Beantwoord

Pensioenspaargeld vervroegd opnemen vanuit buitenland

  • 19 October 2021
  • 5 reacties
  • 480 Bekeken

Dag,

Ik woon in Colombia sinds 2019 en nu zou Ik graag mijn pensioenspaargeld vervroegd willen opnemen. Volgens een medewerker in Vilvoorde zou het enkel mogelijk zijn met een afspraak en ik zou zelf naar het kantoor moeten gaan.

Ik woon in Colombia en voor mij is het niet mogelijk om naar belgie even te gaan voor een afspraak in een kantoor.

Kan ik aan een familielid en volmacht geven of zou ik het kunnen doen door beveiligd te bellen?

MVG

icon

Beste antwoord van Shari V 19 October 2021, 16:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hallo @jpgobbe 

Via deze site kunnen we je jammer genoeg niet zeggen of dat mogelijk zal zijn. Normaal gesproken ben jij de enige die volmacht kan hebben op je pensioensparen en ben jij ook de enige die het kan vrijgeven. 

Je bespreekt dit soort zaken best wanneer je ons aan de lijn hebt. Je kan ook altijd een telefonische afspraak of een afspraak via videogesprek met je kantoor vragen. Een afspraak kan je maken via Easy Banking Web of door te bellen naar 02 762 60 00.

Hallo,

Vandaag heb ik gebeld naar het nummer 02/433 41 34 en de advisuer zei dat ik mijn pensioenspaargeld niet op afstand kan terugkopen… Ik zou naar het kantoor van Vilvoorde moeten gaan. Voor me is het onmogelijk aangezien ik in Colombia woon. 

In dat geval zou ik een machtiging kunnen geven aan een familielid in Belgie?

Reputatie 7

Hallo @jpgobbe 

Het beste dat je kan doen is even aanmelden op Easy Banking Web via een pc of laptop.

Rechts op het scherm zal je de gegevens van jouw kantoor vinden. Heb je een persoonlijk adviseur, dan vind je diens rechtstreekse nummer op dezelfde plaats. Je zal bij de info over je kantoor meteen ook de optie krijgen om een telefonische afspraak of een afspraak via videogesprek aan te vragen.

Dag Shari,

Ik had naar de volgende telefoonnummer gebeld +32 2762000 met dezelfde vraag… de medewerker zei dat hij me niet verder kon helpen en alles over mijn pensioenspaargeld moest ik direct bespreken met mijn kantoor in Vilvoorde.

 

Waar zou ik kunnen bellen hiervoor? Is er een directe lijn om de aanvraag te doen?

 

Reputatie 3

Dag @jpgobbe 

De medewerker van het kantoor Vilvoorde heeft je verkeerdelijke informatie meegedeeld waarvoor onze excuses. Het pensioengeld vervroegd opvragen kan zeker door het kantoor op afstand in orde gebracht worden.

Je kunt een afspraak aanvragen bij een adviseur door via een beveiligde lijn naar ons te bellen en uw situatie uit te leggen.

Met groet

Shari V

Reageer