Starten met Easy Banking

Wat moet ik doen bij een geweigerde verrichting?

  • 22 augustus 2019
  • 0 reacties
  • 4299 Bekeken

Reputatie 5
  • BNP Paribas Fortis - Moderator
  • 1045 reacties

Een overschrijving die niet kon doorgaan

Wanneer een overschrijving niet kon doorgaan, bijvoorbeeld door onvoldoende saldo, blijft ze vier bankwerkdagen zichtbaar bij het onderdeel Nog uit te voeren op je rekeninghistoriek. Komt er binnen die tijd niet voldoende geld op je rekening toe, dan wordt deze overschrijving geweigerd. Vanaf dan verschijnt deze verrichting bij het onderdeel Geweigerd. Ze zal niet automatisch opnieuw uitgevoerd worden, ook niet wanneer er opnieuw voldoende geld op de rekening staat.

Moet de overschrijving opnieuw uitgevoerd worden, dan 
 

Een geweigerde domiciliëring

Bij geweigerde domiciliëringen binnen onze bank zijn er enkele vaste procedures:

  • Woonkrediet: van de 1ste tot de 15de wordt deze elke dag aangeboden, vanaf de 15de wordt deze elke dag aangeboden maar komen er verwijlinteresten bij
  • Lening op afbetaling: deze wordt vijf dagen na de vervaldag aangeboden, hierna krijg je een herinnering per sms of e-mail. Dan wordt deze opnieuw 5 bankwerkdagen aangeboden, indien de verrichting dan nog niet is kunnen doorgaan, wordt er volgende maand een dubbele maandaflossing aangeboden
  • Woonverzekering: deze wordt tweemaal opnieuw aangeboden binnen de 7 bankwerkdagen. Na de derde keer wordt er een herinneringsbrief gestuurd en dien je dit zelf over te schrijven op BE02001149260040 met je contractnummer in de mededeling
  • (Junior/Home/Pension) Invest Plan: deze wordt de volgende maand dubbel afgehouden
  • Hospitalisatie-, voertuig- en familieverzekering: na 14 dagen wordt deze opnieuw aangeboden
  • Schuldsaldoverzekering: deze wordt de volgende maand dubbel afgehouden of is over te schrijven op BE84001507851559 met je contractnummer in de mededeling
  • Optiline/Rondo: wordt na drie dagen opnieuw aangeboden, hierna volgt een herinneringsbrief

Bij een geweigerde domiciliëring naar een andere schuldeiser neem je best met het bedrijf in kwestie contact mee op. Sommige schuldeisers bieden de domiciliëring automatisch opnieuw aan, anderen verkiezen om het via overschrijving op te lossen.
 

Een geweigerde doorlopende opdracht

Wanneer een doorlopende opdracht niet kon doorgaan, moet je deze zelf als overschrijving invoeren. De volgende betaling zal wel opnieuw automatisch uitgevoerd worden.

Let op: werd een verrichting geweigerd omwille van onvoldoende saldo, dan worden er mogelijk kosten aangerekend. Onze huidige tarieven vind je alvast steeds in onze tarievenlijst.


0 reacties

Geen reactie

Reageer