Beantwoord

overzetten pensioensparen tak23 naar tak21

• 11 november 2019
  • 2 reacties
  • 103 Bekeken

Ik heb een portefeuille opgebouwd op BNPP B Pension Balanced CAP. onder TAK23.  Ik wens dit over te brengen naar een pensioenfonds van BNP onder TAK 21. Kan dat kosteloos en behoud ik het fiscaal voordeel dat ik geniet voor de stortingen van dit jaar indien ik het bedrag voor het jaareinde overbreng?

icon

Beste antwoord van LiezeH 12 november 2019, 13:51

Hey @Walter S ,

Wanneer je kiest om je pensioenspaarfonds (jouw BNPP B Pension Balanced CAP) op te zeggen, komen hier veel wederbeleggingskosten bij, dit is dus af te raden.

Je zou best contact opnemen met een adviseur (in je kantoor of in het Easy Banking Centre) om met jou te bekijken wat voor jou de beste optie zou zijn!

Groetjes,

Lieze

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4

Hey @Walter S ,

Wanneer je kiest om je pensioenspaarfonds (jouw BNPP B Pension Balanced CAP) op te zeggen, komen hier veel wederbeleggingskosten bij, dit is dus af te raden.

Je zou best contact opnemen met een adviseur (in je kantoor of in het Easy Banking Centre) om met jou te bekijken wat voor jou de beste optie zou zijn!

Groetjes,

Lieze

Dank je wel voor je reactie. Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt want de adviseur van Easybanking center kon niet op mijn vragen antwoorden.

Mogelijk is dan gewoon de uitbetaling te vragen het goedkoopste. Dat is kosteloos, ik ben 62 jaar, en er zijn geen wederbeleggingskosten voor verschuldigd, zo vermeldt de infosheet: uitstapkosten: gratis.

Vriendelijke groeten

Walter

Reageer