Beantwoord

Geld overschrijven van optiline naar bankrekening

  • 17 mei 2019
  • 7 reacties
  • 2617 Bekeken

Ik zou graag geld overschrijven via optiline op mijn bankrekening. Hoe kan ik dat doen? Komen er extra kosten bij kijken?
Bv. Ik wil 200euro overschrijven van mijn geldreserve bij optiline naar mijn zichtrekening... Houdt dit extra kosten in? En wat met de terugbetaling de maand nadien? Wordt er dan gewoon 200euro van mijn zichtrekening afgehouden zoals bij een gewone betaling via creditcard?
Alvast bedankt voor de info
icon

Beste antwoord van AnoukPh 18 mei 2019, 14:30

Dag @Nele Dhondt,

Welkom op de community! :)

Je kan op verschillende manieren een bedrag van jouw optiline-krediet laten overzetten naar jouw zichtrekening.
 

  • Optiline Phone Express: 02 508 44 40. Dit is een automatische stemcomputer en is 24u/24 en 7d/7 bereikbaar
  • Internet: je kan via jouw persoonlijke webruimte op www.ro.bnpparibasfortis.be een overschrijving aanvragen
  • Klantendienst: Je kan dit telefonisch aanvragen via het nummer 02/508.44.40 op weekdagen van 9u00 tot 17u00.

Bij de aanmaak van jouw optiline contract kon je kiezen op welke manier de maandelijkse afhouding gebeurd (vast bedrag, percentage van het uitgeven saldo of percentage van jouw kredietlijn). Het is dus niet zo omdat je 200EUR laat overschrijven dat volgende maand ook 200EUR van jouw rekening wordt gehaald. Dit is afhankelijk van jouw contract. :)

Indien je een bedrag gaat spreiden (en bijvoorbeeld volgende maand maar 100EUR) terugbetaald ga je interesten betalen.

Groetjes,

Anouk

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3

Dag @Nele Dhondt,

Welkom op de community! :)

Je kan op verschillende manieren een bedrag van jouw optiline-krediet laten overzetten naar jouw zichtrekening.
 

  • Optiline Phone Express: 02 508 44 40. Dit is een automatische stemcomputer en is 24u/24 en 7d/7 bereikbaar
  • Internet: je kan via jouw persoonlijke webruimte op www.ro.bnpparibasfortis.be een overschrijving aanvragen
  • Klantendienst: Je kan dit telefonisch aanvragen via het nummer 02/508.44.40 op weekdagen van 9u00 tot 17u00.

Bij de aanmaak van jouw optiline contract kon je kiezen op welke manier de maandelijkse afhouding gebeurd (vast bedrag, percentage van het uitgeven saldo of percentage van jouw kredietlijn). Het is dus niet zo omdat je 200EUR laat overschrijven dat volgende maand ook 200EUR van jouw rekening wordt gehaald. Dit is afhankelijk van jouw contract. :)

Indien je een bedrag gaat spreiden (en bijvoorbeeld volgende maand maar 100EUR) terugbetaald ga je interesten betalen.

Groetjes,

Anouk

Via internet overschrijven lukt al een paar dagen niet.

Is dit een algemeen probleem, of ligt het probleem bij mij?

Groeten

 

Ludo

Reputatie 2

Hoelang zijn we ondertussen al bezig met geval Optiline ? 
ondertussen weet ik al niet meer hoe het moet.

Reputatie 7

@ava4ever 

Heb je nog steeds problemen met de website? Zo ja, heb je dan wel nog de kans om je gebruikersnaam in te typen?

Reeds 3 dagen aan het proberen om in te loggen bij Optiline, telkens zelfde resultaat : Site niet bereikbaar. gebruikersnaam + wachtwoord invullen lukt, en dan is de site niet bereikbaar. Maanden geen problemen gehad … paar dagen geleden email gehad dat mijn rekeninguittreksel beschikbaar is , tja … noppes . Top service ….  Doe er iets aan. Dank je wel

 

Reputatie 7

@annesabbe 

Kan je in dat geval proberen om je paswoord te resetten en eentje te kiezen dat je nog nooit eerder gebruikt hebt voor de Optiline-site?

Mocht dat niet lukken, dan stuur je best een mail naar Alpha Credit (de uitgever van Rondo/Optiline en de beheerders van die site) via rondo@bnpparibasfortis.com.

dank voor je reactie, ik zal dit deze week nog uit proberen, en hou jullie op de hoogte. 

Anne

 

Reageer