Inloggen bij rondo/optiline blijft problematisch

• 17 juni 2019
  • 17 reacties
  • 562 Bekeken

Ik ondervind iedere keer weer problemen bij het inloggen. Op mijn uittreksels staat waar ik moet inloggen: www.optiline.bnpparibasfortis.be maar als je dat adres gebruikt kom je op een onbestaande pagina terecht.
Ik zoek me iedere keer een ongeluk vooraleer ik kan inloggen. Vandaag lukte het helemaal niet. Mijn paswoord en gebruikersnaam werden zelfs niet herkend!
Dus ik heb maar een nieuw aangemaakt en nu kan ik nog niet inloggen.
Er mag eens dringend aan een oplossing gewerkt worden, met een werkende site en een JUIST www adres waar je kunt inloggen.

17 reacties

Heb ik ook meermaals ervaren. Het blijft een 'lucky strike' om je betalingen terug te vinden.
Reputatie 6
@ginaberghmans @georges.vandewattyne

Hebben jullie op dit moment nog steeds problemen met de Optiline/Rondo website? Zo ja, kan je me zeggen welke melding je precies krijgt en op welk moment (bijvoorbeeld bij het openen van de site, bij het aanmelden, ...)?

Alvast bedankt!
Nu heb ik uiteindelijk de juiste link gevonden. Bedankt
Welke link ik ook probeerde, het bleef problemen geven. De laatste keer dat ik ingelogd geraakte was ik het zo zat dat ik aangegeven heb dat ik voortaan m'n uittreksels weer schriftelijk wilde ontvangen.
Maar goed dat ik dat gedaan heb, want vandeweek nog eens proberen in te loggen met m'n laatst gebruikte link en ja hoor (of moet ik zeggen: nee hoor), het ging weer niet.
Maak een fatsoenlijk werkende link en geef dat ook aan op de uittreksels! Want diegene die er nu opstaat werkt niet.
Reputatie 6
Bedankt voor jullie reacties!

@ginaberghmans Ik geef het nogmaals voor je door aan Alpha Credit (de ontwikkelaars van die site). Kan je me nog volgende info bezorgen?

• De link die je gebruikt.
  • De precieze foutmelding die je krijgt.
  • De browser/het internetprogramma waarmee je werkt (Google Chrome, Firefox, Internet Explorer, ...).
Alvast bedankt.
Ik heb het eerst nog een keer geprobeerd en heb eindelijk gevonden wat het probleem is! Ik werk met internet explorer (windows 10, microsoft edge?) en als ik dus www.optiline.bnpparibasfortis.be intikte, sprong meteen mijn bankierbeveiliging aan en werd het adres automatisch aangevuld met een extra streepje; dit dus: www.optiline.bnpparibasfortis.be/
Dan krijg ik gelijk de melding: kan geen veilige verbinding maken. Als ik "my optiline" achter dat streepje invul: foutmelding: kan geen veilige verbinding maken. Dus ik dacht: rot op met je veilige verbinding (excuseer voor m'n vloeiend Italiaans 😉. Dus ik klik dat streepje weg (en typ dus gewoon www.optiline.bnpparibasfortis.be, schakel de bankierbeveiliging uit en tadaa, daar heb je dan eindelijk de inlogpagina voor optiline. Werkte perfect. Deed ik het goed, is het veilig? Dat weet ik dus niet, als u een betere manier hebt zeg het me dan alsjeblief! Maar ik heb echt alles geprobeerd en niks werkte...
Reputatie 6
Blij om te horen dat het nu werkt en bedankt voor je uitleg, dat is nuttige info voor ons. 🙂

Ik ga ervan uit dat die bankbeveiliging een onderdeel van een antivirusprogramma/beveiligingssoftware is. Kan je me nog zeggen welk programma je gebruikt? Dan laat ik nakijken of we daar iets aan kunnen veranderen.

Het zou namelijk niet mogen dat je die boodschap krijgt, want de Optiline site is beveiligd. Dat extra streepje kan alvast geen kwaad en ook als je er 'my optiline' achter zet, zou het (in principe) moeten werken.
Ja maar, met dat extra schuine streepje lukt het dus niet. Ik werk met internet explorer (windows 10).
Reputatie 6
Ja maar, met dat extra schuine streepje lukt het dus niet. Ik werk met internet explorer (windows 10).

Heb je dat je weet ook een antiviruspakket geïnstalleerd op je computer? Internet Explorer heeft namelijk geen bankbeveiliging, dus die melding die je krijgt wordt veroorzaakt door andere software die op je PC staat.

Geen probleem als je er niet meteen weet van hebt.
Ik heb de antivirus van Van den Borre (vdb security). Toen ik m'n pc daar kocht en het informatieblaadje las, leek me dat een goeie deal. Ben er wel tevreden over, maakt m'n pc niet zo traag als Norton, maar het reageert misschien soms wat te overdreven. Ik weet niet hoe ik dat moet aanpassen...
Reputatie 6
Perfect, bedankt voor de info.

Ik ken dat softwarepakket ook niet meteen, maar met die info kan ik wel aan de ontwikkelaars van de site laten weten dat er een conflict is tussen de Optiline site en het beveiligingspakket van Van de Borre.

Groetjes.
Reputatie 6
@ginaberghmans

Ik heb net feedback gekregen van Alpha Credit.

Ze hebben de situatie bekeken, maar kunnen het jammer genoeg niet langs hun kant oplossen omdat het effectief om een probleem gaat dat veroorzaakt wordt door de software van Van den Borre.
Dacht het wel, maar ik heb terug de uittreksels op papier aangevraagd en verder schakel ik dan maar even de bankierbeveiliging uit als ik ze online wil raadplegen.

Maar bedankt voor alle moeite die je voor me gedaan hebt!
Reputatie 6
Graag gedaan! Laat het me zeker weten als je nog vragen hebt.
Heb ook zelfde problemen bij inloggen.
Krijg mailtje dat uittreksel beschikbaar is. Direct raadplegen kan ik vergeten. Vorige maanden lukte dit de volgende dag. Vandaag : noppes, niks, nada. Heb nu al een hele namiddag zitten proberen. Browsergeschiedenis wissen, browser resetten, overschakelen naar andere browser : steeds hetzelfde maw niks. Wat voor een zootje is dat? Heb community doorzocht en kom tot de vaststelling dat dit een aanslepend probleem is. Alpha credit schijnt er maar niet te lukken om dit op te lossen. Suggestie waarom optiline niet integreren in easy banking? Zou stukken gebruiksvriendelijker en gemakkelijker zijn.
Heel, heel, heel triest over deze gang van zaken
Ja, dat heb ik ook al gedacht: Waarom niet integreren in easy banking?
En dan nog een ergernis: Toen ze omschakelden naar die online service van uittreksels raadplegen, heb ik benadrukt dat ik papieren uittreksels wilde blijven ontvangen. Ja mooi niet dus!
Toen ik vorige keer toch een keer slaagde om in te loggen, heb ik wéér benadrukt dat ik papieren uittreksels wilde blijven ontvangen. Ik kreeg ze netjes 1x in de brievenbus en deze maand: ja hoor! Een mail waarin stond dat m'n uittreksels van de afgelopen maand ONLINE beschikbaar waren.
Is het dan echt teveel gevraagd om die papieren uittreksels op te sturen?
Waarom laten ze ons de keuze tussen online/papier als dat eigenlijk geen keuze is? Want je wordt gedwongen naar de online versie...
Reputatie 6
Bedankt voor de feedback!

Ik geef de suggestie voor de implementatie in Easy Banking door aan de ontwikkelaars van onze site en app. Ik kan jullie wel niet beloven dat het er komt, omdat systeem van Optiline niet door onszelf ontwikkeld werd.

De lopende uitgaven en die van de voorbije periode zijn alvast wel al in Easy Banking beschikbaar. Je vindt ze door bij 'Mijn kaarten' ('Kaarten' in de app) op het kredietkaartnummer te klikken.

@ginaberghmans Dat je keer op keer automatisch terug naar online uittreksels wordt omgeschakeld, is niet de bedoeling.

Heb je daarover al contact gehad met Alpha Credit? Indien niet, dan kan je hen best even mailen via rondo@bnpparibasfortis.com (geef hen het nummer van je Optiline mee) of bellen via 02 508 44 40.

Aanpassingen aan gegevens of voorkeuren van producten kan ik jammer genoeg zelf niet registreren of doorgeven via de Community.

Reageer