Beantwoord

Beschikbaarheid krediet na nulstellingsdatum

• 11 juli 2019
  • 3 reacties
  • 447 Bekeken

Hallo,

De nulstellingsdatum voor mijn optiline krediet komt eraan. Als ik het goed begrepen heb moet het saldo dus volledig op nul staan voor dat deze datum voorbij is.

Nu vraag ik me af hoelang het duurt alvorens het krediet opnieuw gebruikt kan worden?

Stel nulstellingsdatum is 15 augustus. Krediet saldo wordt volledig betaald op 31 juli.
Moet ik dan wachten tot na 15 augustus om het krediet opnieuw te kunnen gebruiken of hoelang na de betaling van het krediet op 31 juli kan het opnieuw gebruikt worden?

Alvast bedankt voor de hulp.

MVG,
BarBar
icon

Beste antwoord van Alexander 11 juli 2019, 15:17

Neen, je moet niet wachten tot die nulstellingsdatum sterker nog, als dat krediet volledig terugbetaald is is er geen nulstellingsdatum meer aangezien je aan die verplichting om terug te betalen voldaan hebt.
Als je opnieuw dat krediet gebruikt dan krijg je een nieuwe nulstellingsdatum.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Neen, je moet niet wachten tot die nulstellingsdatum sterker nog, als dat krediet volledig terugbetaald is is er geen nulstellingsdatum meer aangezien je aan die verplichting om terug te betalen voldaan hebt.
Als je opnieuw dat krediet gebruikt dan krijg je een nieuwe nulstellingsdatum.
Hallo Alexander,

Bedankt voor je reactie.

Gezien mijn voorbeeld zou ik dus opnieuw gebruik kunnen maken van het krediet vanaf 1 augustus? Waarna ik op de site een nieuwe nulstellingsdatum opgelegd krijg.

Alvast bedankt.
Hey @BarBar ,

Het klopt inderdaad wat @Alexander zegt.

Eens je het volledige bedrag terugbetaald hebt, kan je dit opnieuw gaan gebruiken.
We raden ook aan om een volledige dag (24 uur aaneensluitend) te wachten voor je het krediet opnieuw gaat gebruiken.

Groetjes,
Ruth

Reageer