rondo

  • 20 January 2020
  • 9 reacties
  • 1399 Bekeken

Hey goeieavond wnr ontvang je u rondo kaart en u gebruikersnaam heb vorige week de papieren. Afgegeven ga ik die kaart nu nog hebben en nog een vraag kan je elke maand 1000 euro gebruiken van die kaart of is dat per jaar groetjes zou ik aub snel antwoord kunnen krijgen 


9 reacties

Reputatie 5
Badge

Dag Gregory12, 

Via de community hebben wij geen toegang tot je dossier om de aanvraag na te kijken.

Wanneer wij alle documenten verwerkt hebben, zal je aanvraag afgerond worden en kan de kaart opgestuurd worden. Indien je graag de stand van je dossier eens laat nakijken, kan je hiervoor contact opnemen met het Easy Banking Centre op het nr. 02/762.60.00. 

Een Rondo kaart is eigenlijk een mini-lening. Met deze kaart beschik je over een reserve tussen de 1.000 EUR en 7.500 EUR. Wanneer je een opgenomen bedrag terugbetaald hebt, mag je dit opnieuw gaan gebruiken. 

Hopelijk is dit een antwoord op je vraag. 

Groetjes 

Reputatie 7

Dag Gregory,

Om je te registreren op de Rondo-site, kan je alvast deze handleiding volgen: https://nl.community.bnpparibasfortis.be/handleidingen-49/hoe-je-registreren-bij-de-optiline-rondo-site-2235

 

Wat het gebruik van de kaart betreft:

Een Rondo kaart geeft je een reserve die kan je gebruiken zo lang er geld van die reserve over is, er is geen beperking in de tijd. Je kan de 1000 EUR in een keer gebruiken, of over een maand, een jaar of een langere periode.

Elke eerste van de maand, wordt er automatisch 5,6% van het uitstaand bedrag van je zichtrekening afgehouden.

Je kan de Rondo kaart ook zelf voor meer aanzuiveren. De instructies om dat te doen vind je op je maandelijkse uittreksels.

Tot slot is er ook een nulstellingstermijn. Dat is het moment waarop alle schulden terugbetaald moeten zijn.

Maar heb mijn rondo kaart nog ni gekregen kan ik mij toch ni registreren 

Reputatie 7

Dat klopt. Je moet je kaart ook eerst activeren. Ik kan je jammer genoeg niet zeggen wanneer je ze precies zal ontvangen. Via dit platform heb ik geen toegang tot je aanvragen of persoonlijke info.

Ja ik had vrijdag de papieren opgestuurd en blijkbaar is die nog ni actief want moest geld hebben maar dat kunnen ze nu nog niet doen

Want krijg je een mail wanneer die kaart actief is of moet je daar voor bellen? Groetjes 

Reputatie 7

Had je tijdens de bestelling van de kaart gevraagd om onmiddellijk een bepaalde som op je rekening te laten storten? Zo ja, dan zal dat gebeuren van zodra de documenten goed ontvangen en verwerkt werden.

Vroeg je dat niet, dan kan je pas geld overschrijven van zodra de kaart actief staat. Om ze te activeren, moet je je Rondo kaart effectief in handen hebben en dien je te bellen naar 02/508 44 40.

Als je de papieren vrijdag hebt opgestuurd, dan vermoed ik dat je ten vroegste eind deze week je kaart zal hebben. Het is ook mogelijk dat je ze pas volgende week krijgt.

Dag

 

Ik heb een vraag over de rondokaart, vroeger was ik beland in zerotage in 2013 dacht ik. Dan was ik ook bij de zwarte lijst aangekomen. Vorige week heb ik rondo gebelt om een nieuwe kaart aanvraag te doen en ik zei tegen kan ik wel een nieuwe kaart aanvraag doen en zij zei van ja want het was inorde in 2016 had zij gezegt.

Vrijdag wou ik een auto kopen bij een garage voor een krediet en ze regelen dat met hun eigen bank en daar had ik negatieve advies gekregen Is dat normaal? Ik heb geen enkel lening. 

 

 

Grtjes 

Reputatie 7

Hallo @Rabia96 

Wanneer je bij een bank of een andere kredietverstrekker een lening aangaat, dan zijn zij verplicht om rekening te houden met jouw persoonlijke financiële toestand. Dat wordt bekeken op basis van, onder andere, de gegevens die de bank over jou heeft (als je er klant bent) en die de kredietverstrekker doorkrijgt van de Nationale Bank.

Verder wordt er ook gekeken naar zaken zoals je loon, eventuele lopende kredieten, eventuele andere kosten en wat je op het einde van de maand zou overhouden om van te leven.

Als een kredietverstrekker of bank beslist dat het risico voor jou en/of voor hen te groot is, dan kan een krediet geweigerd worden.

Reageer