Beantwoord

Optiline inloggen website


  • Ontdekker - Niveau 2
  • 3 reacties
Ik krijg telkens een foutmelding wanneer ik me probeer in te loggen in mijn optiline account, zowel via chrome als explorer. Dit heb ik nu al een week lang... Ligt de site plat of gebruik ik niet de juiste? Zie foutmelding in schermafbeelding.

icon

Beste antwoord van AmelyN 19 July 2019, 10:08

Bekijk origineel

36 reacties

Hey @emich

Dat is vervelend dat je niet kan aanmelden en je uitgavenstaat niet kan opvolgen!

Hieronder kan je de vernieuwde platform van optiline/ronde terugvinden en kan je zo verder.
Het is ook mogelijk dat je er een browserreset nodig is.
De stapjes vind je hieronder.

laat gerust weten als het gelukt is,

Groetjes,

ADB
https://browserreset https://nl.community.bnpparibasfortis.be/handleidingen-49/handleiding-browserreset-dit-kan-helpen-bij-problemen-met-easy-banking-web-1531

https://nl.community.bnpparibasfortis.be/optiline-rondo-51/optiline-en-rondo-hebben-een-vernieuwde-online-toegang-1249
Ik heb al alles geprobeerd, en niets helpt. Volgens mij is er gewoon iets mis met deze website, aangezien ik zie dat zeer veel mensen met dit probleem kampen. Nu kan ik de status/krediet van mijn optiline niet meer zien.
Reputatie 7
Dag Emich,

Kan je nog eenmaal de browserreset voor Chrome uitvoeren en dan via deze link proberen? https://ro.bnpparibasfortis.be/

De website van Rondo/Optiline is op dit moment alvast bereikbaar. Daarom dat ik vermoed dat er toch op niveau van je internetprogramma iets mis loopt.
Hi, werkt nog steeds niet! Na het intypen van mijn wachtwoord krijg ik telkens volgende melding:

Reputatie 7
Dat is inderdaad vreemd. Ik geef het voor de zekerheid voor je door aan Alpha Credit, zij beheren Rondo en Optiline en de bijhorende site.

Van zodra ik een antwoord van hen krijg, laat ik je hier ook iets weten.
Dag Emich,

We hebben een antwoord gekregen van Alpha Credit en het is inderdaad een gekend probleem en ze zijn er ook mee bezig om het zo snel mogelijk op te lossen.

Het is altijd aan te raden om je browsing history te verwijderen. Dit kan je doen als je op de 3 puntjes rechtsboven klikt en vervolgens op geschiedenis. Links kan je dan kiezen voor "Browsergegevens wissen"

Fijn weekend alvast!
Ik heb ook steeds deze problemen.. kan er al weken niet op. Heel vervelend !
Reputatie 1
Hey @Peeta,

DIt is inderdaad jammer om te horen. Het enige dat we als eventuele tijdelijke oplossing kunnen geven is door de tips te volgen die de collega's eerder in dit onderwerp al gaven. Hopelijk lukt het jou dan wel, anders nog even geduld voor Alpha Credit dit heeft opgelost.

Fijn weekend!
Dat probleem heb ik dus ook al 6 weken lang dat ik na het ingeven van mijn wachtwoord de melding krijg dat de website niet beschikbaar is. 2 laptops, 3 smartphones en 1 desktop geprobeerd en overal dezelfde melding, in totaal 7 browsers geprobeerd, niks!! Cache en dergelijke gewist, router gereset, alle tips die ik hier al gelezen heb tevergeefs geprobeerd. 4 e-mails gestuurd naar fortis en nog steeds geen oplossing!! Kwordt hier na 6 weken wel erg boos om!
Dag @emich , @elke1026

Ik begrijp heel goed dat het niet leuk is dat jullie momenteel niet kunnen inloggen. Het is doorgegeven aan Alpha Credit en ze zijn er mee bezig.

Om de status van je krediet te kunnen raadplegen ondertussen, is het mogelijk om eventueel telefonisch contact op te nemen met Alpha Credit op het nummer 02 508 44 40.

Fijn weekend gewenst!
Ondertussen werkt dit nog steeds niet!!
wanneer gaat hier een oplossing voor zijn ?
Wilde vandaag na een tijdje weer inloggen en heb dezelfde problemen als de mensen hierboven. Het is toch niet echt normaal dat dit al meer dan een maand duurt.

Dan is er toch serieus een probleem met je afdeling ICT en zou je toch ferme beslissingen moeten nemen.
Kunnen nu dus niets doen als klant en dat is zeer kwalijk.
Reputatie 5
Badge
Dag @VBV001,

Wij krijgen inderdaad nog steeds meldingen van klanten dat zij niet kunnen aanmelden op de website. Wij sturen al deze meldingen door naar de beheerder van de website, namelijk Alpha Credit. Wij begrijpen dat dit zeer vervelend is en wensen ons dan ook te excuseren voor het ongemak.

Fijne dag verder.
Het werkt nog steeds niet, na zoveel maanden.
Volgens mij is het tijd dat jullie eens wat harder op tafel kloppen om jullie clienten te helpen.
Dit kan niet.
Het begint serieus het strot uit te hangen dat ja
Het werkt nog steeds niet, na zoveel maanden.
Volgens mij is het tijd dat jullie eens wat harder op tafel kloppen om jullie clienten te helpen.
Dit kan niet.

het begint serieus het strot uit te hangen ja , en maar betalen voor de intresten waar deze service ingerekend zit en het ineens niet werkt. Zeg rondo team wat als ik dreig niet meer te betalen ? ga je dan wel zorgen dat het begint te werken ? want jullie zitten hier voor lul hoor enkel maar bezighoudingstherapie want jullie weten goed genoeg dat deze rommel niet werkt , een keer werkt het en de andere keer niet en das op dezelfde computer met dezelfde browser die NIET gereset word of wat dan ook dus jullie uitleg om te resetten aan de mensen is klare bullshit want eb het net geprobeerd op een nieuw bestelde Microsoft Surface tablet die ik halfuur geleden uitgepakt heb en ik krijg identiek dezelfde fouten als voorheen dus met welk excuus ga je nu komen ?

Beste, dit loopt echt de spuigaten uit! U kan er uiteraard niks aan doen. Voor mijn optiline saldo te bekijken voer ik mijn juiste gebruikersnaam en wachtwoord in en toch krijg ik achteraf de rode vermelding "onjuiste gebruikersnaam en/of wachtwoord". Onmogelijk om zich aan te melden!! Het was vroeger ook al zo. Heel uitzonderlijk lukte het wel. Misschien kan Alpha Credit mij een lagere rentevoet schenken😉🙄.... Groet, Serge

Hey @serge.vanpaemel ,

Het klinkt alsof er een probleem is met jouw account. Ik raad je aan Optiline hiervoor te contacteren zodat zij dit kunnen rechtzetten en je vlot weer kan aanmelden!

Groetjes,

Lieze

Beste, dit loopt echt de spuigaten uit! U kan er uiteraard niks aan doen. Voor mijn optiline saldo te bekijken voer ik mijn juiste gebruikersnaam en wachtwoord in en toch krijg ik achteraf de rode vermelding "onjuiste gebruikersnaam en/of wachtwoord". Onmogelijk om zich aan te melden!! Het was vroeger ook al zo. Heel uitzonderlijk lukte het wel. Misschien kan Alpha Credit mij een lagere rentevoet schenken😉🙄.... Groet, Serge

Beste, dit is reeds maanden zo, en nog steeds niet opgelost. Na inloggen, is de site niet eens bereikbaar.  mvg Anne

 

Hey @serge.vanpaemel ,

Het klinkt alsof er een probleem is met jouw account. Ik raad je aan Optiline hiervoor te contacteren zodat zij dit kunnen rechtzetten en je vlot weer kan aanmelden!

Groetjes,

Lieze

Beste Lieze, het probleem sleept zich al maanden voort …. niet wij hebben een probleem met ons account , wel Optiline die er niks aan verhelpt . Heb hiervoor een klacht bij jullie ingediend, en zal die eens opnieuw opzoeken , en jullie dienst opnieuw contacteren. Inloggen lukt nog , na inbreng van het paswoord is het nog steeds hetzelfde : site onbereikbaar. mvg 

anne 

 

Reputatie 7

Hallo @annesabbe 

Bedankt voor je antwoord.

Dat probleem kan je oplossen door via het aanmeldscherm aan te geven dat je je wachtwoord vergeten bent en vervolgens een nieuw wachtwoord te kiezen dat nog nooit eerder gebruikt werd voor de Optiline-site.

Ik neem het alvast ook nogmaals voor je op met Alpha Credit zodat zij kunnen zorgen voor een volwaardige oplossing.

Hallo @annesabbe 

Bedankt voor je antwoord.

Dat probleem kan je oplossen door via het aanmeldscherm aan te geven dat je je wachtwoord vergeten bent en vervolgens een nieuw wachtwoord te kiezen dat nog nooit eerder gebruikt werd voor de Optiline-site.

Ik neem het alvast ook nogmaals voor je op met Alpha Credit zodat zij kunnen zorgen voor een volwaardige oplossing.

Beste Yannick, 

Zonet weer eens( voor de hoeveelste keer ? ) geprobeerd, mails krijg ik nooit  om een nieuw paswoord aan te maken. 

Een klacht werd reeds ingediend in januari 2020 bij bnp en ik kreeg een mail van Optiline dat zij het zouden opvolgen … 

Ik contacteer vandaag nogmaals deze personen via mail.

Rekeninguittreksels ontvang ik terug met de post. Das als iets. 

Maar inloggen is wat anders . Waar is het nut van online gebruik te maken van deze diensten als het niet werkt. Vorig jaar januari - augustus was er geen enkel probleem. Heb meermaals ingelogd en verrichtingen uitgevoerd  zonder problemen.

De service is ver te zoeken. 

mvg Anne

 

 

 

mvg 

Anne 

 

 

Het helpt allemaal niet Anne. Ook ik heb reeds alles geprobeerd. Terzijde : de app van BNP Paribas is ook een ramp. 9/10 keer lukt het niet om je aan te melden. Echt beschamend voor dergelijke bank. En ik kan vergelijken, want heb ook rekening bij ING en daar nooit problemen. Was het niet dat ik pensioenspaar producten had lopen bij Paribas, ik veranderde direct van bank. 

Het helpt allemaal niet Anne. Ook ik heb reeds alles geprobeerd. Terzijde : de app van BNP Paribas is ook een ramp. 9/10 keer lukt het niet om je aan te melden. Echt beschamend voor dergelijke bank. En ik kan vergelijken, want heb ook rekening bij ING en daar nooit problemen. Was het niet dat ik pensioenspaar producten had lopen bij Paribas, ik veranderde direct van bank. 

Serge, de app gebruik ik niet, geen ervaring mee dus. En ben ook niet van plan deze te gebruiken. Mijn Optiline kaart ( Master Card)  gebruik ik weinig, al gedacht om terug naar Visa kaart over te stappen. En van bank veranderen ? Ik ben tevreden( behalve van hun Optiline product ) van mijn plaatselijk kantoor en de medewerkers  , doch dit kantoor wordt opgedoekt en verhuist naar een naburige gemeente. Op zich geen groot probleem, via mail en telefoon zijn ze  bereikbaar en de meeste verrichtingen kan ik online doen. Van bank veranderen betekent ook alles overzetten : verzekeringen, pensioensparen enz… en daar heb ik geen zin in. Trouwens de meeste bankkantoren zijn hier de laatste jaren in onze gemeente opgedoekt.Heb er wel moeite mee dat de Master Card met de Optiline in de tijd werd aangeprezen en dat men bij BNP niet harder op tafel klopt bij Alpha Credit als de boel in het honderd loopt. Heb inmiddels mail verstuurd naar de contactpersonen bij BNP en Alpha Credit die begin dit jaar reageerden op mijn klacht. Benieuwd… Volgende stap : Ombudsdienst ?  Test aankoop ?  Consumentendienst ? Rechtbank ? Waar een mens zich allemaal moet mee bezig houden … Verplichtingen ja , los maar eens je krediet niet af …. :) maar je rechten als consument ? of zijn het  hun verplichtingen  tegenover ons als consument ….  Dit wordt nog een lang verhaal denk ik. Bedroevend jammer voor een bank als BNP Paribas, ooit Generale Bank ( ja , ik ben een trouwe klant sinds de jaren 80 en was er ooit jobstudent ) Trouwheid wordt niet meer beloond voor de kleine consument die hard werkt om zen centjes te verdienen en die dan toe vertrouwd aan het plaatselijke kantoor, die wordt opgedoekt en bovenal met een site van Optiline die niet functioneert zoals het moet. Verdomme …. ( sorry )  

Het helpt allemaal niet Anne. Ook ik heb reeds alles geprobeerd. Terzijde : de app van BNP Paribas is ook een ramp. 9/10 keer lukt het niet om je aan te melden. Echt beschamend voor dergelijke bank. En ik kan vergelijken, want heb ook rekening bij ING en daar nooit problemen. Was het niet dat ik pensioenspaar producten had lopen bij Paribas, ik veranderde direct van bank. 

Serge, de app gebruik ik niet, geen ervaring mee dus. En ben ook niet van plan deze te gebruiken. Mijn Optiline kaart ( Master Card)  gebruik ik weinig, al gedacht om terug naar Visa kaart over te stappen. En van bank veranderen ? Ik ben tevreden( behalve van hun Optiline product ) van mijn plaatselijk kantoor en de medewerkers  , doch dit kantoor wordt opgedoekt en verhuist naar een naburige gemeente. Op zich geen groot probleem, via mail en telefoon zijn ze  bereikbaar en de meeste verrichtingen kan ik online doen. Van bank veranderen betekent ook alles overzetten : verzekeringen, pensioensparen enz… en daar heb ik geen zin in. Trouwens de meeste bankkantoren zijn hier de laatste jaren in onze gemeente opgedoekt.Heb er wel moeite mee dat de Master Card met de Optiline in de tijd werd aangeprezen en dat men bij BNP niet harder op tafel klopt bij Alpha Credit als de boel in het honderd loopt. Heb inmiddels mail verstuurd naar de contactpersonen bij BNP en Alpha Credit die begin dit jaar reageerden op mijn klacht. Benieuwd… Volgende stap : Ombudsdienst ?  Test aankoop ?  Consumentendienst ? Rechtbank ? Waar een mens zich allemaal moet mee bezig houden … Verplichtingen ja , los maar eens je krediet niet af …. :) maar je rechten als consument ? of zijn het  hun verplichtingen  tegenover ons als consument ….  Dit wordt nog een lang verhaal denk ik. Bedroevend jammer voor een bank als BNP Paribas, ooit Generale Bank ( ja , ik ben een trouwe klant sinds de jaren 80 en was er ooit jobstudent ) Trouwheid wordt niet meer beloond voor de kleine consument die hard werkt om zen centjes te verdienen en die dan toe vertrouwd aan het plaatselijke kantoor, die wordt opgedoekt en bovenal met een site van Optiline die niet functioneert zoals het moet. Verdomme …. ( sorry )  

20/6/2020 , Vandaag gelukt om een nieuw paswoord aan te vragen, mail gekregen ( hoera ) en code via sms ( hoera ) in kunnen loggen … hoera ( na lang opladen van de site ) , bij het opvragen van details of overboeken centen : nul, komma, nul , lang opladen  : SERVICE NIET BESCHIKBAAR 

We zijn dus op de site geraakt …. maar daar stopt het ook .  Halleluja !  

 

Hallo @annesabbe 

Bedankt voor je antwoord.

Dat probleem kan je oplossen door via het aanmeldscherm aan te geven dat je je wachtwoord vergeten bent en vervolgens een nieuw wachtwoord te kiezen dat nog nooit eerder gebruikt werd voor de Optiline-site.

Ik neem het alvast ook nogmaals voor je op met Alpha Credit zodat zij kunnen zorgen voor een volwaardige oplossing.

20/6/2020 : nieuw paswoord aangevraagd, mail gekregen : voor het eerst sinds maanden, en als kers op de taart : code via sms , ingelogd met nieuw ww,  werkt , maar daar stop het ook , bij details en geld overboeken, na lang opladen site : Service onbeschikbaar . We gaan erop vooruit …. 

mvg 

Anne 

 

Reageer