Neem deel aan de community

Iedereen mag meelezen. Maar er is meer… Log je in om:

Beantwoord

Geld opladen Lotto

• Komt op dreef
  • 2 reacties
Sinds ik een nieuwe bankkaart het hetzelfde accountnumber maar een ander cardnumber kan ik cia de lotto app geen geld meer opladen via de easy banking app. De lotto app geeft me altijd de oude cardnumber. Quid ? Ik stel dezelfde vraag aan de Lotto beheerders.

Beste antwoord van YannickB 7 november 2018, 08:30

Dag hugguh,

Bedankt voor je reactie.

Waar en wanneer krijg je het oude kaartnummer precies te zien?

Afgaande op de info die je ons gaf, zie ik drie mogelijkheden:

Je probeert via de Lotto-site/app op te laden, kiest voor Bancontact en je moet dan een app kiezen om mee te betalen. Hier kies je Easy Banking, maar je oude kaartnummer verschijnt.
In dit geval kan je proberen om Easy Banking volledig te verwijderen en opnieuw te installeren (indien de stappen van ShantyV niet hielpen). Helpt dat ook niet, dan mag je me dat steeds laten weten zodat ik je via een privébericht om wat meer info over je kaarten kan vragen. Op die manier kan ik onze technische ondersteuning inschakelen.

Je probeert via de Lotto-site/app op te laden, kiest voor Bancontact en je moet dan een app kiezen om mee te betalen. Hier kies je voor de losstaande Bancontact-app, maar je oude kaartnummer verschijnt.
Als je werkt met de Bancontact-app, dan moet je ook steeds manueel nieuwe kaarten in die app toevoegen en de oude verwijderen. Dit doe je door de Bancontact-app te openen, linksboven op de drie punten te drukken en daar te kiezen voor 'Instellingen'.

Je probeert via de Lotto-site/app op te laden, maar ziet meteen bij het kiezen van een Bancontact je oude kaartnummer staan.
Dit wil zeggen dat je oude kaart nog op het platform van Lotto bewaard werd. Je zal het oude kaartnummer daar manueel moeten verwijderen en je nieuwe nummer toevoegen. Hoe dit moet kan ik je jammer genoeg niet zeggen, want wij beheren die site/app niet en ik heb er persoonlijk ook geen ervaring mee. Op dit soort sites kan je dit meestal wel doen door aan te melden en naar je profiel of betaalmethodes te gaan.

Laat het me gerust weten als je nog vragen hebt! Ik wens je alleszins nog een prettige dag toe. 🙂

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 1
Dag hugguh,

Welkom op onze Community !

Je geeft aan dat je sinds je nieuwe bankkaart geen oplading meer kan doen via de Lotto-app.
Vermoedelijk is jouw oude kaartnummer gelinkt aan jouw applicatie van Lotto. Hiervoor neem je best even contact op met hun klantendienst om te kijken hoe je dit kan wijzigen.

Wat onze applicatie betreft dien je ook eerst een nieuw profiel aan te maken met jouw nieuwe bankkaart.
Dit kan je doen door de app te openen en rechtsboven op de drie puntjes te klikken. Vervolgens kies je voor 'profiel verwijderen'.
Je zal dan een klein kadertje krijgen om nogmaals te bevestigen dat je wilt verwijderen. Daarna zal je jouw nieuwe kaartgegevens moeten ingeven bij 'Aan de slag' en zal u éénmalig jouw kaartlezer moeten gebruiken.

Omdat je nieuw bent op de community, wil ik je graag wijzen op enkele interessante berichten:
- Wij leren onze nieuwe leden graag kennen. Stel jezelf even voor!
- Aanmelden zonder kaartlezer op Easy Banking Web is mogelijk de met de Itsme App.

Ik wens nog een fijne dag verder!
Reputatie 5
Badge +3
Om de speelrekening van e-lotto op te laden kan men dat ook doen met de Bancontact app, ik doe dat ook zo.
Huggug moet natuurlijk zijn oude bankkaart uit de Bancontact app verwijderen en de nieuw bankkaart invoeren anders zal het niet lukken.
beste Alexander, dat heb ik allemaal al gedaan, doch noppes, Lotto verwijst me naar BNP, BNP community ShantyV verwijst me naar Lotto. Zo raak ik er nog niet uit 😞
Beste ShantyV, je verwijst me naar Lotto, Lotto verwijst me naar BNP, zo raak ik er niet uit ! Wat je zegt van de applicatie enz ... heb ik al zelf gedaan vooraleer ik de community ter hulp riep.
Reputatie 4
Dag hugguh,

Bedankt voor je reactie.

Waar en wanneer krijg je het oude kaartnummer precies te zien?

Afgaande op de info die je ons gaf, zie ik drie mogelijkheden:

Je probeert via de Lotto-site/app op te laden, kiest voor Bancontact en je moet dan een app kiezen om mee te betalen. Hier kies je Easy Banking, maar je oude kaartnummer verschijnt.
In dit geval kan je proberen om Easy Banking volledig te verwijderen en opnieuw te installeren (indien de stappen van ShantyV niet hielpen). Helpt dat ook niet, dan mag je me dat steeds laten weten zodat ik je via een privébericht om wat meer info over je kaarten kan vragen. Op die manier kan ik onze technische ondersteuning inschakelen.

Je probeert via de Lotto-site/app op te laden, kiest voor Bancontact en je moet dan een app kiezen om mee te betalen. Hier kies je voor de losstaande Bancontact-app, maar je oude kaartnummer verschijnt.
Als je werkt met de Bancontact-app, dan moet je ook steeds manueel nieuwe kaarten in die app toevoegen en de oude verwijderen. Dit doe je door de Bancontact-app te openen, linksboven op de drie punten te drukken en daar te kiezen voor 'Instellingen'.

Je probeert via de Lotto-site/app op te laden, maar ziet meteen bij het kiezen van een Bancontact je oude kaartnummer staan.
Dit wil zeggen dat je oude kaart nog op het platform van Lotto bewaard werd. Je zal het oude kaartnummer daar manueel moeten verwijderen en je nieuwe nummer toevoegen. Hoe dit moet kan ik je jammer genoeg niet zeggen, want wij beheren die site/app niet en ik heb er persoonlijk ook geen ervaring mee. Op dit soort sites kan je dit meestal wel doen door aan te melden en naar je profiel of betaalmethodes te gaan.

Laat het me gerust weten als je nog vragen hebt! Ik wens je alleszins nog een prettige dag toe. 🙂

Reageer