Neem deel aan de community

Iedereen mag meelezen. Maar er is meer… Log je in om:

Sticky

[OPGELOST] Algemene problemen Easy Banking Web


Reputatie 5
  • Ine
  • Moderator
  • 571 reacties
Dag community,

Momenteel zijn er algemene problemen op Easy Banking Web (pc banking) en op de Easy Banking App.

Zo kan je bij het aanmelden een foutmelding krijgen dat het wegens een technisch probleem niet mogelijk is om aan te melden. Indien er de foutcode PEW9001 bij staat, kan je proberen op ctrl+F5 of het pijltje voor het vernieuwen van de pagina te klikken of een browserreset uit te voeren. Indien dit niet helpt, kan je helaas enkel later opnieuw proberen.

Krijg je de foutmelding bij het maken van een overschrijving dat het momenteel wegens een technisch probleem niet mogelijk is met een foutcode TEC1002, dan kan je helaas enkel later opnieuw proberen.

Staat er geen foutcode bij als je de foutmelding krijgt 'wegens een technisch probleem/technische update momenteel niet mogelijk' bij een overschrijving dan kan je best via een rechtstreekse link naar onze website gaan, dus geen favoriet of snelkoppeling gebruiken maar rechtstreeks naar de website surfen via bijvoorbeeld Google. Indien je dan de melding nog krijgt, kan je een browserreset proberen.

Hoe je internetbrowser resetten:

In Internet Explorer in Windows Vista, Windows 7 en Windows 10:

- Klik rechtsboven op het tandwiel of op de knop 'Extra' (Tools).
- Kies voor Internet opties.
- Klik rechtsboven in dit nieuwe venster op 'Geavanceerd'.
- Klik vervolgens onderaan op de knop 'Opnieuw instellen', vink het vak bij 'Persoonlijke instellingen opnieuw instellen' aan en klik nogmaals op 'Opnieuw instellen'.
- Druk vervolgens op sluiten, herstart uw computer en probeer nogmaals aan te melden.

In Internet Explorer in Windows 8:

- Gebruik de zoekoptie van Windows om te zoeken naar 'Internet opties' en open dit.
- Klik rechtsboven in dit nieuwe venster op 'Geavanceerd'.
- Klik vervolgens onderaan op de knop 'Opnieuw instellen', vink het vak bij 'Persoonlijke instellingen opnieuw instellen' aan en klik nogmaals op 'Opnieuw instellen'.
- Druk vervolgens op sluiten, herstart uw computer en probeer nogmaals aan te melden

In Google Chrome:

- Open Google Chrome en klik rechtsboven op de drie horizontale strepen of op de drie punten.
- Kies voor 'Instellingen'.
- Klik onderaan de pagina op 'Geavanceerde instellingen weergeven' en scroll helemaal naar beneden.
- Klik vervolgens onderaan de pagina op de grijze knop 'Instellingen resetten' en klik vervolgens in het kleine kader op 'resetten'.
- Eens deze procedure is afgerond, zal dit kader verdwijnen. Herstart Google Chrome en probeer nogmaals aan te melden.

In Mozilla Firefox:

- Open Mozilla Firefox en klik rechtsboven op de drie horizontale strepen.
- Klik onderaan in dit kader op het vraagteken en kies vervolgens voor 'Herstarten met uitgeschakelde add-on...'.
- Klik op 'Herstarten' en klik vervolgens tweemaal op 'Firefox opfrissen'.
- Klik tot slot op 'Voltooien' en probeer nogmaals aan te melden.

In Safari (cookies wissen):

- Open Safari en klik in de linkerbovenhoek van het scherm op het woord ‘Safari’ (net naast het Apple-logo).
- Kies voor ‘Wis geschiedenis’, kies om alle geschiedenis te wissen en bevestig.
- Sluit Safari via ‘Stop Safari’ door opnieuw in de linkerbovenhoek op ‘Safari’ te klikken.
- Open Safari opnieuw en probeer nogmaals om aan te melden via https://www.bnpparibasfortis.be

+ cache wissen:

- Open Safari en klik in het menu in de linkerbovenhoek, naast het Apple-logo op ‘Safari’.
- Kies voor ‘Voorkeuren’.
- Ga naar tabblad ‘Geavanceerd’ en vink onderaan de optie ‘Toon ontwikkelmenu in menubalk’ aan.
- Sluit de voorkeuren.
- Klik in het menu bovenaan, enkele titels rechts van ‘Safari’ op ‘Ontwikkel’ en kies voor ‘Leeg Caches’. Indien het hier niet staat, klik dan nogmaals op ‘Safari’ en zoek hier de optie ‘Leeg caches’ of ‘Caches leegmaken’.
- Klik nog eenmaal in het menu in de linkerbovenhoek, naast het Apple-logo op ‘Safari’. Kies dit keer voor ‘Stop Safari’.
- Open Safari opnieuw en meld nogmaals aan.

Verder zijn er ook technische problemen met zoomit waardoor deze dienst tijdelijk niet beschikbaar is.

Onze technische dienst stelt alles in het werk om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Onze excuses voor het ongemak en dank je wel voor het geduld.

3 Reacties

Reputatie 5
Dag iedereen,

De algemene problemen zouden opgelost moeten zijn. Moesten jullie nog problemen ondervinden, laat het ons dan zeker weten.

Bedankt voor jullie geduld en onze excuses voor het ongemak.
Namiddag/vanavond (14/2) krijg ik toch al geruime tijd opnieuw deze foutmelding. Het is me niet gelukt om een overschrijving te doen. De nieuwe begunstigde eerste toevoegen via "begunstigde beheren" leverde geen verschil op want ik kon mijn elektronische handtekening niet plaatsen...
Mvg,
Johan
Reputatie 3
Badge
Dag @JoVeeke,

Welkom op de community!

Mochten de tips hierboven je niet helpen, kan je best contact opnemen met het Easy Banking Centre op het nummer 02/762.60.00. De medewerkers zijn bereikbaar op weekdagen van 7 uur tot 22 uur en op zaterdag van 9 uur tot 17 uur. Zij kunnen alles eens nakijken en hopelijk een oplossing vinden voor je probleem.

Fijne dag verder!

Reageer

    Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie over de cookies, het verwijderen ervan en de parameterinstellingen, vindt u in het cookiebeleid. Door verder te surfen geeft u BNP Paribas Fortis de toelating om de cookies te gebruiken. Die kunnen dienen voor het gebruik van de site of om marketingcontent aan te bieden die aangepast is aan uw interesses op deze website en op andere via de cookies van partners. Opgelet, als u bepaalde cookies blokkeert, belemmert dat de correcte werking van de website.