Beantwoord

Optiline persoonlijke webruimte

  • 7 April 2021
  • 7 reacties
  • 695 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 3 reacties

Goedemorgen,

Sinds gisteren krijg ik na inloggen op mijn persoonlijke webruimte van Optiline slechts een lege pagina te zien. Mijn persoonlijke gegevens zie ik wel maar niets van rekeninguittreksels e.d. Ik kan dus echt niets terwijl ik dringend een bedrag zou moeten overschrjven!

Ik heb alles geprobeerd : andere browser, heropstarten, via de gsm...met zelfde resultaat..

icon

Beste antwoord van LienV 8 April 2021, 11:05

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1

Dag @Sake 

 

Bedankt voor je bericht!

Ik raad je dan aan om ons op te bellen, want het zou kunnen gaan om een technisch probleem. Of er zou kunnen een probleem zijn met je Optiline contract.

Je kan eventueel ook rechtstreeks naar Alpha Credit bellen, om dat laatste na te gaan.

 

Groeten

LienV

Dank je wel voor het antwoord.

Ik heb intussen Alphacredit gecontacteerd en het ging om het feit dat ik intussen naar het buitenland ben verhuisd. Blijkt dat deze pagina niet beschikbaar wordt gesteld voor klanten met adres in het buitenland, hetgeen voor mij onbegrijpelijk is in dit digitale tijdperk. Waarom kan dit zonder enig probleem bij de bank maar niet voor Alphacredit?

Ik heb hier ook geen enkele verwittiging/bericht van gekregen en heb dit zelf maar moeten constateren door dagenlang in paniek in te loggen (ik diende dringend geld over te maken)en tot slot  te telefoneren. Dit is totaal onrespectvol naar de klant toe.

En in de toekomst moet ik zelf maar mijn uittreksels opvragen per mail en al de rest via de (dure) telefoon...

Reputatie 7

Hallo @Sake 

Het is de eerste keer dat ik hoorde dat er een blokkering voor buitenlandse klanten zou zijn, dus ik ben het zelf even voor je na gaan vragen bij Alpha Credit. 

Er is alvast geen blokkering, maar vermoedelijk vergiste de medewerker die je sprak zich met een huidig probleem dat zich voordoet bij klanten die voor het eerst met de Rondo/Optiline site werken. Wanneer je je op die site registreert moet je namelijk een activeringssms krijgen. Dat bericht kan momenteel niet ontvangen worden op niet-Belgische of niet-Luxemburgse nummers.

Maar als ik jou goed begrijp, dan heb je in het verleden wel al gebruik gemaakt van die site en heb je al eens succesvol jouw uitgavenstaten van Optiline kunnen raadplegen?

 

Ik maak inderdaad al langer gebruik van de site en het telefoonnummer voor de sms is een Belgisch nummer.

Sinds ik mijn adres veranderde naar een buitenlands, krijg ik geen inzage meer in mijn eigen pagina.

Er is wel degelijk een blokkage voor buitenlandse klanten, dat is me bevestigd door een medewerker van Alpha Credit die het op zijn beurt nog eens voor alle zekerheid na heeft gevraagd bij een expert.

Ook via e-mail kreeg ik vandaag hetzelfde antwoord :

complaints@alphacredit.be
Ma 12/04/2021 10:39
 

Alle klanten die buiten de Benelux hun adres hebben kunnen helaas geen uitgavenstaten raadplegen via de klantenruimte.

Indien u hiervan niet op de hoogte bent gebracht, bieden wij hiervoor onze excuses aan.

Dit zal worden doorgegeven aan de klantendienst.

Reputatie 7

Bedankt voor je antwoord @Sake 

Ik ga er opnieuw voor je achteraan en kijk of er dan toch geen mogelijkheid is om de uitgavenstaten tot bij jou te krijgen. Van zodra ik meer info heb, laat ik je hier iets weten.

Reputatie 7

Hallo opnieuw @Sake 

Het lijkt erop dat het momenteel inderdaad niet mogelijk is om je uitgavenstaten van Optiline online te raadplegen wanneer je een buitenlands domicilieadres hebt. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Ik neem dit wel verder nog op als een suggestie voor de betrokken diensten zodat we kunnen kijken hoe we dit in de toekomst op kunnen lossen.

Mocht je dat willen, dan kan je eventueel via Alpha Credit de verzendingswijze van de uitgavenstaten laten wijzigen door hen te contacteren via rondo@bnpparibasfortis.com.

Het is geen volledig alternatief, want het biedt geen toegang tot het Optiline-saldo en de optie om over te schrijven, maar als je een overzicht van je verrichtingen met je kredietkaart zoekt, dan vind je dat voor de huidige en voor de vorige maand ook via Easy Banking Web. Deze handleiding kan je daarbij helpen:

 

YannickB

Heel erg bedankt voor al je moeite!
Het zou goed zijn mocht dit in de toekomst opgelost worden want het blijft nu toch een beetje aanmodderen terwijl de webruimte net overzichtelijk en makkelijk was.

Reageer