Neem deel aan de community

Iedereen mag meelezen. Maar er is meer… Log je in om:

Beantwoord

Technische fout bij het proberen te scannen van een QR code voor bancontact betalingen

Beste

Sinds een paar maanden ben ik klant bij BNP.
Ik heb de Easy Banking App geinstalleerd en gebruik deze regelmatig.
Het enige wat me niet lukt is het betalen door een QR code te scannen (bijvoorbeeld bij het betalen via Bancontact).

Ik krijg elke keer de melding: Technische Fout. Gelieve het later opnieuw te proberen.

Dit is al een heel aantal weken zo. Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, ook de updates heb ik altijd bijgewerkt. Graag zou ik hier snel een oplossing op vinden want dit is (normaal gezien) zeer makkelijk en snel te gebruiken voor online aankopen of voor snel geld over te schrijven naar een kennis door het scannen van een code.

Groeten
Stijn

Beste antwoord van AnoukPhiltjens 29 november 2018, 15:27

Dag iedereen,

Wat vervelend dat jullie nog steeds geen gebruik kunnen maken van de QR-code.

Zoals reeds vermeld betreft dit een algemeen probleem en is onze IT-dienst hiervan reeds op de hoogte.

Ik zal de informatie doorgeven dat het probleem zich precies voordoet bij nieuwe klanten. Bedankt voor de info! 🙂

Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Het beste wat je kan doen is de Bancontact app installeren op uw toestel, met die app kan je ook betalen met de QR code.
Ja dat is inderdaad een alternatief, maar dat lost het probleem niet op.
Mijn vriendin heeft net hetzelfde probleem.
Ik vroeg me af als er misschien nog een instelling moet worden geactiveerd aangezien we nieuwe klanten zijn?
Reputatie 2
Dag stijnh92,

Wat vervelend dat je problemen ondervindt met de bancontact functie in Easy Banking App!

Onze IT-dienst is op de hoogte van het technisch probleem en zijn druk in de weer om dit op te lossen.

Er is geen functie die je als nieuwe klant moet inschakelen om hiervan gebruik te maken, in principe zou het direct moeten werken wanneer je Easy Banking App installeert.

Ik stuur je een privébericht om jouw gegevens te verzamelen zodat we dit aan de bevoegde diensten kunnen doorgeven! 😉

Nog een prettige dag verder!
Beste,

Mijn vriendin en ik hebben exact hetzelfde probleem. De bancontact functie in de app geeft dezelfde foutmelding en kan dus niet gebruikt worden. Wij zijn ook nieuwe klanten en het kan misschien een gelijkaardige situatie zijn.
Zou je het van ons ook kunnen bekijken?

Mvg,

Frederik
Ik heb de app net geinstalleerd en heb hetzelfde probleem! Ik zette mijn iphone ook al aan en uit en dat deel van de app werkt niet! Spijtig! Graag een oplossing.
Om nog aan te vullen, ik heb het volgende al geprobeerd:
- App verwijderen en opnieuw installeren
- Heropstarten
- Account verwijderen en opnieuw toevoegen
- 100den keren opnieuw proberen

en dit is al van september...

Ik heb het vermoeden dat het niet aan mij ligt maar dat er toch iets verkeerd in de app zit, of dat het inderdaad met nieuwe klanten te maken heeft (klant vanaf augustus/september ongeveer)
Reputatie 2
Dag iedereen,

Zoals reeds vermeld betreft dit een algemeen probleem en is onze IT-dienst hiervan reeds op de hoogte.

Ik zal de informatie doorgeven dat het probleem zich precies voordoet bij nieuwe klanten. Bedankt voor de info! 🙂
AnoukPhiltjens schreef:

Dag iedereen,

Eea is nog steeds niet opgelost en als ik terugkijk naar de historiek van dit forum zijn dit sort problemen schering en inslag.

Wanneer mogen we een oplossing verwachten?
Beste,

Net een update gehad van de Easy Banking app, maar het bancontact probleem is nog steeds niet opgelost. Het blijft een technische fout...
Is er al een idee wanneer dit bekeken wordt? Is er eventueel tracking van bugs?

Bedankt,

Mvg,

Frederik
Ik heb al contact opgenomen via de in-app support, via twitter, verschillende posts hier...

Geen enkel zinnig antwoord. Niets...

Met veel bombarie Apple Pay aankondigen en met allerlei geheimzinnige exclusiviteitsdeals proberen klanten te winnen is vrij triest wanneer die nieuwe klanten vervolgens moeten vaststellen hoe slecht de apps en bijhorende support werkelijk zijn.

Reageer