskoro!

Dat is nuttige informatie die ik meteen ook kan doorgeven aan de ontwikkelaars van onze app. 🙂

De Touch ID-verifictatie lijkt in het algemeen nog te werken, maar met alle gegevens die je ons bezorgde, kunnen we wel nagaan of er, bijvoorbeeld, conflicten ontstaan tussen het gebruik van Touch ID op bepaalde types iPhone, eventueel in combinatie met iOS 12.

Ik heb misschien nog een instelling die je kan nakijken. Ik merkte op je screenshot namelijk dat je klant bent bij Mobile Vikings en dat je al gebruik maakt van hun nieuwe sim-kaart. Heb je nadat je die nieuwe sim in gebruik nam, ook je mobiel netwerk aangepast naar de juiste instellingen?

Dit kijk je na via volgende stappen:

- Open de instellingen van je iPhone.
- Ga naar 'Mobiel netwerk' en kies daar voor 'Mobieledatanetwerk'.
- De gegevens die je volgens de website van Mobile Vikings nodig hebt zijn als volgt:

APN: web.be
Gebruikersnaam: web
Wachtwoord: web

- Druk nadien op 'Vorige' en herstart je iPhone.

Ik laat je hier sowieso ook iets weten van zodra ik meer nieuws heb van onze ontwikkelaars!
Hallo,
Ja kom aan ik heb een technische achtergrond ik weet het wel hoe ik kan mijn internet instellen haha. Maar merci nog!

Ik ben 60% zeker dat het probleem ligt in het verificatie van mijn profiel met jullie servers.

Reageer