Beantwoord

geen email om wachtwoord te wijzigen


Al een paar dagen kan ik niet meer aanmelden op de website van optiline, zowel mijn oud wachtwoord als mijn nieuw wachtwoord worden niet aanvaard, ik heb vandaag zeker 8 keer geprobeerd om mijn wachtwoord opnieuw te wijzigen maar ik krijg de email met de daarvoor nodige link maar niet toegestuurd. Dit is het zoveelste probleem en de zoveelste keer dat aanmelden niet lukt, zeer fijn (niet dus!) als je dringend je zaken op orde wilt zetten. Graag zou ik dus de link krijgen om mijn wachtwoord te veranderen zodat ik VANDAAG nog kan aanmelden. Service laat erg te wensen over.

icon

Beste antwoord van Anonymous 6 October 2020, 11:47

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 2

Service laat erg te wensen over.

Tsja, BNP en informatica, het lijkt als water en vuur te zijn bij momenten.

Concreet, mij werd een tijdje geleden eenzelfde loer gedraaid. En om een lang verhaal kort te maken, het bleek dat men bij BNP in alle wijsheid beslist had mijn inlognaam ‘Krisje’ te veranderen in ‘krisje’. Zo maar, zonder enige verwittiging. Onvoorstelbaar en toch waar.

Nu, het kon opgelost worden via de truuk:

  • In plaats van de gebruikersnaam in te vullen, klik op “Gebruikersnaam vergeten”. Men kan dan helemaal van nul af aan beginnen, een nieuw wachtwoord kiezen of niet, en zelfs zien in hoeverre de wijzen van BNP met je gebruikersnaam geprutst hebben.

Laat u weten in hoeverre het gelukt is?

Terloops, de tekst over het vergeten wachtwoord zou op de volgende pagina moeten staan natuurlijk. Het is dus niet meer dan logisch dat de gebruikers in verwarring raken met deze toestanden.

 

Gebruikersnaam vergeten werkt ook niet want na het invullen van het dossiernummer en mijn geboortedatum komt de foutmelding: aan de  hand van deze gegevens kunnen wij u niet identificeren...

En als het dan wel lukt en ik de melding krijg dat ik op de link in de email moet klikken krijg ik nog steeds geen email toegestuurd, ook geen sms met tijdelijk wachtwoord zoals vermeld wordt. 

Reputatie 2

En als het dan wel lukt en ik de melding krijg dat ik op de link in de email moet klikken krijg ik nog steeds geen email toegestuurd, ook geen sms met tijdelijk wachtwoord zoals vermeld wordt. 


Het is wanhopig bij te worden. Ook voor mij jammer, want alhoewel het met mij wel gelukt was kon ik e niet veel mee verder. Want bijvoorbeeld overschrijven naar mijn rekening-courant lukt niet → het eeuwige wachten zoals met 02 762 60 00. En ik had graag geweten hoe het u dan bij zou verlopen zijn.

Ja, ik gebruik dan maar de telefoon tijdens de nultariefperiode om over te laten schrijven.

Ik moet niks overschrijven maar kijken of de refund van samsung  (die me meer dan het dubbele hebben laten betalen dan de aangegeven maximum prijs op hun website voor het vervangen van de display van mn smartwatch en waarvoor ik dus gereclameerd heb) gestort is.

Reputatie 7

Hallo @elke1026 

Ik kreeg net bericht dat de problemen met de Rondo & Optiline site opgelost zouden zijn. Kan je het nogmaals proberen?

Zowel oud als nieuw wachtwoord: gebruikersnaam en/ of wachtwoord zijn niet correct.

Wachtwoord vergeten: ik krijg nog steeds geen email of sms

Gebruikersnaam vergeten: ik krijg geen email maar mijn dossiernummer en geboortedatum worden nu wel aanvaard.

Reputatie 7

Bedankt Elke,

Ik heb het nogmaals doorgegeven en volg het verder voor je op.

Staan er toevallig hoofdletters in je gebruikersnaam? Zo ja, zou je het eens kunnen proberen met enkel kleine letters?

Geen hoofdletters in mijn gebruikersnaam, wel in mijn wachtwoord (zowel oud als nieuw) maar als ik dit zonder hoofdletters probeer kom ik nog steeds geen stap verder.

Reputatie 2

Zo ja, zou je het eens kunnen proberen met enkel kleine letters?

Dat is wel een goeie, want jullie systeem aanvaard zulks niet. “Er is al een profiel onder dat klantennummer” is het robotische antwoord dan. En daar staat men dan.

 

Reputatie 7

Hallo @elke1026 

Ik wou je even laten weten dat ik je niet vergeten ben, maar dat ik voorlopig nog geen nieuws heb. De situatie is nog steeds in onderzoek bij Alpha Credit en ik wacht op een antwoord van hun site-ontwikkelaars.

Dat is fijn, bedankt. Ik heb nog een paar keer geprobeerd maar krijg nog steeds geen emails toegestuurd.

Hey @elke1026 ,

Mijn excuses voor het laattijdige antwoord.

Dit zou ondertussen opgelost moeten zijn.

Krijg je nu wel terug mails?

Groetjes,

Lieze

Ik heb 2 weken geleden mijn wachtwoord kunnen wijzigen en heb sms en email ontvangen toen ik het vroeg. Ik heb sindsdien geen poging meer gedaan om in te loggen. 

Super om dat te horen, @elke1026 !

Moest het toch terug mislopen, laat je het maar weten.

Groetjes,

Lieze

Reageer