Beantwoord

Optiline inloggen website


  • Ontdekker - Niveau 2
  • 3 reacties
Ik krijg telkens een foutmelding wanneer ik me probeer in te loggen in mijn optiline account, zowel via chrome als explorer. Dit heb ik nu al een week lang... Ligt de site plat of gebruik ik niet de juiste? Zie foutmelding in schermafbeelding.

icon

Beste antwoord van AmelyN 19 July 2019, 10:08

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 2

ik begrijp niet waarom ze Optiline niet koppelen aan  aan internetbankieren  dan was die miserie van inloggen bij optiline opgelost.  ik geraak er gewoon al jaren niet ingelogd of het nu met de pc is of met de gsm maakt niks uit werkt gewoon niet, maar ondertussen weet ik het wel dat dit geen vooruitgang is integendeel. met de post waren er nooit een probleem  leve de vooruitgang!!!!!!

Mvg

Michel

Hallo @michel

 

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp zeker en vast je frustratie. Wij blijven langs onze kant ook doorgeven dat het platform niet altijd bereikbaar is. Bedankt voor je suggestie om het beheer van Optiline te koppelen aan Easy Banking Web of Easy Banking App. We nemen dit ook zeker mee. Weet dat je altijd een suggestie kan achterlaten op de Community, zo kunnen anderen mee stemmen voor deze wijziging en kan je zo ook de status van je suggestie mee opvolgen. 

Ik wens je alvast een fijne dag en een prettig eindejaar toe. 

 

Groetjes, 

Eschauma

ik begrijp niet waarom ze Optiline niet koppelen aan  aan internetbankieren  dan was die miserie van inloggen bij optiline opgelost.  ik geraak er gewoon al jaren niet ingelogd of het nu met de pc is of met de gsm maakt niks uit werkt gewoon niet, maar ondertussen weet ik het wel dat dit geen vooruitgang is integendeel. met de post waren er nooit een probleem  leve de vooruitgang!!!!!!

Mvg

Michel

Reputatie 2

Hallo- @michel


Bedankt voor de bijkomende toelichting. 

Ik heb het nog even nagevraagd maar momenteel is er geen weet van een algemene technische storing en de website die je gebruikt is ook de correcte. Ik raad je anders aan om even telefonisch contact op te nemen met Alpha Credit zodat zij samen met jou kunnen nakijken of de aanmeldgegevens die je gebruikt correct zijn en je kunnen begeleiden bij het aanmelden op de website. Je kan hen bereiken via het nummer  02/508.44.40 en dit van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur. 

 

Mocht je nog bijkomende vragen hebben, dan horen wij het graag. 

Fijne dag verder. 
 

Groetjes, 

Eschauma

Foutmelding:

Kijk uw dossiernummer en/of geboortedatum na. Misschien hebt u al een gebruiksnaam gemaakt? Ga dan terug naar de inlogpagina en klik op "gebruikersnaam vergeten" 

Foutmelding:

Uw gebruikersnaam en/of wachtwoord zijn niet correct. 

Foutmelding:

De informatie die u heeft ingevuld volstaat niet om u te identificeren

 

.sso.alphacredit.be/SsoIdentityServer/core/b1//login?signin=b35323dbcfeac2e86947b62a5a7e250e

 

{{model.currentUser}} 

Mvg

Michel

 

Reputatie 2

Hallo @michel

 

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp uit je bericht dat je er niet in slaagt om aan te melden op de Optiline-website en dat het niet eenmalig is dat je dit probleem ervaart. Ik snap dat dat voor de nodige frustratie zorgt. Kan je me soms zeggen welke foutboodschap je krijgt wanneer je probeert aan te melden? 

Alvast bedankt. 

 

Groetjes, 

Eschauma

optiline werkt niet. inloggen gaat niet altijd fout meldingen  

heb nog nooit mijn afschriften kunnen zien . gewoon rommel

De service is ver te zoeken. 

Michel

Mijn excuses voor het ongemak, @steven zinulzki .

We hebben Alpha Credit hiervan op de hoogte gebracht.

Via deze post kan je de situatie verder opvolgen.

Groetjes,

Lieze

@steven zinulzki

Krijg je deze foutmelding nadat je zelf een nieuw wachtwoord hebt kunnen kiezen en je daarmee probeert aan te melden? Of verschijnt ze meteen wanneer je naar de site surft?

Ik kon om de één of andere reden niet meer aanmelden met mijn oude paswoord dus heb ik een nieuw aangevraagd, maar wat ik ook probeer (al 9x tijdelijk wachtwoord ontvangen, verschillende paswoorden geprobeerd te gebruiken, andere browser, instellingen browser resetten, andere devices), ik krijg telkens een foutmelding en kan dus niet inloggen. Zeer frustrerend!

Reputatie 7

@steven zinulzki 

Krijg je deze foutmelding nadat je zelf een nieuw wachtwoord hebt kunnen kiezen en je daarmee probeert aan te melden? Of verschijnt ze meteen wanneer je naar de site surft?

Hier ook dezelfde merde. Ben al een uur aan het proberen om alle hulpmiddelen te gebruiken en ondertussen al 10 tijdelijke wachtwoorden opgestuurd, maar krijg telkens zelfde foutmelding. Ik lees dat de meeste berichten al meer dan een jaar oud zijn en nog is dit niet opgelost…

 

Hallo @annesabbe 

Bedankt voor je antwoord.

Dat probleem kan je oplossen door via het aanmeldscherm aan te geven dat je je wachtwoord vergeten bent en vervolgens een nieuw wachtwoord te kiezen dat nog nooit eerder gebruikt werd voor de Optiline-site.

Ik neem het alvast ook nogmaals voor je op met Alpha Credit zodat zij kunnen zorgen voor een volwaardige oplossing.

Beste Yannick, 

Maandag 22/6/2020 : inloggen met nieuw wachtwoord ( aangevraagd zaterdag 20/6, doch toen niet bij mijn persoonlijke gegevens geraakt: geen service ) werkte vandaag perfect !  Das alvast een grote vooruitgang sinds de voorgaande maanden waar niks mogelijk was.  Duimen dat het zo blijft. mvg Anne 

Hallo @annesabbe 

Bedankt voor je antwoord.

Dat probleem kan je oplossen door via het aanmeldscherm aan te geven dat je je wachtwoord vergeten bent en vervolgens een nieuw wachtwoord te kiezen dat nog nooit eerder gebruikt werd voor de Optiline-site.

Ik neem het alvast ook nogmaals voor je op met Alpha Credit zodat zij kunnen zorgen voor een volwaardige oplossing.

20/6/2020 : nieuw paswoord aangevraagd, mail gekregen : voor het eerst sinds maanden, en als kers op de taart : code via sms , ingelogd met nieuw ww,  werkt , maar daar stop het ook , bij details en geld overboeken, na lang opladen site : Service onbeschikbaar . We gaan erop vooruit …. 

mvg 

Anne 

 

Het helpt allemaal niet Anne. Ook ik heb reeds alles geprobeerd. Terzijde : de app van BNP Paribas is ook een ramp. 9/10 keer lukt het niet om je aan te melden. Echt beschamend voor dergelijke bank. En ik kan vergelijken, want heb ook rekening bij ING en daar nooit problemen. Was het niet dat ik pensioenspaar producten had lopen bij Paribas, ik veranderde direct van bank. 

Serge, de app gebruik ik niet, geen ervaring mee dus. En ben ook niet van plan deze te gebruiken. Mijn Optiline kaart ( Master Card)  gebruik ik weinig, al gedacht om terug naar Visa kaart over te stappen. En van bank veranderen ? Ik ben tevreden( behalve van hun Optiline product ) van mijn plaatselijk kantoor en de medewerkers  , doch dit kantoor wordt opgedoekt en verhuist naar een naburige gemeente. Op zich geen groot probleem, via mail en telefoon zijn ze  bereikbaar en de meeste verrichtingen kan ik online doen. Van bank veranderen betekent ook alles overzetten : verzekeringen, pensioensparen enz… en daar heb ik geen zin in. Trouwens de meeste bankkantoren zijn hier de laatste jaren in onze gemeente opgedoekt.Heb er wel moeite mee dat de Master Card met de Optiline in de tijd werd aangeprezen en dat men bij BNP niet harder op tafel klopt bij Alpha Credit als de boel in het honderd loopt. Heb inmiddels mail verstuurd naar de contactpersonen bij BNP en Alpha Credit die begin dit jaar reageerden op mijn klacht. Benieuwd… Volgende stap : Ombudsdienst ?  Test aankoop ?  Consumentendienst ? Rechtbank ? Waar een mens zich allemaal moet mee bezig houden … Verplichtingen ja , los maar eens je krediet niet af …. :) maar je rechten als consument ? of zijn het  hun verplichtingen  tegenover ons als consument ….  Dit wordt nog een lang verhaal denk ik. Bedroevend jammer voor een bank als BNP Paribas, ooit Generale Bank ( ja , ik ben een trouwe klant sinds de jaren 80 en was er ooit jobstudent ) Trouwheid wordt niet meer beloond voor de kleine consument die hard werkt om zen centjes te verdienen en die dan toe vertrouwd aan het plaatselijke kantoor, die wordt opgedoekt en bovenal met een site van Optiline die niet functioneert zoals het moet. Verdomme …. ( sorry )  

20/6/2020 , Vandaag gelukt om een nieuw paswoord aan te vragen, mail gekregen ( hoera ) en code via sms ( hoera ) in kunnen loggen … hoera ( na lang opladen van de site ) , bij het opvragen van details of overboeken centen : nul, komma, nul , lang opladen  : SERVICE NIET BESCHIKBAAR 

We zijn dus op de site geraakt …. maar daar stopt het ook .  Halleluja !  

 

Het helpt allemaal niet Anne. Ook ik heb reeds alles geprobeerd. Terzijde : de app van BNP Paribas is ook een ramp. 9/10 keer lukt het niet om je aan te melden. Echt beschamend voor dergelijke bank. En ik kan vergelijken, want heb ook rekening bij ING en daar nooit problemen. Was het niet dat ik pensioenspaar producten had lopen bij Paribas, ik veranderde direct van bank. 

Serge, de app gebruik ik niet, geen ervaring mee dus. En ben ook niet van plan deze te gebruiken. Mijn Optiline kaart ( Master Card)  gebruik ik weinig, al gedacht om terug naar Visa kaart over te stappen. En van bank veranderen ? Ik ben tevreden( behalve van hun Optiline product ) van mijn plaatselijk kantoor en de medewerkers  , doch dit kantoor wordt opgedoekt en verhuist naar een naburige gemeente. Op zich geen groot probleem, via mail en telefoon zijn ze  bereikbaar en de meeste verrichtingen kan ik online doen. Van bank veranderen betekent ook alles overzetten : verzekeringen, pensioensparen enz… en daar heb ik geen zin in. Trouwens de meeste bankkantoren zijn hier de laatste jaren in onze gemeente opgedoekt.Heb er wel moeite mee dat de Master Card met de Optiline in de tijd werd aangeprezen en dat men bij BNP niet harder op tafel klopt bij Alpha Credit als de boel in het honderd loopt. Heb inmiddels mail verstuurd naar de contactpersonen bij BNP en Alpha Credit die begin dit jaar reageerden op mijn klacht. Benieuwd… Volgende stap : Ombudsdienst ?  Test aankoop ?  Consumentendienst ? Rechtbank ? Waar een mens zich allemaal moet mee bezig houden … Verplichtingen ja , los maar eens je krediet niet af …. :) maar je rechten als consument ? of zijn het  hun verplichtingen  tegenover ons als consument ….  Dit wordt nog een lang verhaal denk ik. Bedroevend jammer voor een bank als BNP Paribas, ooit Generale Bank ( ja , ik ben een trouwe klant sinds de jaren 80 en was er ooit jobstudent ) Trouwheid wordt niet meer beloond voor de kleine consument die hard werkt om zen centjes te verdienen en die dan toe vertrouwd aan het plaatselijke kantoor, die wordt opgedoekt en bovenal met een site van Optiline die niet functioneert zoals het moet. Verdomme …. ( sorry )  

Het helpt allemaal niet Anne. Ook ik heb reeds alles geprobeerd. Terzijde : de app van BNP Paribas is ook een ramp. 9/10 keer lukt het niet om je aan te melden. Echt beschamend voor dergelijke bank. En ik kan vergelijken, want heb ook rekening bij ING en daar nooit problemen. Was het niet dat ik pensioenspaar producten had lopen bij Paribas, ik veranderde direct van bank. 

Hallo @annesabbe 

Bedankt voor je antwoord.

Dat probleem kan je oplossen door via het aanmeldscherm aan te geven dat je je wachtwoord vergeten bent en vervolgens een nieuw wachtwoord te kiezen dat nog nooit eerder gebruikt werd voor de Optiline-site.

Ik neem het alvast ook nogmaals voor je op met Alpha Credit zodat zij kunnen zorgen voor een volwaardige oplossing.

Beste Yannick, 

Zonet weer eens( voor de hoeveelste keer ? ) geprobeerd, mails krijg ik nooit  om een nieuw paswoord aan te maken. 

Een klacht werd reeds ingediend in januari 2020 bij bnp en ik kreeg een mail van Optiline dat zij het zouden opvolgen … 

Ik contacteer vandaag nogmaals deze personen via mail.

Rekeninguittreksels ontvang ik terug met de post. Das als iets. 

Maar inloggen is wat anders . Waar is het nut van online gebruik te maken van deze diensten als het niet werkt. Vorig jaar januari - augustus was er geen enkel probleem. Heb meermaals ingelogd en verrichtingen uitgevoerd  zonder problemen.

De service is ver te zoeken. 

mvg Anne

 

 

 

mvg 

Anne 

 

 

Reputatie 7

Hallo @annesabbe 

Bedankt voor je antwoord.

Dat probleem kan je oplossen door via het aanmeldscherm aan te geven dat je je wachtwoord vergeten bent en vervolgens een nieuw wachtwoord te kiezen dat nog nooit eerder gebruikt werd voor de Optiline-site.

Ik neem het alvast ook nogmaals voor je op met Alpha Credit zodat zij kunnen zorgen voor een volwaardige oplossing.

Hey @serge.vanpaemel ,

Het klinkt alsof er een probleem is met jouw account. Ik raad je aan Optiline hiervoor te contacteren zodat zij dit kunnen rechtzetten en je vlot weer kan aanmelden!

Groetjes,

Lieze

Beste Lieze, het probleem sleept zich al maanden voort …. niet wij hebben een probleem met ons account , wel Optiline die er niks aan verhelpt . Heb hiervoor een klacht bij jullie ingediend, en zal die eens opnieuw opzoeken , en jullie dienst opnieuw contacteren. Inloggen lukt nog , na inbreng van het paswoord is het nog steeds hetzelfde : site onbereikbaar. mvg 

anne 

 

Beste, dit loopt echt de spuigaten uit! U kan er uiteraard niks aan doen. Voor mijn optiline saldo te bekijken voer ik mijn juiste gebruikersnaam en wachtwoord in en toch krijg ik achteraf de rode vermelding "onjuiste gebruikersnaam en/of wachtwoord". Onmogelijk om zich aan te melden!! Het was vroeger ook al zo. Heel uitzonderlijk lukte het wel. Misschien kan Alpha Credit mij een lagere rentevoet schenken😉🙄.... Groet, Serge

Beste, dit is reeds maanden zo, en nog steeds niet opgelost. Na inloggen, is de site niet eens bereikbaar.  mvg Anne

 

Hey @serge.vanpaemel ,

Het klinkt alsof er een probleem is met jouw account. Ik raad je aan Optiline hiervoor te contacteren zodat zij dit kunnen rechtzetten en je vlot weer kan aanmelden!

Groetjes,

Lieze

Beste, dit loopt echt de spuigaten uit! U kan er uiteraard niks aan doen. Voor mijn optiline saldo te bekijken voer ik mijn juiste gebruikersnaam en wachtwoord in en toch krijg ik achteraf de rode vermelding "onjuiste gebruikersnaam en/of wachtwoord". Onmogelijk om zich aan te melden!! Het was vroeger ook al zo. Heel uitzonderlijk lukte het wel. Misschien kan Alpha Credit mij een lagere rentevoet schenken😉🙄.... Groet, Serge

Het begint serieus het strot uit te hangen dat ja
Het werkt nog steeds niet, na zoveel maanden.
Volgens mij is het tijd dat jullie eens wat harder op tafel kloppen om jullie clienten te helpen.
Dit kan niet.

het begint serieus het strot uit te hangen ja , en maar betalen voor de intresten waar deze service ingerekend zit en het ineens niet werkt. Zeg rondo team wat als ik dreig niet meer te betalen ? ga je dan wel zorgen dat het begint te werken ? want jullie zitten hier voor lul hoor enkel maar bezighoudingstherapie want jullie weten goed genoeg dat deze rommel niet werkt , een keer werkt het en de andere keer niet en das op dezelfde computer met dezelfde browser die NIET gereset word of wat dan ook dus jullie uitleg om te resetten aan de mensen is klare bullshit want eb het net geprobeerd op een nieuw bestelde Microsoft Surface tablet die ik halfuur geleden uitgepakt heb en ik krijg identiek dezelfde fouten als voorheen dus met welk excuus ga je nu komen ?
Het werkt nog steeds niet, na zoveel maanden.
Volgens mij is het tijd dat jullie eens wat harder op tafel kloppen om jullie clienten te helpen.
Dit kan niet.
Reputatie 5
Badge
Dag @VBV001,

Wij krijgen inderdaad nog steeds meldingen van klanten dat zij niet kunnen aanmelden op de website. Wij sturen al deze meldingen door naar de beheerder van de website, namelijk Alpha Credit. Wij begrijpen dat dit zeer vervelend is en wensen ons dan ook te excuseren voor het ongemak.

Fijne dag verder.
Wilde vandaag na een tijdje weer inloggen en heb dezelfde problemen als de mensen hierboven. Het is toch niet echt normaal dat dit al meer dan een maand duurt.

Dan is er toch serieus een probleem met je afdeling ICT en zou je toch ferme beslissingen moeten nemen.
Kunnen nu dus niets doen als klant en dat is zeer kwalijk.

Reageer